כששניר בורגיל נכנס לבית "האח הגדול" לפני שלושה חודשים וחצי הוא לא ציפה להישאר לאורך כל העונה בבית, לשבת על ספת הפיינליסטים בגמר הגדול ולקטוף את המקום הרביעי. הוא בעיקר לא ציפה שאחותו ספיר, שאיתה היה מסוכסך בשנה האחרונה, תיכנס בעקבותיו לבית האח לסולחה טלוויזיונית פומבית, ובטח ובטח שלא ציפה למצוא אהבה. כעת, ימים ספורים אחרי הגמר הגדול, בעודו מנסה להתרגל לחיים שבחוץ בסטטוס החדש כמפורסם שלא מצליח ללכת ברחובות מבלי שקופצים עליו לסלפי, משתף בורגיל על השינוי הגדול שעבר בבית "האח הגדול", על הסולחה עם ספיר ועל עתיד הקשר עם שי עופרי, מבקר את סתיו קצין וגם פותח חזית עם אורי נגר.

"האמת שממש חיכיתי לצאת לפגוש את המשפחה, את שי, את החיים האמיתיים שלי", אומר בורגיל. "לוקח יותר מיום או יומיים לעכל את החוויה הזאת, אבל יש לי את ספיר ושי שעוזרות לי מאוד בחזרה שלי לחיים בחוץ. היה לי מאוד קשה להיות מנותק מהחיים הרגילים, המשפחה, החברים והעבודה. פתאום להגיע למקום שקט והגוף לא פעיל והמוח לא בורח ממחשבות וזה מציף אותך המון פעמים".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

שניר בורגיל (צילום: מיכאל טומרקין)
שניר בורגיל (צילום: מיכאל טומרקין)


אתה מרגיש פספוס שהגעת רק רביעי?
"ממש לא. אני מרגיש ניצחון ענק, כאילו לקחתי את המקום הראשון. נכנסתי אדם אחד ויצאתי אדם ששאפתי להיות הרבה שנים.  נכנסתי אדם חסר סבלנות, עם פתיל קצר והמון אגו, ויצאתי אדם נטול אגו, נטול עצבים, סובלני הרבה יותר. האנשים שהיו איתי בבית עזרו לי לעבור את השינוי שרציתי. לשי יש המון אחוזים בשינוי הזה, היא החזיקה אותי ברגעים הקשים, וגם ספיר אפסה אותי. זה בדיוק מה שהייתי צריך. האחים שלי בבית בחיים לא ראו אותי בוכה ולבכות בטלוויזיה היה השינוי המשמעותי שעשיתי – להיות שניר הכי רגיש שיש, הכי פתוח שיש".

עכשיו כשאתה בחוץ, אילו פידבקים אתה מקבל מהמשפחה, מאנשים ברחוב?
"אני מקבל אהבה אינסופית. מתקשרים אליי אנשים שאני לא מכיר וזה הכי כיף בעולם, אבות ואמהות שאומרים לי שהם היו גאים לראות אותי. אני לא מפסיק להצטלם עם אנשים בסופר, בקיוסק, בכל מקום. התגובות כל כך טובות וחמות, לא שמעתי עד עכשיו ביקורת אחת שלילית למרות שאני מאמין שהיא תגיע. כרגע המשפחה והסביבה הקרובה עושים הכל כדי לרכך לי את החוויה הזאת, אבל אני מאמין שיגיע הרגע שהם יגידו דברים פחות נעימים".

יצא לך לראות פרקים או קטעים מ"האח הגדול"? להבין איך הוצגת?
"אני זוכר כל פרט ופרט מהשהות בבית, אז אין לי צורך לראות את הפרקים, ואני גם לא מתכוון לראות אותם. מה שהיה היה, עברנו את זה. חייתי בבית הזה, אז אני יודע הכל, אין לי שום טעם לראות את זה שוב".

על מה אתה מצטער?
"את ההתחלה שלי בבית אני מתעב, לא הצלחתי לשלוט בעצמי. הפה שלי הביא אותי למקומות שהיו רגעים שרציתי לצאת מהבית כי לא הצלחתי לבחור את המילים הנכונות, ויצא ממני בן ה־17 שסבלתי ממנו כל השנים. אם הייתי יכול הייתי רוצה לחזור להתחלה רק כדי לברור מילים. אבל היום אני אחרת לגמרי, יהיה מאוד קשה להוציא אותי מהשלווה שלי. אם עברתי את סתיו אז אני יכול לעבור הכל. בסופו של דבר גם סתיו הגיעה לגמר ועשתה תוהו ובוהו בבית, אבל חוץ ממנה כמעט ולא היו לי אינטריגות בבית, ומי שהיו לי עימותים איתו הצלחתי לפתור אותם באותה עת".

