בימים אלה שעולה לסדר היום זעקת החיילים הפוסט טראומתיים, עם נתונים קשים של כל חייל שלישי חווה פוסט טראומה, והמדינה שזונחת אותם ואת משפחתם לבדם, משתף כוכב "חתונה ממבט ראשון" רונן מיימון את הנכות שלקה בעקבות שירותו הצבאי והפוסט טראומה. בפרק האחרון שיתף מימון את הכלה שלו רותם פיינברג על החוויה הקשה שעבר בצבא, וכעת הוא מרחיב על כך בפוסט.

"הפרק האחרון היה לא פשוט עבורי. אני מדבר על הקטע בו אני מתאר את האירועים שחוויתי בשירות הצבאי, שהובילו אותי לסבול מטנטון קשה ועם השנים גם מירידה בשמיעה, בשירות הפרעות נוספות שנלוות לאופי השירות שחוויתי ולא הזכרתי. אם זה הבהלה מנפצים, שריקות עולות ויורדות, בק פייר של אופנוע, אבל אני לא האישיו. הנכות הפיזית כתוצאה מהשירות היא קריטית וקשה מנשוא אבל הרשו לי לדבר על הנכות הרגשית או בשמה המוכר פוסט טראומה. אני מנצל פה הזדמנות לכתוב על אלפי הלוחמים שנפגעו נפשית בשירות הצבאי וסוחבים איתם משקעים מבלי לדברר אותם, להוציא אותם החוצה או להבין שמה השם חוו דורש טיפול".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

רונן מיימון (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
רונן מיימון (צילום: צילום מסך אינסטגרם)


"לוחם שקולט בעיניו את חברו לנשק מפוזר לחלקים, בתקופתי אפילו אוסף אותם קראו על אסון הנגמשים בזייתון, לא יצליח להשתחרר מהכאב, הפלאשים והפחד גם אחרי 30 שנה . החוויות האלו טבועות בך בלב ובנפש ולאורך הדרך יולידו תופעות לוואי בכל תחומי החיים כשאתה בטוח שזה חלק טבעי ממי שאתה. המדינה הפטרון האמיתי שלנו זונחת את שיקומם של הלוחמים שנפגעו נפשית ולעיתים מרגיש שאפילו שוכחת מהם מוזר, בחלק לא מבוטל של המקרים הפציעה הפיזית תעלם ןתגליד ואצל הפוסט טראומתיים לא. לציבור קשה לקלוט את המצוקה בעיניים אז הרבה יותר פשוט לגלות אמפתיה לפציעה הפיזית. מי יודע אולי בזכות איציק סעידיאן שלא מכיר אותי אבל אני מעריץ, נצליח להיות מעט יותר על סדר היום", כתב מיימון.