העיתונאית ומגישת הטלוויזיה לוסי אהריש חזרה בום ראשון האחרון לערוץ רשת 13, במסגרת תוכניתה החדשה "שיחת היום" בשעה 16:00 אחר הצוהריים. בשיחתה עם איריס קול ב-103fm, סיפרה על תחושותיה בעקבות השיבה למסך ולערוץ שהיה לה לבית, ועל האמירות הגזעניות שהיא עדיין סופגת, גם לאחר שנים רבות של פעילות עיתונאית ענפה.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"ההנהלה החדשה הבינה שהיה פה מוצר טוב, שהייתה פה תוכנית טובה, והיא פשוט נגדעה בשיא", המשיכה אהריש. "לא כל פעם אתה מקבל את ההזדמנות לחזור כמעט לאותה השעה ולעשות את מה שאתה טוב בו. קיבלתי אמון מלא, בשבילי זו מתנה. קיבלתי הזדמנות לחזור כשאני יותר בוגרת, בתקופה שהיא לא פשוטה. היום אני לא רק נלחמת על עצמי, אלא על הילד שלי ועל החיים שיהיו לו פה. חשוב לי מה יהיה פה. היה לי לא פשוט כשהתוכנית ירדה. אבל מישהו אמר לי 'לכי על זה ותעופי'". עוד התייחסה אהריש לקשר הזוגי עם השחקן צחי הלוי, שגם שנים אחרי פרסום דבר אהבתם ממשיכה לעורר ביקורת: "גם כשנשב בבית אבות, יהיה מי שיכתוב על זה. יש אנשים שלא משחררים. אדם יושב, והדבר הראשון שהוא מקיא מהפה זה 'מחבלת'".

"כמעט כל תוכנית דיברתי על הבריונות ברשתות שבסוף תגיע לרחוב, וזה מה שקרה", הוסיפה אהריש. "אז אמרו 'מחפשת תשומת לב', לא הבינו כשאתה הולך לישון עם אנשים שמאחלים לך סרטן, זה לא משהו שעובר לידך. עכשיו מאוד קשה לעצור את כדור השלג הזה. אי אפשר להגיד שזה לא נוגע". כזכור, "שיחת היום", בגלגולה הקודם, הציגה את אירועי היום מנקודת מבט שונה, וליוותה באופן קבוע מאבקים חברתיים ומחאות ציבוריות בכל קשת המגזרים והעשייה האקטיביסטית.

בין השאר אהריש אירחה בתוכניתה מומחים, פרשנים ופוליטיקאים ודנה איתם באירועי השבוע המרכזיים באקטואליה ובתרבות הישראלית. כמו כן, אהריש הגישה לתקופה קצרה את התוכנית "סוכן תרבות" בתאגיד השידור הציבורי. ברשת הצביעו אז הגולשים על סמיכות האירוע לכך שאהריש השתתפה אמש בהפגנה של ארגון "דרכנו". אהריש עצמה כתבה אז: "שבוע טוב ובריא לכולם. אני כבר לא אהיה איתכם היום 'בסוכן תרבות' מהדורה יומית. אבל אני רוצה להגיד תודה למשפחת קסטינה הפקות המדהימה והאהובה, שהגשימו לי חלום קטן לשבת לצד קובי מידן הנדיר במשך שבוע. אלה ימים לא פשוטים. ומי שאוהב את המדינה הזאת והיא יקרה לו לא יכול לשבת מהצד. אף פעם לא ידעתי לשבת מהצד, גם אם זה עולה לי בכסף ופרנסה. תודה רבה לכם אנשים אהובים על התמיכה והאהבה האינסופית ששלחתם מאתמול. אתם מדהימים! אתם ישראל היפה! נתראה ונשתמע בקרוב. בינתיים תשמרו על עצמכם ובני משפחותיכם בריאים".

עריכה: מיכל קדוש

לוסי אהריש (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
לוסי אהריש (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)