השכנים של אייל גולן יכולים לישון בלילה בשקט, כי הזמר לא שכר שירותי אבטחה רק לעצמו ולמשפחתו אלא שכר אבטחה לכל הרחוב. הזמר שמגיע בימים אלה לנחם משפחת שכולות ולשמח ולהרים את מורל החיילים בשטח, לא נח בכל הקשור לביטחון משפחתו ואזור מגוריו, ולכן שכר שירותי אבטחה שישמרו על תושבי הרחוב בו הוא מתגורר. 

בשיחה שערך אמש הזמר עם אסי הג'וקר ברדיו צפון סיפר הזמר על התחושות הקשות: "הנפש פצועה אי אפשר שלא, אתה רואה את המראות ומה העם שלנו עבר, אז קודם כל הנפש פצועה. מחובתנו כל האומנים זה להתגייס, זה הצו 8 שלנו, אנחנו לא יכולים לקחת נשק וללכת להילחם, אז אנחנו לפחות להרים את המורל של החיילים ושל הפצועים, לללכת לנחם משפחות אבלות שיקיריהם נרצחו. כואב הלב, אני נמצא בהרבה מקומות משתדל למלא את הימים בלעשות טוב לאנשים".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>



תספר על רגע אחד שתפס אותך במהלך השבועיים האחרונים, כשנפגשת עם חיילים, תושבים, עם המשפחות השכולות והפצועים.
"קשה לי לשים את האצבע על מקור אחד, שמעתי כל כך הרבה סיפורים ממקור ראשון מאנשים שהיו שם, אז כל סיפור הוא באמת סרט הוליוודי בפני עצמו. סיפורים קשים, סיפורים מרגשים, גם סיפורי גבורה והצלה מדהימים. אני חושב שבסופו של דבר מה שאותי מרגש בכל המלחמה הזאת זה האחדות בעם. כל עם ישראל מאוחד ומתגייס למען מטרה אחרת. אנחנו צריכים להיות מאוחדים כל הזמן כי שאנחנו מאוחדים אי אפשר עלינו".

אתה בעל משפחה, יש לך ילדים. את האמת, אתה מפחד?
"כן, תשמע זה לא מפחד, אני - אתה יודע, הילדים מבניהם ודניאל ואמא שלי באותו מתחם וכולם חרדים, יש חרדות. הילדה שלי מיאל בת 3 שואלת אותי 'אבא לאן אתה הולך' אמרתי לה 'אני הולך לשמח חיילים', אז היא אומרת לי 'אבל לא בעזה נכון?'. יש חרדות, וכן שמתי בוטקה עם מאבטח בתחילת הרחוב שיאבטח את כל הרחוב, אני לא רוצה להגיד אמרו ולא עשיתי, אני בשביל הביטחון של המשפחה שלי".

אייל גולן ודניאל גרינברג חוגגים (צילום: אינסטגרם)
אייל גולן ודניאל גרינברג חוגגים (צילום: אינסטגרם)


מה המסר שלך?
"צריכים להיות מאוחדים וחזקים לתת לצה"ל ולכוחות הביטחון לעשות את העבודה ולהישמע להוראות פיקוד העורף ולא לזלזל וביחד ננצח".

אם אתה היית יכול לקחת החלטות ולהנהיג את העם, מה היית עושה?
"הדבר הראשון שאני עושה זה להחזיר את החטופים הביתה, גם במחיר של כל האסירים שיש פה. אני לא צריך אותם פה שישבו יאכלו וישתו, שילכו לשם ויירקבו שם. מחזיר את כולם הביתה את כל הילדים, זה קודם כל. דבר שני, הולך ומגיע עד אחרון אנשי החמאס, אחד שלא יישאר על פני כדור הארץ שלא בטעות יתרבו, למחוק אותם מעל פני האדמה".

אייל גולן בביקור בבית חולים (צילום: גיא בר-און)
אייל גולן בביקור בבית חולים (צילום: גיא בר-און)