בשבוע שעבר העלתה שונית חמד, אשתו של כדורגלן הפועל ב"ש תומר חמד, פוסט לאינסטגרם שבו רואים אותה בוכה במונולוג מרגש: “אחרי שחוויתי את הרגעים הכי מפחידים בחיי, עם מזוודה שהשכנה ארזה לי, לקחתי את הבנות מהבית שלנו בדרום המדינה וטסנו אל הלא נודע. הבנות גדלו כל חייהן בחו"ל ולא מכירות טילים, יירוטים ואזעקות, וכל מה שרציתי זה להציל אותן מהזוועות". מרבית העוקבים פחות התלהבו וביקרו אותה על הנטישה. חמד, בתגובה, חסמה את האפשרות להגיב וגם סירבה לענות לליאורה.

תומר חמד, שונית חמד ובנותיהם (צילום: צ'ינו)
תומר חמד, שונית חמד ובנותיהם (צילום: צ'ינו)


> אפרת אברהם, דוברת האוניברסיטה הפתוחה ואחותו של בני אברהם ז"ל, שנחטף ונהרג על ידי חיזבאללה ב־7 באוקטובר 2000, הצטרפה לסוג של חמ"ל שמסייע לחיילים.

אברהם, כל הכבוד.
״לא מדובר בחמ״ל, עזרתי השבוע לאמא של חייל קרבי שאספה כסף לעשות על האש ליחידה שלו ועוד כמה, והצלחנו לגייס וקנינו מצרכים. הכל בצנעה. אני מתנדבת כראש שבט אפיק, בתנועת הצופים ביישוב שלי כוכב יאיר צור יגאל, והשכבה הבוגרת שלי מתנדבת באריזה של ציוד לחיילים, מילואימניקים ומפונים, מפגשים עם גמלאי היישוב ועוד״.

> מנכ"ל מוזיאון הסובלנות בירושלים, יוני ריס, חילק חולצות וסיכות של מטה החטופים עם הכיתוב ״מחזירים אותם הביתה עכשיו״ לחברי קונגרס בארה״ב.

ריס, הם גילו סובלנות?
“צוות המוזיאון מחזק את ידיהן של משפחות החטופים ומודה לחברת אל־על על שיתוף הפעולה ועל הסיוע של כל המעורבים בארץ ובעולם. כולנו מייחלים לשובם של החטופים במהרה".