אחד הטקסטים המטלטלים נכתבו השבוע על ידי העיתונאי, הסופר והתסריטאי רון לשם: “המחבלים חדרו לבית של דודה אביבה, בת ה־95, הוציאו אותה למרפסת, עם גרייסי, המטפלת... לאט לאט הביאו אל הבית חטופים נוספים, מכל ממ״ד אליו פרצו, שרפו ואספו אותם לקראת לקיחה בשבי. גרייסי אמרה להם שאביבה אישה זקנה הזקוקה לתרופות. היא הכינה לה את התרופות וקצת אוכל.

כשהמחבלים התחילו להצעיד את החטופים, אביבה התקשתה ללכת עם ההליכון על הדשא, והם נטשו אותה בדרך. הם כן חטפו את גרייסי. היא נלקחה בחיים, עם בחורה נוספת. התפללנו שגרייסי תימצא בחיים. היום זוהתה גופתה. דודה אביבה איבדה את בתה, אורית סבירסקי, האצילית, העדינה, טובת הלב, האמנית המוכשרת. נכדה, איתי סבירסקי, מוחזק חטוף, והיא איבדה גם את גרייסי".

לשם, יש עדכון?
״אביבה שרדה. איתי חטוף, הוריו, רפי ודודתי אורית, נרצחו. הם שכנים של משפחתו של אביב הברון, עורך מוסף שבת של ידיעות. כרגע, יש אצלם שמונה חטופים, כולל ילדה בת 4. אני עובד 24/7 על כתיבת מאמרים בעיתונות באירופה, כולל כותרת ראשית ב'הוליווד ריפורטר', על מנת להסביר את הצד של ישראל. ובמקביל מנסה לגייס כל קשר אפשרי לנושא החטופים״.

>שניים מבניה של משפחת קוץ, שנרצחה כולה בכפר עזה, יפתח ויונתן קוץ ז״ל, למדו באקדמיה של הפועל ת"א בכדורסל, בפנימייה מיוחדת בכפר הירוק.

רמי כהן, יו״ר המועדון, יכול לספר עליהם?
“אובדן עצום. משפחת קוץ היא משפחה לתפארת. צריך להבין מאיזה חומר מיוחד הם קורצו. ילדים והורים שמעולם לא דרשו כלום, שהיו מגויסים לטובת המערכת באופן מלא. תמיד רצו לדעת מה לעשות עוד בשביל להשתפר ומעולם לא באו בתלונות שלא נותנים להם מספיק אלא להפך, רק רצו לתת מעצמם יותר בכדי להשתפר. אצל יונתן, שהיה אצלנו שנתיים, כבר ראו את השיפור לרמות הגבוהות.

יפתח, שהצטרף לפני כחצי שנה, נסע ארבע פעמים בשבוע מכפר עזה לכפר הירוק, עד שנכנס למסגרת האקדמיה ובית הספר רק בקיץ האחרון. לעולם לא נדע כמה רחוק היו יכולים להגיע עם הנתונים הפיזיים, הכישרון והרצון האדיר. כן נדע שהם היו ילדים מזן אחר, שאם כולנו היינו קרוצים ממנו, כנראה שהחיים במדינה היו פשוטים הרבה יותר. יהי זכרם ברוך".