טל רואה ורון שוורץ הם אחד מארבעת הזוגות שעדיין ביחד אחרי סיום העונה האחרונה של “חתונה ממבט ראשון". בראיון רגע לאחר תוכנית הסיום הם מספרים על ההחלטה להשתתף בריאליטי השידוכים ועל הקשיים בזוגיות סביב המעבר שלה לגור איתו בשדרות, עונים לביקורות נגדם, וחושפים איך שמרו על הקשר בסוד ואיך הם רוצים שתיראה החתונה האמיתית שלהם

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

המומחים של “חתונה ממבט ראשון” ודאי סיימו את העונה הנוכחית עם חיוך על הפנים, לאחר ששישה מתוך שבעה זוגות החליטו להישאר יחד לאחר פרק ההחלטות, וארבעה זוגות נשארו יחד עד היום, ובכך נשבר שיא ההצלחה של הפורמט בישראל. מי שסיפקו הרבה רגעי נחת לאורך העונה הם הזוג רון שוורץ וטל רואה.

כבר בשלבים הראשונים של העונה ולאחר חודש בלבד של היכרות, הם התחילו לדבר על חתונה אמיתית וילדים. לאורך העונה עלו בין השניים לא מעט אי־הסכמות, אך אל קו הסיום הם הגיעו במה שיגדירו בתוכנית כהצלחה. בראיון רגע אחרי סיום העונה, קשה להתעלם מהדינמיקה הזוגית המשעשעת ביניהם.

מה הביא אתכם לתוכנית?
שוורץ: “מי מתחיל?”.
רואה: “תתחיל אתה”.
שוורץ: “ידעתי”.
רואה: “רוצה שאני אתחיל?”.
שוורץ: “בסדר, אני שאלתי. אני אתחיל. פנו אליי בעונה 3, ולקח לי זמן להתבשל, חששתי מהחשיפה. המלהקת עשתה עבודה, לקח שבועיים בערך, והחלטתי להגיע לשמוע, וככל שהתקדמתי בשלבים גם נבנה לי האמון וגם הייתי יותר בשל. בעונה 6 כבר הייתי בשל, ואמרתי ‘עברו שלוש שנים מאז שבאתי למיונים’, באמת האמנתי בפורמט, שהם מוצאים שידוך אמיתי. אמרתי ‘נצא קצת מהקופסה’”.

רואה: “הרגשתי בתקופה האחרונה שהחיים שלי בתקופה של תקיעות. שאני בלופ, לא מצליחה למצוא את הזוגיות הנכונה לי, המדויקת, שאני צריכה לעשות איזשהו צעד, משהו שונה, בהארדקור, בקיצוני של הקיצוני. פנתה אליי חברה שמכירה כל מה שקורה בטלוויזיה וסיפרה לי על ‘חתונמי’. אמרתי ‘מה יהיה יהיה’, ומפה לשם הגעתי ל'חתונמי'. הייתי באותה עבודה 14 שנים, הייתי צריכה לעשות משהו משמעותי כדי לגרום לשינוי בחיים. אני לא מתחברת לעולם ההיכרויות המודרני, האפליקציות, ואני חייבת לעשות משהו אחר. אני מאוד מאמינה בפורמט הזה ומאוד אוהבת את התוכנית הזאת”.

טל רואה ורון שוורץ, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)
טל רואה ורון שוורץ, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)

איך הרגשתם עם הביקורות על כך שאתם מחפשים פרטנר להורות, יותר מאשר זוגיות?
רואה: “אני חושבת שגם אני וגם רון הגענו צמאים לזוגיות, לדבר אמיתי. דייקתי לעצמי מה אני רוצה. אני מאוד מצפה לילדים ואני חושבת שיש שלבים שצריך לעבור לפני שמגיעים לשם, אבל מפה עד להגיד ‘רחם להשכרה’? ילד מביאים מאהבה, זה לא טכני. הכרתי מישהו וצריכים לעבור כברת דרך. אנשים אמרו את זה בגלל הבשלות שלי ושל רון. מהלימון נעשה לימונדה. עובדה שאנחנו שמונה חודשים בזוגיות ועדיין מדברים על זה. צריכים לבסס את הזוגיות ולקבל החלטות”.

