לפני חמישה ימים התפטרה גלית דיסטל מתפקידה כשרת ההסברה, לאחר שהבינה כי אין לה דרך לתרום במאבק על דעת הקהל העולמית במלחמת "חרבות ברזל". מי שתפס את מקומה באופן לא רשמי, אך עושים עבודה מצוינת בגישה לדעת הקהל על מיליוני עוקבים ואנגלית משופשפת, הם המפורסמים שלנו, שהספיקו לעשות חיל מעבר לים. 

נת'ניאל בוזוליק
השחקן האוסטרלי יהודי וכוכב הסדרה המצליחה "יומני הערפד", כבר מזמן התאהב בישראל ואפילו ניסה למצוא לעצמו כלה ישראלית, כשהיה בזוגיות של מספר חודשים עם כוכבת הרשת עדן בן זקן. השניים נפרדו ובוזוליק חזר לביתו בניכר, אלא שמאז החלה המלחמה הוא שיגר למיליוני עוקביו ברשתות החברתיות סרטונים המסבירים בדיוק מה קרה ביום שבת הנורא. בוזוליק עשה עבודה כל כך טובה עד כי עוקבים פרו פלסטינים החליטו לדווח עליו וכעת חשבונו של השחקן נחסם. 

כוכב יומני הערפד נת'ניאל בוזוליק הביע את תמיכתו בישראל (צילום: מתוך אינסטגרם)
כוכב יומני הערפד נת'ניאל בוזוליק הביע את תמיכתו בישראל (צילום: מתוך אינסטגרם)

גל גדות
השחקנית ההוליוודית והוונדר וומן הישראלית השתדלה עד כה לא לספק דעה נחרצת על מבצעי ישראל בעזה, וחטפה ביקורת קשה על כך. אלא שעם פתיחת מלחמת "חרבות הברזל" גדות החליטה שהיא משנה גישה ויוצאת למלחמה על דעת הקהל העולמית. גדות התגייסה לקמפיין החטופים והנעדרים ושיתפה מאות סטוריז ועשרות פוסטים על החטופים הישראלים ועל ההתקפה הנוראית של החמאס במסיבת הטבע ברעים ובתי התושבים בעוטף עזה. 

View this post on Instagram

A post shared by Gal Gadot (@gal_gadot)

נועה תשבי
במקרה של השחקנית בדימוס והמפיקה ההוליוודית, אין שינוי בקו ההסברה של ישראל. מאז ומתמיד תשבי הייתה השופר של ישראל בתפוצות בכל הנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני. בשנת 2022 שר החוץ דאז יאיר לפיד הודיע כי ימנה אותה לשליחה המיוחדת של משרד החוץ למאבק באנטישמיות ובדה לגיטימציה, אלא ששנה לאחר מכן, סיים משרד החוץ את ההתקשרות איתה לאחר שהבעיה התנגדותה לרפורמה המשפטית. החלטת הממשלה כנגד תשבי לא מנעה ממנה להמשיך ולדברר את ישראל ברחבי העולם ומדי יום עולה תשבי ללייב באינסטגרם, שם היא מספרת על הזוועות של המלחמה ומתראיינת בערוצים בינלאומיים שונים. 

View this post on Instagram

A post shared by Noa Tishby (@noatishby)


נועה קירל
אמנם היא עדיין חדשה בזירה הבינלאומית אבל קירל ששוהה בימים אלו בארצות הברית, עושה את מיטב יכולתה כדי לייצג את ישראל במלחמה. קירל שיצגה את ישראל באירוויזיון האחרון והצטרפה לבן זוגה דניאל פרץ בהחתמתו בקבוצת באיירן מינכן, שרה את המנון "התקווה" במשחק כדורסל של מכבי רעננה נגד הנטס בברוקלין כשהיא עטופה בדגל ישראל ולאחר מכן ביצעה את ההמנון גם בכנס באו"ם לצד גלעד ארדן ושגרירי מדינות נוספות. קירל חברה אתמול (שלישי) לתשבי ויחד עם דברה מסינג ואמנדה הירש מילאו את רחובות ניו יורק בתמונותיהם של הנעדרים והחטופים.

נועה קירל שרה "התקווה" באו"ם. ללא קרדיט (צילום :ללא קרדיט)

רונה לי שמעון
מלבד היותה שופטת ב"רוקדים עם כוכבים" וזוגתו של סטטיק, שמעון כזכור היא שחקנית מצליחה ומוכרת ברחבי העולם בעיקר בזכות תפקידה בסדרה "פאודה". שמעון החליטה לקחת את ההסברה הישראלית בשתי ידיים ופתחה לעצמה חמ"ל הסברה פרטי ובו היא מתראיינת לגופים שונים ברחבי העולם, ביניהם להודו, ארצות הברית, גרמניה ועוד. 

יוסף חדאד
הפעיל החברתי שתפס את מלוא תשומת הלב מאז תחילתה של מלחמת "חרבות ברזל" הוא ערבי-נוצרי מנצרת, שעושה כל שביכולתו להסביר את ישראל ברחבי העולם.  חדאד, לא עוצם עין וכל זמנו ומרצו מופנים להסברה במטרה להדהד לעולם את המסר שחמאס זה דאע"ש. "זו האמת", הוא אומר, "חמאס זה דאע"ש. עכשיו זה הפוקוס שלי והעולם צריך לדעת את זה. מטרת העמותה שבראשה הוא עומד היא לחבר את המגזר הערבי־ישראלי לחברה הישראלית, לגשר על הפערים בין יהודים לערבים וגם לעשות מסעות הסברה בחו"ל.