שניר בורגיל (צילום: מיכה לובוטון)
שניר בורגיל (צילום: מיכה לובוטון)


כמו הסכסוך עם אברהם אלקום, שלמרות שהוא בן זוגה של ספיר אחותך, לא התחברת אליו.
"נכון, בהתחלה לא התחברתי לאברהם, אבל עם הזמן הכרתי אדם אחר. אברהם עבר שינוי מטורף בבית בגישה שלו לאנשים, אני חושב שהוא עבר שינוי שעשה לשנינו טוב. בשביל טנגו צריך שניים, ואברהם ושניר של ההתחלה לא היו מסתדרים בחיים, אבל למדנו להכיר אחד את השני".

אז היום אתה כבר חושב אחרת, שספיר ואברהם כן מתאימים כזוג?
"בסוף אני האח גדול שתמיד אדאג לה ואני שמח בשבילה שתעשה את הבחירות שלה, גם אם זה לחוות וליפול מחדש. הפעם אני אהיה שם כדי לתמוך בה".

אתה מתחמק מהשאלה.
"רק הם יודעים אם הם מתאימים או לא. מהצד הם נראים מאושרים".

כשספיר נכנסה, רבים פקפקו באמינות הסכסוך הממושך שלכם, שנגמר ברגע אחד בבית מול המצלמות.
"אני וספיר היינו תמיד החברים הכי טובים, גדלנו כמו תאומים, אבל בשנה האחרונה חווינו המון זעם בינינו, הרבה משחקי אגו ומערכות יחסים של כל אחד מאיתנו שהרסו לנו את הקשר כאחים. בבית 'האח הגדול' הרגשות מתגברים ברמה אחרת, ולכן, השלמנו מהר. אף אחד מבחוץ לא יכול להבין את הסיטואציה. לא חלמתי על סבא שלי אפילו פעם אחת מאז שנפטר לפני שבעה חודשים, היו רגעים שאפילו שכחתי איך הוא נראה, ופתאום כמה ימים אחרי הכניסה של ספיר, הגיע החלום על סבא שלי. זה גרם לי להבין שאולי אני כועס יותר מדי ואפשר לשבת לדבר. לא ציפיתי שנהפוך להיות כאלה קרובים, אבל היה חשוב לי ללבן איתה את הדברים כי לא עשינו את זה אף פעם. היה לי חשוב תמיד להראות לה שאני אח שלה ודואג לה, זה החינוך שקיבלנו מההורים. הדבר שהיה להם הכי קשה זה לראות אותי ואת ספיר בנתק".

אתה מצטער שהיא נכנסה לבית?
"אני ממש לא מצטער שהיא נכנסה לבית. היא המתנה הכי גדולה שקיבלתי אחרי שי".

ספיר בורגיל ואברהם אקלום, ''האח הגדול'' (צילום: צילום מסך רשת 13)
ספיר בורגיל ואברהם אקלום, ''האח הגדול'' (צילום: צילום מסך רשת 13)


היית הדייר הכי פריווילג בבית, גם עטוף בהגנה של אחותך וגם זכית באהבה של שי.
"כל החיים אני רגיל לשמור על כולם וסופסוף הגלגל מתהפך ואני זה ששמרו עליו. זה עשה לי רק טוב".

איך היה המפגש בחוץ עם שי עופרי?
"היה מדהים. חיכיתי לראות אותה, אנחנו עוד משלימים פערים. לשנינו יש ימים עסוקים ואנחנו מתעסקים בלאהוב ולהכיר את עצמנו בחוץ. ועכשיו זה מאני טיים והמבחן האמיתי, אני בטוח שאנחנו נצליח ונצליח בגדול".

היו לכם המון עליות, מורדות ופרידות בבית. למה אתה בטוח שתצליחו בחוץ?
"הסכסוכים בבית חסכו לנו את המריבות בחוץ. הבית הזה מציף אותך בכל כך הרבה מחשבות ומאוד קשה לחיות בזוגיות בתוך 'האח הגדול', כי יש הרבה דברים שחסרים לקשר, כמו אינטימיות, שזה אחד הדברים הכי מחזקים בקשר, או לשבת ולהיפתח אחד לשני בלי מצלמות ובלי אנשים ודעות של אחרים. בסופו של דבר המחשבה שיש לנו משפחות בחוץ והמחשבה איך הדברים היו יכולים להצטייר עצרה אותנו בבית".

מבחוץ זה נראה כאילו אתה מאוהב בה, והיא פחות בעניין שלך.
"גם אני הרגשתי את זה, אבל ידעתי שיגיע היום שאכנס לה ללב. היינו מדברים על זה המון, ידעתי שהיא מפחדת על הלב שלה. בסוף היא פתחה לי את השער. לכל אחד יש את הביקורות שלו, גם לי, ולא תמיד אני צודק ולא תמיד זה נשמע בנועם. בסוף רק אני ושי יודעים מה נכון לנו ואנחנו הולכים לישון בלילה בלי ביקורת".