שוורץ: “אני חושב שהבינו אותנו לא נכון. שנינו בשלים למשפחה ולילדים וזה שדיברנו על זה אומר שבאנו לחפש זוגיות מעמיקה. לא באנו לעשות ילדים, זה גם שודר בתוכנית. ממש לפני התהליך חברה טובה הציעה לי לעשות ילד בהורות משותפת, ואמרתי לה שאני מאמין שאני יכול להביא ילדים ממקום של משפחה ואהבה. הורות משותפת לא פסולה בעיניי, אבל אם הייתי רוצה רק ילדים אני חושב שכבר היו לנו ילדים. רצינו ואנחנו עדיין רוצים להקים משפחה ממקום של אהבה, של זוגיות ושיתוף ולשם פנינו מועדות”.

טל רואה, רון שוורץ (צילום: עידו נחליאלי)
טל רואה, רון שוורץ (צילום: עידו נחליאלי)

אתם חושבים שהייתם מתאהבים ונהיים זוג אם הייתם נפגשים מחוץ לתוכנית?
שוורץ: “אני חושב שזה לא היה יוצא לפועל בגלל המרחק, חד־משמעית. לא הייתי נותן הזדמנות למישהי שגרה רחוק. אפילו עם מישהי שגרה 40 דקות ממני זה לא היה אפשרי. לפני התוכנית היו אומרים ‘יש מישהי מדהימה שגרה ברמת השרון’ והייתי אומר ‘תודה רבה, אפילו אל תשלחו לי תמונה כדי שזה לא יערער אותי’. התוכנית נטרלה את נושא המרחק בגלל הדירה הניטרלית, פתאום המרחק פחות משמעותי, ויש משהו יותר חשוב ומערכת היחסים יותר חשובה. המרחק ירד למקום שני אם לא שלישי”.

רואה: “לא היה סיכוי אם היינו נפגשים בעולם החיצון. יש משהו מאוד מחייב ב’חתונמי’, שנותן לך להתמודד עם דברים שאתה בורח מהם. אם לא הפורמט כנראה שלא היינו מכירים”.

איך היה לעבוד עם פסיכולוג מול מצלמה?
רואה: “אני חושבת שקיבלתי ארגז כלים מאוד גדול ומרשים להמשך החיים, זו מתנה וזו זכות לקבל טיפול כזה, פסיכולוגית כזו, וזה חשוב ונכון לכל אחד. בעיניי זו מתנה לזוג, ללכת לעשרה מפגשים אצל יועץ או פסיכולוג - זה מתכון טוב לזוגיות טובה”.

שוורץ: “לצערי לפני התוכנית לא חוויתי טיפול פסיכולוגי. כל זוג צריך איזו שיחה טובה עם פסיכולוגית, גם לבד וגם בזוג. זה עשה לנו טוב ופתר לנו הרבה שאלות מורכבות שקשה להבין אותן לבד. מומלץ בחום”.

לאורך העונות עלו טענות, גם מהקהל וגם מזוגות, שהפסיכולוגים וההפקה לוחצים על הזוגות להישאר יחד גם כשזה לא עובד.
רואה: “הגענו ליעל בנקודות שבירה והיא הצליחה לאסוף אותנו מחדש, ולגרום לנו להבין מה יש לנו ביד. שנה ראשונה של הזוגיות היא שנה מאתגרת במיוחד לנוכח המרחק, הכי קל היה לוותר והיא לימדה אותנו לא לוותר”.

שוורץ: “אצלנו זה לא הורגש. לא הגענו ליעל ואמרנו ‘אנחנו רוצים להיפרד’. היו אתגרים אבל לא הרגשנו שלוחצים עלינו להישאר יחד”.

