פוסט ששיתף גיא פינס בנוגע למהומות שהתרחשו אמש בערב יום כיפור על ההפרדה בכיכר דיזינגוף, עוררו את זעמו של מני אסייג, שידוע כתומך ימין נלהב. פינס התייחס למהומות ושיתף את הציוץ הבא: "לפני שכל הלא סגורים על עצמם יגידו 'למה היה צריך להפריע להם, זה לא כל כך נורא', אז בוא נגיד את זה - לעשות אירוע בהפרדה בין נשים וגברים בכיפור, בכיכר לב תל אביב, ובניגוד לדרישת העירייה ובית המשפט, זה לתקוע אצבע בעין לרוב החילוני".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מני אסייג, אחיו של הבדרן שלום אסייג, שיתף את הציוץ של גיא פינס והאשים אותו בדברי דיבה שעלולים לעלות לו בהליכים משפטיים ותביעות וכך כתב: "בואו נדבר קצת על האיש הזה ודעתי עליו: הוא אוטוריטה בתרבות הישראלית, יש לו כוח עצום והרוב המוחלט של האומנים מחשבנים לו ואפילו רועדים ממנו. ‏בכוחו להחליט את מי להרים ואת מי להוריד, והמון אומנים, סוכנים ואמרגנים (אם לא כולם) צובאים על פתחיו כדי לקבל תשומת לב או דקת שידור, ומתחננים שישגר את כתביו לאיזה אירוע השקה כזה או אחר".

גיא פינס (צילום: רפי דלויה)
גיא פינס (צילום: רפי דלויה)


"‏חורץ הגורלות הזה מרגיש חופש מוחלט ודרור אינסופי לקחת צד פוליטי ברור ונחרץ, והוא מקבל גם מעל 4,000 לייקים (משונאים ומשפנים אחרים) על ציוץ אנטי יהודי שמצדיק מתקפה אוטו-אנטישמית על מתפללים בכיפור. איפה הבעיה הגדולה? החופש והדרור שיש לו להביע עמדה פוליטית נשללים לגמרי מכל אומן/סוכן/אמרגן שחפץ ביקרו! למי מהם יהיה אומץ לצאת נגד גיא פינס? מה הם מתאבדים? ‏אז הם יבכו ויגג׳דרו בבית למשפחה ולחברים על הזוועות שהם רואים, אבל לא יעזו לצאת עם זה החוצה, ולכן חברים אתם רואים מאות אומנים תומכים פומבית בצד של פינס, וכמעט אפס אומנים שתומכים פומבית בצד השני. אם במקרה חריג יש אחד כזה, אז מיד מבטלים איתו הופעות, אותם האומנים מהצד של פינס. צפון קוריאה על ספידים".

גיא פינס מסר בתגובה לדברים של מני: "מני אסייג מזומן להוכיח לי ואם לא אז לבית המשפט, איפה תיאוריית הקונספירציה המופרכת שלו פוגשת את המציאות. זכותי לפרסם בטוויטר הפרטי שלי דעות אישיות בלי לפחד. בדיוק כמו שהוא עושה. על המהות השקרית של דבריו בכוונתי להילחם, אני גאה באתיקה ובמוניטין ושל המערכת המגוונת שלנו. שמני אסייג יראה לי איפה ביטלתי מישהו בגלל שדעתו שונה משלי, או שייתן את הדין על הדיבה שהוא מפיץ. ועד אז שישאל את שלום אח שלו החכם והמוכשר על כתבה האחרונה שעשינו על סרטו, שמני טוען שהוא שותף לו". 

מני אסייג  (צילום: שלומי יוסף)
מני אסייג (צילום: שלומי יוסף)