שי עופרי, שניר בורגיל, האח הגדול (צילום: צילום מסך רשת 13)
שי עופרי, שניר בורגיל, האח הגדול (צילום: צילום מסך רשת 13)


מה המשפחה שלך באמת חושבת על הקשר שלכם? ספיר הטילה דופי ביחסים שלכם.
"המשפחה שלי מאוד־מאוד אוהבת אותה, הם מאוד תומכים בקשר הזה ונותנים לנו את השקט שלנו. היינו אצלי בבית ביום הראשון אחרי הגמר, גם ספיר הייתה וגם אברהם. היה מדהים. ספיר הביאה לשי פיג'מה לשינה, וזה ריגש אותי מאוד. שי הרגישה הכי טוב, היא מכבדת מאוד את הדעה של ספיר".

מה צופן העתיד, מעבר למגורים משותפים?
"אנחנו חושבים על מגורים משותפים, אבל לאט־לאט. נצטרך לעבור תהליך. אנחנו ישנים אחד אצל השנייה".

בוא נדבר על סתיו קצין.
"היא דמות שלא הייתה מעולם בטלוויזיה. אני חושב שהיא שיחקה דמות מעולה. אני גם חושב שאם היא לא הייתה בבית יכול להיות שהרייטינג של התוכנית היה יותר נמוך, כי כולנו היינו דיירים שהצליחו להסתדר ולהבין אחד את השני ולנטרל את הכעס, זה הרגיש שזאת הייתה עונת הנחמדים, וסתיו הביאה את כל האקשן לתוכנית. יכול להיות שעמוק בפנים היא בחורה טובה, אבל היא הייתה שחקנית ובאה להיצרב בתודעה בכל מחיר, היא אחת השחקניות הכי טובות שיצא לי לראות".

אולי עשית טעות שפתחת חזית עם סתיו? כל מי שהתעמת איתה עלה במדרגות.
"בסופו של דבר סתיו לא קובעת מי נשאר בבית, גם לא המעריצים שלה. גם לנו יש מעריצים משלנו, וגם הם יודעים לעשות את העבודה ומתחברים אליי כמו שהתחברו לסתיו. לא הלכתי נגדה, הלכתי עם הלב והעקרונות שלי. יש לי רעיון חדש לפורמט לתוכנית טלוויזיה: אפשר לעשות בית הבובות של ברבי ולהכניס אליו את כל המעריצים. תיתנו מועד סיום לתוכנית ותראו איך 99% מהמעריצים שלה פורשים. מה שרואים משם לא חווים פה, ראינו את זה גם עם הדיירים שנכנסו באמצע התוכנית, היו נגדנו ושמרו על סתיו, ואחרי שבוע כל הדעות השתנו. הם הבינו בדיוק מה חווינו וראו את הפרצוף האמיתי של סתיו מאחורי העריכות".

סתיו קצין (צילום: מיכה לובוטון)
סתיו קצין (צילום: מיכה לובוטון)


הייתה לך גם יריבות עם אורי נגר. חשבת שהוא מתחיל עם שי.
"אלה היו המחשבות והדעות שלי ואני עדיין חושב שזה מה שהוא עשה, אין מה לברוח מזה. אבל תמיד אמרתי לו מה אני חושב על כל הדרך המאוד מלוכלכת שלו, הוא עשה את זה בצורה הכי נבזית שאפשר, הוא התייפייף. הוא הדייר שיצטייר לעד כפלרטטן שלא מכבד את עצמו ואת האחרים, אבל זאת הדרך שלו וזה הוא. עשיתי איתו שיחה ואמרתי לו כל מה שאני חושב עליו, לא יכולתי להמשיך לשמור בבטן".

תישאר בקשר עם אורי וסתיו בחוץ?
"אורי וסתיו לא יהיו חבריי ולא נהיה בקשר".

אתה חושב שהגיע ליובל מעתוק לזכות?
"אני שמח בשבילה, רציתי שתזכה. הגיע לה כי היא הביאה משהו אחר, והיא עשתה את זה בצורה הכי יפה ונקייה שיש. הדאגה שלה לדיירים, יש לה לב ענקי ומגיע לטוב לנצח. זה לא קשור לסתיו. גם אם זה היה יובל מול כל אחד אחר, הייתי שמח שהיא תזכה ולא שמח בגלל הכישלון של סתיו".

אורי נגר (צילום: יח''צ)
אורי נגר (צילום: יח''צ)


למה בעצם נכנסת לבית "האח הגדול"?
"חד־משמעית הגעתי כדי לזכות במיליון. באתי עם מטרות, היו לי חלומות לקנות להורים שלי בית ואני נלחם על זה בשיניים, וגם האהבה שלי לכלבים - אם הייתי זוכה הייתי תורם 100 אלף ליובל מנדלוביץ' שיש לו חווה ענקית לכלבים שהוא משקם אותם. אבל בסוף זכיתי במשהו חשוב לא פחות מכסף - נכנסתי כדי לעבור שינוי ועברתי. אני בטוח במה שיש לי, אוהב מה שיש לי, לא רוצה לברוח מעצמי. זאת חוויה מטורפת ואני רוצה בהזדמנות זאת להגיד תודה לכל הדיירים ולמצביעים, ואפילו תודה לסתיו קצין שגרמה לי ללמוד על עצמי המון דרכה. נהניתי, אני שמח שזה מאחוריי והיום אני אדם אחר".