לצאת מאזור הנוחות

לאורך העונה, המחלוקת העיקרית בין שוורץ לרואה הייתה נושא מקום המגורים. בעוד רואה הגיעה מרמת השרון והייתה רגילה לנהל את חייה במרכז, שוורץ חי ועבד בשדרות - והשאלה איפה יגורו עוררה לא מעט מתחים. ההחלטה של טל להעתיק את מקום מגוריה כדי להתקרב לרון עוררה סערה ברשת וביקורת על כך שהוא גבר שתלטן שלחץ עליה להעביר את כל חייה.

איפה תגורו?
רואה: “כיום אנחנו גרים בשדרות, עברתי לשם ממקום של נכונות, לצאת מאזור הנוחות, היה לי קשה מאוד להתאקלם. אני מוצאת את עצמי נוסעת בין שלוש לארבע פעמים בשבוע למרכז. לא הצלחתי להתנתק מהמרכז, וכנראה שגם לא אצליח. בימים אלו אנחנו חושבים מה אנחנו עושים הלאה, זה האישיו הכי גדול. אנחנו לא יודעים לאן פנינו מועדות, לרון יש פה עבודה, לי יש את העסק שאני רוצה לפתוח ברמת השרון, וצריך להגיע לעמק השווה”.

שוורץ: “אני מאוד מעריך את המעבר של טל, וכרגע פנינו מועדות לזה שנתמרכז יותר ואם לטל יהיה טוב, אז בזוגיות יהיה טוב”.
רואה: “תשובה נכונה”.

מה היה השלב הכי מורכב מבחינתכם?
שוורץ: “הנקודה הכי בעייתית בזוגיות שלנו הייתה השלב שטל עברה לשדרות והייתה הסלמה במצב הביטחוני. ראיתי את החרדה שלה וחשבתי שלא נחזיק שם חודש, אבל למזלי הטילים הפסיקו והבנו שזה לא מתאים. אבל זאת הייתה הנקודה הכי קשה בזוגיות”.

טענו שאתה גבר שמרן, שרוצה לשמור את אשתו לידו, ושהעסק שלה יהיה קרוב אליו. איך הרגשת עם זה?
שוורץ: “אני באמת מהדור הישן ואני גאה בזה. פחות מעניין אותי מסיבות, סמים ורוקנרול. יותר מעניינת אותי משפחה. אבל מצד שני אני מגדיר את עצמי כגבר מודרני, אני עושה הכל בבית, מבשל, מכבס, וזה מה שעשיתי כל החיים שלי. אני לא רואה בכל התהליך שאני ‘לקחתי את טל’. הייתה פה החלטה משותפת של זוג שרוצה להתקדם בזוגיות. אני לא רואה פה כוחניות, להפך. יש פה שיתוף ושיח. רצינו לעבור ליבנה, גדרה ואזורים שהם באמצע, וטל אמרה ‘אם כבר אני יוצאת מרמת השרון, אז לפחות שלך יהיה נוח ותוכל לעבוד ונוכל להקים בית ושהכלכלה שלך לא תיפגע'. זו הייתה החלטה משותפת”.

רואה: “היה היגיון מאחורי ההחלטה. אם אנחנו נהיה באמצע הדרך וגם ככה אני עושה שינוי תעסוקתי ואני יכולה לפתוח עסק בכל מקום, עדיף שלו יהיה יותר קל ונוח. לא באמת הבנתי עד הסוף את המשמעות של הדבר. קל להגיד ‘אני עוברת למקום לא ידוע בשביל אהבה’, אבל בפועל היה לי קשה”.

היו כותרות שאמרו ש”זה היה מטריד לצפייה” - איך זה לקרוא על עצמך שאתה גבר שוביניסט?
רואה: “אני חושבת שהיד מאוד קלה על המקלדת. עשו לרון רצח אופי. זה לא הכיוון, זה לא הסגנון. ארשת הפנים של רון היא לפעמים מאוד רצינית והוא לא קליל וזורם, ולכן ראו בו שתלטן. רון לא מקבל החלטות לבד, יש שיתוף מאוד גדול. הוא יכול להסביר למה אנחנו צריכים לעשות כך וכך. הוא בחיים לא אמר לי ‘תבואי’. הראו חלקים מאוד קטנים מרון, יש בו עוד הרבה. אני חושבת שעשו לו קצת עוול”.

