מי סמל מין גדול יותר? פסטיבל הפסנתר בהפקת עיריית תל אביב-יפו חוגג 25 שנים להיווסדו ב-60 מופעים מיוחדים, בהשתתפות יותר מ-250 אמנים, נגנים ויוצרים. שלל הפקות מקור, מופעי השקה חגיגיים, שיתופי פעולה ייחודים ומופעי חשיפה למוזיקה עכשווית יעלו בפסטיבל הפסנתר שיפתח ביום שלישי, ה-24 באוקטובר ויסתיים ביום שני, ה-30 באוקטובר. השבוע, בבוקר ההשקה, סיפר הזמר עברי לידר על המופע המיוחד בפסטיבל שיתוף הפעולה עם רן דנקר בשיר "גשר בעיר" וחשף מי לדעתו סמן מין גדול יותר בקהילה.

עברי לידר או רן דנקר? עברי עונה על השאלה - מי סמל מין גדול יותר בקהילה (צילום: קיץ ברבנר)

ספר מה מצפה לנו בפסטיבל הפסנתר הקרוב.
"מצפה לכם ערב B-Side שאני עושה. ערב שבו ננגן, לא רק אבל בעיקר, שירים שלא ניגנו הרבה מאוד זמן. אני מרגיש שהקהל שלי ממש מחכה לערב כזה הרבה זמן. כותבים לי את זה הרבה, וגם אני. האמת, זה ערב שממש מרגש אותי לעשות, יש לנו כל מיני שירים שבאמת לא ניגנו הרבה מאוד שנים ואני שמח להביא אותם למקום האינטימי הזה שנקרא פסטיבל הפסנתר. אני נורא אוהב את הפסנתר, הפסנתר זה החיים שלי פחות או יותר ואני מגיע לשם עם עדי גולדשטיין, אריאל טוכמן וספי עספורי מוזיקאים פנטסטים שאני עובד איתם ואנחנו עושים מן... אנחנו נשב 'בסלון' שלנו שם על הבמה ויחד עם הקהל נעשה את השירים האלה מרגש אותי".  

איזה שיר הכי מרגש אותך לעשות? 
"אולי לא כולם שומעים בדרך כלל את ההופעות. יש שם שירים כמו: 'אסתר אוכלת פחמימה', 'הדרכים הארוכות', 'כבשים' וכל מיני שירים שאנחנו עובדים עליהם עכשיו, שירים שבאמת לא ניגנתי הרבה זמן, ואתה פתאום שר אותם. שירים זה סיפורים וזה רגעים בזמן ופתאום זה מחזיר אותי למקומות שהייתי בהם וכתבתי בהם את השירים האלה, והרגעים האלה בחיים שלי ומצד שני, אתה במקביל עם שיר כזה, אתה יכול גם לחשוב על מה הוא עשה לך אז. אבל גם להרגיש איפה הוא מתחבר לחיים שלך היום. וזה הקסם של שירים, זה מאוד מרגש בשבילי".

איזה שיר הקהל הכי שר איתך בהופעות?  
"יש לא מעט כאלה, אתה רוצה רשימה? אני יכול לתת לך רשימה אבל היא די ארוכה: 'זכיתי לאהוב', 'מישהו פעם', 'הכוס הכחולה' ו'הנסיכה שלי', 'ניסים', 'לאונרדו', 'תמיד אהבה', 'פה', 'פרחה במרצדס', 'חולצת פסים', להמשיך?".

איזה כיף שיש כזאת רשימה. לאחרונה הוצאת שיר עם רן דנקר, ספר לי על העבודה איתו.
"קודם כל רן הוא מקסים ואני נורא אוהב אותו ומאוד מעריך אותו ואנחנו מופיעים הרבה ביחד בשנתיים האחרונות, אבל זה פעם ראשונה שהקלטנו משהו ביחד, ואני כתבתי את השיר הזה על 'גשר בעיר' וממש רציתי להוציא אותו עכשיו, ואז פתאום חשבתי על רן. חשבתי ששיתוף פעולה עם רן, על הדבר הזה, גם בגלל המוזיקליות של זה אבל לא רק גם בגלל המשמעות של מי שרן וההורות של שנינו והחיים שלנו. חשבתי שזה מקרה שבו הביחד יהיה יותר חזק מהלבד ואני מאוד שמח על השיתוף הזה".

שניכם כוכבים מאוד גדולים בקהילה, מי סמל מין גדול יותר?
"וואו, אין לי ספק שרן דנקר".