מגישת הטלוויזיה פאולה רוזנברג שפעילה נמרצות נגד המהפכה המשפטית ונגד הממשלה הנוכחית, נדהמה לגלות שזה עשוי לעלות לה ביוקר. הבוקר (רביעי) שיתפה רוזנברג כי קיבלה מכתב התראה לפני תביעה מחברת הכנסת לימור סון הר-מלך על לשון הרע ודיבה. 

"בא לי למרוט את השערות אל מול גזענות שמנורמלת בלב המיינסטרים. טענת ה'קומץ' לא תופסת כי אותו 'קומץ' קיבל מנדט בממשלה. מחובתם של מובילי דעת-קהל, למגר פייק-ניוז ולהנגיש מידע אמין. אסור להסתפק באמירות שאנחנו 'עצובים מחילוקי הדעת ומקווים שיהיה טוב יותר'", שיתפה רוזנברג.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

View this post on Instagram

A post shared by (@paularosenberg)

בהמשך הסבירה על התביעה שקיבלה: "לפני יומיים שיתפתי פוסט שפורסם על ידי מישהו אחר ובו ניתן לצפות בחברת הכנסת סון הר-מלך במסגרת כתבה של אריאל מרגלית ששודרה בערוץ 10 בשנת 2005. בקטע שפורסם, סון הר-מלך שואלת את בנה הפעוט מה יהיה כשיהיה גדול והוא עונה שיהיה חייל. כשהיא שואלת מה יעשה, הוא עונה בעליצות 'אסע בג'יפ ואני אהרוג את הערבים'. פניה של סון הר-מלך אורו כמו שמעה בדיוק את התשובה לה קיוותה. היא עונה ברוב נחת: 'מצויין!" ומחבקת את הילד.הסרטון זעזע אותי ומילא אותי פחד ועצב ולכן בחרתי לשתף'."

"מה שאני רואה בסרטון, זה ילד פעוט יונק שנאת האחר, יונק ערך המקדש הרג כסימן לאהבה - מאמא שלו. אתמול קיבלתי מכתב מעורכי הדין של חה״כ הר-מלך. כדאי להזכיר: היא לא אזרחית מן הישוב, אלא נבחרת ציבור שנגישותה לכוח מאפשרת לשגר איומים בתביעות השתקה ולזרוע אימה על כל מי שחפצה נפשה, היא עצמה חוסה תחת הגנתה של החסינות הפרלמנטרית. במקרה שלי זה לא יצליח. האיומים לא יגרמו לי להפסיק להיאבק למען הדמוקרטיה והשוויון. איני יודעת כמה מאלפי האנשים ששיתפו את אותו סרטון זכו לאיום מעורכי דינך, אבל כנראה היותי דמות ידועה החדירה מוטיבציה להשתמש בי למען יראו ויראו".\

פאולה רוזנברג (צילום: צילום מסך קשת 12)
פאולה רוזנברג (צילום: צילום מסך קשת 12)

"ובכן, השגת את ההיפך. כי הצורך לזעוק מתחזק כשמנסים להלך עלי אימים. עורכי- דינה של הר-מלך הפנו אותי לשאר הסרטון אך גם שם לא משתנה תחושתי. בקטע שנראה שצולם לאחר הקטע שתיארתי לעיל, ניתן לראות שהר מלך מבינה את חומרת הדברים ומנסה לתקן את הדיאלוג הקשה. היא אומרת לבנה 'את הערבים, איזה ערבים, שהרגו את אבא שולי, נכון?'. לפי הצילום, ילדה של סון הר-מלך לא חולק איתה את הדקויות שהיא מנסה בדיעבד לייצר, וממילא אין בהן שום דבר כדי לשנות ממהות העניין".

לסיכום כתבה רוזנברג: "‎גם מרגלית, הכתב שתיעד את הסצנה, לא חשב שהקטע הקצר משנה את המהות וכך כתב: "אני הכתב, אני ראיינתי את לימור סון הר מלך, אז בפינוי חומש ב 2005, מעודדת את בנה ושבעת רצון מתשובתו שיהרוג ערבים כשיהיה גדול. וגם את הערבים שרצחו את אבא לא ראוי לרצוח, צר לי, בשביל זה יש מערכת משפט. הכוונה היתה ברורה גם אז וגם היום, ללא ההבהרה…אני מצטמרר מאז ועד היום".