שוורץ: “’קצת’ זה אנדרסטייטמנט. אני לא מאשים את הצופים, הם ראו חלקים מאוד מסוימים בי, אני גם לא מאשים את העריכה. באתי כגבר מוכן ובשל, כל השיחות שלנו רציניות, ויש בי הרבה רבדים שצולמו ולא הראו אותם כי זה לא מתאים לדמות. אני יודע להשתטות ולהיות קליל, אבל אני גם בחור רציני בשל למשפחה וילדים. כל אחד מתמודד מול מצלמה בצורה אחרת. המצלמה קצת סגרה אותי, וכשאני נסגר אני עונה ברצינות, קשוח ולא מראה רגשות. זה חלק ממני אבל לא באמת אני. כמה שמתרגלים למצלמה לא מתרגלים לגמרי. גם אני הופתעתי מכמה אני רציני מול המצלמה”.

טל רואה, רון שוורץ, חתונה ממבט ראשון (צילום: באדיבות קשת 12)
טל רואה, רון שוורץ, חתונה ממבט ראשון (צילום: באדיבות קשת 12)

“מיצינו את הסודיות”
מרגע סיום הצילומים עד סיום השידורים ורגע ההכרזה עברו שבעה חודשים והזוג נאלץ לשמור את היחסים מתחת לרדאר של התקשורת, דבר שלא היה קל כלל וכלל.

איך שמרתם על הקשר בסוד?
שוורץ: “לשמחתנו היינו הזוג האחרון שנחשף. מפתחים שיטות, נוסעים לבניינים נפרדים. אם נכנסים לבניין, אז טל נכנסת ואני נכנס עשר דקות אחריה. יש בזה משהו קצת כיפי, להסתתר. אנחנו מוכנים לצאת מהארון יחד”.
רואה: “היה בזה משהו קסום בעיניי. היו דייטים ביתיים אבל מיצינו”.

אתם בקשר עם הזוגות האחרים?
שוורץ: “שמרנו על קשר ממש טוב עם כולם, גם זוגות שהצליחו, גם אלה שלא. לפני פחות מחודש הזמנו את כולם אלינו הביתה, וזה כלל גם ארוחת ערב, גם שינה וגם ארוחת בוקר, וכולם הגיעו, גם מי שלא נשארו יחד. נשארנו לישון יחד, היה יותר כיף מסוף שבוע הזוגות, אנחנו בקשר ממש טוב”.
רואה: “החברים האלו חווים איתנו את אותה חוויה, אז הרבה יותר קל לנו לשתף. אנחנו מרגישים את אותם הדברים, משהו שחברים מהבית לא יבינו כמו שהם יבינו”.

האם על הפרק חתונה אמיתית?
רואה: “כל דבר בעתו”.
שוורץ: “זה יגיע בזמן שלו ויהיו גם ילדים. ולא בגלל שלוחצים עלינו ולא בגלל ש’אנחנו לחוצים’. יש לנו עוד דרך לעבור, הנושא המרכזי הוא המגורים וכשנפתור את זה נדע מתי בדיוק זה יקרה”.

רון שוורץ וטל רואה  (צילום: קשת 12)
רון שוורץ וטל רואה (צילום: קשת 12)

אם תתחתנו, תעשו חתונת ענק מתוקשרת כמו של קטיה אברבוך וליאור אורן?
שוורץ: “אני לא יודע איך אחרים חוו את החשיפה, לי הייתה חוויה לא כל כך טובה. אני רוצה קצת להוריד פרופיל ולהתעסק בזוגיות שלנו. זאת המטרה שבאנו איתה - למצוא זוגיות אמיתית ואהבה. אחרי שנכנסו לנו עמוק עמוק לקרביים ובחנו כל משפט וכל מילה, אני הייתי עושה משהו שהוא לא המוני ולא לכולם”.
רואה: “אני מסכימה”.