לפני מספר חודשים בישרה ליאורה כי השחקן אוהד קנולר עזב את תיאטרון גבעתיים, עשה רילוקיישן לאמסטרדם ואפילו התחתן. בשבוע שעבר הוא סיפר לחברים שלו כי הוא ואשתו, אריאלה גנין־קנולר, מצפים להולדת בת. פעם ראשונה שלה, פעם שנייה שלו.

קנולר, מזל טוב.
“אנחנו מתרגשים מאוד. מדובר בעוברית קטנה בגודל של חציל ממוצע עם נטייה ברורה למקצועות ריאליים".

אוהד קנולר וזוגתו (צילום: רפי דלויה)
אוהד קנולר וזוגתו (צילום: רפי דלויה)

כביש אבוד

מנפלאות הבחירות המוניציפליות: ראש עיריית אשדוד וסגנו מתחרים על הקרדיט לפתיחת כביש חדש שמשרד התחבורה עדיין לא אישר את השימוש בו

הבחירות המוניציפליות שיתקיימו בסוף החודש מוציאות את המיטב מהמועמדים. באשדוד, לדוגמה, מתקוטטים ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, וסגנו, סניה (שמעון) כצנלסון, המתמודדים זה מול זה, על הקרדיט לפתיחת הכביש הצפוני ממחלף אזור התעשייה שיוביל לנמל אשדוד, כביש שלא אמור בכלל להיפתח בשל הסכנות הבטיחותיות הקיימות בו ומשום שהעבודות עדיין לא הושלמו על ידי חברת נתיבי ישראל. מה שלא הפריע לכל אחד מהם לפרסם בגאווה במקומוני העיר כי הוא־הוא האחראי לפתיחת הכביש.

שלום לאבנר פלור, ראש מנהל תשתיות במשרד התחבורה. ראש עיריית אשדוד וסגנו מתווכחים על הקרדיט, בשעה שאני הבנתי שהכביש בכלל לא ייפתח. מי צודק?
“לאחר בדיקות מקצועיות שבוצעו עם גורמי המקצוע במשרדי, בחברת נתיבי ישראל ובמשטרת ישראל, עלה כי מדובר במקטע כביש המחבר לאזור התעשייה שאיננו עומד בדרישות הבטיחות ועלול להוות סכנה למשתמשי הדרך. לא קיימים האישורים להפעילו. האמור נשלח למנכ"ל העירייה ולמהנדס העירייה, שהתבקשו גם להבהיר לאזרחי העיר שהכביש איננו פעיל למרות הפרסומים. באם יתקנו את הליקויים, הכביש ייפתח לתועלת הציבור".

מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ, הכביש הצפוני לאשדוד נפתח? ראש העיר וסגנו כבר הודיעו שכן.
“איני עוסק בקרדיט או בנטילת צד כזה או אחר בנושאי בחירות. החיבור למחלף מאזור התעשייה הוא באחריות העירייה, ובלבד שכביש זה יהיה בטיחותי על פי דין. ומאחר שהכביש אינו עומד בתקנים הבטיחותיים, העירייה נדרשת להשלמות. נתיבי ישראל תאשר את פתיחת הכביש כאשר הוא יעמוד בכלל תקני התחבורה הבטיחותיים".

שלום לראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, הכביש נפתח בזכותך או בזכות כצנלסון? כי אני מבינה שאין אישור לפתוח אותו בכלל.
“איני מכיר ויכוח כזה ביני לבין כצנלסון. כל אחד וחלקו. הכביש טרם נפתח, ואנו בישורת האחרונה לעמידה בתנאים הנדרשים על ידי משרד התחבורה, משטרת ישראל וחברת נתיבי ישראל. אישורי משרד התחבורה ומשטרת ישראל התקבלו לאחרונה. להערכתי, בשבועיים הקרובים נוכל לעמוד גם בתנאי האישור של חברת נתיבי ישראל ונוכל לאשר סופית את פתיחת הכביש לתנועה. כמובן שעד אז הנסיעה בכביש אסורה".

יחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד (צילום: פלאש 90)
יחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד (צילום: פלאש 90)

שמעון כצנלסון, למי הקרדיט, אם בכלל?
“עיריית אשדוד עושה הכל בשביל לעזור לתושבי אשדוד בתחבורה ובכבישי שירות באזור התעשייה הצפוני. החברה לפיתוח אשדוד, עליה אני ממונה, הייתה אחראית להשלים סדרה של כבישים עוקפים שיחברו את אזור התעשייה הצפוני אל מחלף יבנה דרום החדש. כך, עובדי אזור התעשייה שבאים מחוץ לעיר יוכלו לצאת ולהיכנס דרך אזור התעשייה במקום להעמיס על כביש 41 והמחלף הצפוני הקיים. הכביש שיחבר בין מחלף יבנה דרום לבין נמל אשדוד החדש צריך להיבנות על ידי משרד התחבורה וחברת נמלי ישראל ולא על ידי עיריית אשדוד. הקמתו של הכביש הזה הוטלה על חברת נתיבי ישראל ואמורה לשמש את המשאיות הבאות אל הנמל וממנו. הכבישים שסללנו בוצעו עבור תושבי אשדוד, ואין שום בעיה או ויכוח עם ראש העיר בנידון".