לפני כ-22 שנים חגגה אירית רחמים מסיבת רווקות, יום לפני חתונתה ללירון בסיס, במסעדת סי פוד מרקט בתל אביב, אלא שהאירוע השמח הפך לסיוט כשנקטע באכזריות בעקבות פיגוע קשה במהלכו פתח מחבל באש, ודקר למוות שניים מהנוכחים במסעדה ושוטר. חוץ מרחמים נכחו במסעדה יוסי אבוקסיס ואסי דומב, אך איש מהשחקנים לא נפגע.  

המחבל שהיה מעורב בפיגוע הקשה הוא לא אחר ממאזן אל-קאדי שנשלח למאסר עולם ועולה בימים אלה לכותרות במסגרת פרשת הקשרים האינטימיים שניהל עם סוהרות. פרשה שמטלטלת רבים, ביניהם גם את רחמים שחוזרת שנים אחורה ליום הפיגוע.

View this post on Instagram

A post shared by Irit Rahamim (@iritrahamim)

רחמים שיתפה תמונה שלה מבית החולים וכתבה: "אני מבלה את ימי חול המועד בלב ים והעדכונים מפרשת כלא רמון והכותרות שמגיעות אליי, ומעידות על קשר רומנטי בין חיילות סוהרות לבין המחבל, מטרידות את מנוחתי, מתסכלות אותי ומחזירות אותי שנים אחורה - לפיגוע שהפך את חיי, ערב חתונתי. אני בעיקר חושבת על משפחות ההרוגים והפצועים של אותו ערב מורכב".

"מה הן אמורות להרגיש כשמתברר שמי שנטל חלק בפיגוע ונידון למאסר עולם מנהל קשרים אינטימיים עם לא פחות מחמש חיילות? ומה האמהות של אותן חיילות אמורות להרגיש בימים אלה? איך דבר כזה קורה?", כתבה וסיימה בביקורת לשירות בתי הסוהר: "איך לא למדו בשב"ס את לקחי פרשת הסרסור בסוהרות מכלא גלבוע, שהתפוצצה רק לפני שנה וחצי? איך? ולמה התמהמהו עם מידורן של חיילות צעירות מהתפקיד המורכב הזה?", תהתה רחמים באשר להחלטה שהתקבלה בעקבות הפרשה בכלא רמון, להוציא סוהרות מאגפים ביטחוניים.

"כלא של אסירים ביטחוניים הוא לא מקום לבקש בו שוויון מגדרי. הוא לא. אני רוצה לקוות שהפרקליטות תתייחס לתיק הזה במלוא חומרת העניין, כדי שמקרים חמורים ומטלטלים שכאלה לא יישנו".