החלטה מוזרה: שופט בית המשפט המחוזי בנצרת ערפאת טאהה שחרר למעצר בית בתנאים מגבילים את השחקנית מאיסה עבד אלהאדי וזאת לאחר שקיבל את הערר שהגישה באמצעות בא כוחה. מדובר בהחלטה תמוהה, שכן בהחלטה עצמה כותב השופט טאהה: "אכן שני הפוסטים שפרסמה העוררת הם פוסטים בוטים וקשים, ואף מעוררים רגשות של זעם ואכזבה, בעיקר נוכח היותה של העוררת דמות ציבורית מוכרת. יחד עם זאת, ספק רב אם יש בפרסום הפוסטים משום עבירה פלילית. עניין זה יידון לגופו".

חשוב להדגיש כי צוות המשימה המיוחד שהקים השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כבר בפברואר האחרון, בראשותה של תנ"צ שלומית לנדס, ובו חברים בכירים בפרקליטות, מנהל מאבק עיקש בעבירות המעלות חשד להסתה ותמיכה בארגון טרור. בתקופה האחרונה, מאז החלה מלחמת חרבות ברזל, עסק צוות המשימה ב-210 מקרים, שרק בחלק מהם, ב-70 מקרים, הוחלט לפתוח בחקירה פלילית לאחר בחינה מדוקדקת של ההתבטאויות והדברים שנכתבו על ידי גורמים שונים, בהם דמויות ציבוריות.

הסטורי של מאיסה עבד אלהאדי (צילום: דוברות המשטרה)
הסטורי של מאיסה עבד אלהאדי (צילום: דוברות המשטרה)


למרות כל זאת, בחר השופט טאהה לבטל את החלטת נשיא בית משפט השלום בנצרת, השופט מישורי לב טוב, שהאריך את מעצרה של השחקנית עד מחר, קיבל את עמדתה ושחרר אותה בתנאים מגבילים. עוד ציין: "פעולות החקירה שנותר לבצע לא ניתנות לשיבוש בצורה כלשהי. בעניין זה אינני מקבל את קביעתו של בית המשפט קמא, כי כיום ניתן באמצעות אמצעים טכנולוגיים לשבש חלק מפעולות החקירה המפורטות בדוח הסודי. לקביעה זו לא מצאתי בסיס". לסיום כתב: "מדובר בעוררת שניהלה חיים נורמטיביים, ללא עבר פלילי".

מאיסה עבד אלהאדי  (צילום: באדיבות משטרת ישראל)
מאיסה עבד אלהאדי (צילום: באדיבות משטרת ישראל)