בימים הראשונים אחרי הטבח הנוראי העולם עמד לצדנו, אלא שהתמונות המזוויעות מהשבעה באוקטובר כבר נשכחו בעיניי רבים בעולם, כשגם משרד ההסברה בישראל כשל,  ונסגר בימים הכי קריטיים של המלחמה, עם התפטרותה של גלית דיסטל

17 ימים עברו מאז תחילת הלחימה בעזה וההסברה בעזה עושה עבודה מצוינת ומשדרת לעולם תיעודים קשים, רבים מהם כאמור מזויפים. מהדורות החדשות המובילות בעולם משדרות בעיקר את תיעוד ההרס מעזה ופחות את סרטוני הזוועות הקשים של מה שאירע כאן באותה שבת הארורה, ובהתאם לכך אנו עדים גם לאנטישמיות הגוברת וההפגנות פרו פלסטיניות ברחבי העולם. 

התפטרה מתפקידה בזמן המלחמה. גלית דיסטל (צילום: מארק ישראל סלם)
התפטרה מתפקידה בזמן המלחמה. גלית דיסטל (צילום: מארק ישראל סלם)

רבים מכוכבי הביצה התגייסו למלחמה והחלו במאבק הסברה למאות אלפי העוקבים שלהם וכעת הגיע תורה של אחת מכוכבות העבר הדומיננטיות של האח הגדול. אור דניאל, דוגמנית שהשתתפה באחת מהעונות הראשונות של תכנית הריאליטי, ירדה לפני מספר שנים מהארץ ונישאה לאיש העסקים הצרפתי ארנו טורה. השניים כבר הורים לשלושה ילדים וחיים חיי פאר שרובנו יכולים רק לחלום עליהם, וכעת גם היא החליטה להשמיע את קולה ואת התסכול ממצב ההסברה שלנו בעולם:

״ההסברה הישראלית לא עובדת. אף פעם לא עבדה. והפעם זה חשוב מתמיד. בכל התחנות הזרות מדברים עם פלסטינאים מעזה, ובקושי ניתן למצוא משפחות ישראליות שמספרות את הסיפור הכה קשה שלהן", כתבה הכוכבת בסטורי שהעלתה.

דניאל לא הסתפקה רק בביקורת וביקשה מקהל העוקבים שלה לפנות אליה ולהיעזר בקשרים שלה ברחבי העולם כדי להשמיע את הקול שלנו: "אם אתם מכירים משפחות של חטופים, נעדרים, נרצחים, ניצולים, שרוצים לספר את הסיפור שלהם, cnn, רויטרס, פוקס ניוז ועוד שלושים תחנות זרות, אשמח שתפנו אלי בפרטי. אפשר לעשות מהלך תקשורתי בינלאומי משמעותי.״

אור דניאל על ההסברה הישראלית בעולם (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
אור דניאל על ההסברה הישראלית בעולם (צילום: צילום מסך אינסטגרם)