לפני חודש וחצי יצאה סתיו קצין במקום השני והמכובד מבית "האח הגדול", כשהיא מככבת במשך שלושה שבועות רצוף בכל הכותרות במדורי הבידור, עם הצעות לקמפיינים ולתוכנית ריאליטי בכיכובה. עד שהגיעה השבת השחורה בשבעה באוקטובר, כשכל המדינה עמדה מופתעת וכואבת לנוכח הטבח והזוועות הנוראיים שהתרחשו באזור העוטף. סתיו קצין עוד לא הספיקה לחוות על ממש את התהילה הגדולה לה זכתה, תהילה שפינתה מקום לכותרות של ימי הלחימה. יצאנו לבדוק איך מרגישה סתיו קצין עם כל החלל שנוצר החל מהשבעה באוקטובר.

"המדינה שלי יותר חשובה מכל פרסום של 'האח הגדול'. ההישרדות של המדינה היא חשובה מכל תוכנית ריאליטי. שמתי את המדינה בחשיבות עליונה, אני לא מעניינת כרגע, אנחנו במצב של הישרדות עכשיו", אמרה קצין ל-TMI. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

סתיו קצין (צילום: צילום מסך רשת 13)
סתיו קצין (צילום: צילום מסך רשת 13)


ובכל זאת אין אכזבה שכל הקמפיינים, ההצעות ואירועי ההשקות? הכל נעצר ברגע אחד, עוד לפני שהספקת ליהנות מהם.
"הקריירה שאני אמורה לקטוף והקמפיינים לא חשובים עכשיו. כל מה שחשוב עכשיו זה אחדות ישראל. לא פספסתי כלום. מה שצריך לקרות קורה. אני עדיין פה ועדיין בתודעה והמדינה שלנו יותר חשובה מעוד פרסום וקמפיין. קודם כל אנחנו צריכים לשרוד. זה יותר חשוב מעוד קריירה ועוד תוכנית".

כל אחד זוכר איפה הוא היה ואיך הוא הרגיש בבוקר השבעה באוקטובר. איך זה תפס אותך?
"מהרגע שחזרתי הביתה מ'האח הגדול', לילדים היה ממש חסר אמא ויהלי הקטנה לא רצתה ללכת לישון אצל אבא שלה באותו סופ"ש, אז היא נשארה איתי בבית באריאל כי הייתי חסרה לה. ליאם נסע עם אבא שלו לסופ"ש, ואין שם ממ"ד והם צריכים לרדת ארבע קומות כדי להגיע למקלט. אני זוכרת שקמתי בצוהריים ואני שומרת שבת ואני רואה שהטלפון לא מפסיק לצלצל אז פתחתי את הטלפון. אמא שלי עידכנה אותי שאין לה מה לדאוג, שהכל בסדר עם ליאם, ואז גם הבנתי מה קורה גם הייתה אזעקה באריאל ונפלה רקטה ממש סמוך לאריאל, ונכנסתי עם יהלי לממ"ד. גם עלתה התרעה של חדירת מחבלים לאריאל".

איך הילדים הגיבו למצב?
"כשליאם חזר הביתה, הוא חזר עם חרדות מהאזעקות בבת ים. הוא גם הבין מה קורה דרך אבא שלו, ומאז ליאם לא ישן במיטה לבד. הוא ישן איתי, הם שניהם מאוד פוחדים לישון לבד. מזל שאני לא פותחת טלוויזיה ולא מראה להם את החדשות. ילדים קטנים לא צריכים לחוות את זה כי הם נכנסים לחרדות ובגיל כזה זה מאוד מסוכן לנפש".

סתיו קצין ובנה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
סתיו קצין ובנה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)


ראיתי שנרתמת בהסברה ברשתות החברתיות וביקרת חיילים ופצועים.
 "כשהבנתי מה קורה החלטתי שאני לוקחת את העוקבים שלי, וממנפת את זה למקום טוב לעזור למי שצריך. הרגשתי שליחות שבזכות העוקבים האלה אני יכולה לעזור למדינה שלנו. הפכתי לסוג של חמ"ל. העלתי מאות סטוריז לטובת הנעדרים והחטופים וצרכים למפונים ולחיילים. לא פסחתי על אף אחד. העלתי עשרות סטוריז באותו שבוע ועזרתי לכל מי שביקש תרומות של אוכל, ביגוד, ונרתמתי כל כולי. הייתי בבתי החולים אסף הרופא ותל השומר - ביקרתי חיילים ופצועים, שיתפתי את הסיפורים הקשים שלהם".

ואיך התמודדת רגשית עם סיפורי הזוועות?
"לא ישנתי מרוב לחץ. המחשבה שאנשים חטופים בעזה לא אפשרה לי לישון במיטה שלי בשקט, כשהחטופים שלנו יושבים עם האויב ואלוהים ישמור מה הם עושים להם. היה שלב שהגעתי למצב שפשוט התמוטטתי, הרגשתי שאני לא יכולה לתפקד. אני בכל זאת צריכה להיות גם אמא. הילדים שלי התחילו לבכות שאני לא מתייחסת אליהם, והם ראו אותי בוכה אחרי שראיתי את הסרטונים והזוועות, אין סרטון שלא ראיתי. אכלתי מצפון שאני בבית ולא יכולה להציל נפשות. הרגשתי שאני לא יכולה לאכול או להכין לילדים שלי אוכל להאכיל אותם, הרגשתי שאני מתמוטטת נפשית, לא הפסקתי לבכות".

איך הצלחת להרים את עצמך?
"הילדים שלי לקחו את זה קשה ופחדו מאוד מהמחבלים, אז החלטתי לעצור הכל. התנתקתי מהאינסטגרם, הפייסבוק והחדשות, הורדתי הילוך, לקחתי אותם לגן שעשועים, חיבקתי אותם, ניסיתי להוריד להם את הפאניקה שהם ספגו ממני. התחלתי לעלות סרטונים לאימהות כדי להסביר כמה זה חשוב להכיל את הילדים שלנו, הילדים שלנו עדיין פה. למרות שאנחנו רוצות לעזור למדינה, אנחנו גם צריכות לקחת פסק זמן בשביל להיות עם הילדים שלנו שחווים את הסטרס הזה".

סתיו קצין תומכת (צילום: מתוך אינסטגרם)
סתיו קצין תומכת (צילום: מתוך אינסטגרם)


נתת לא מעט טיפים לעוקבים איך להתמודד עם סטרס, שתפי אותנו.
"נתתי הרבה טיפים והסברתי איך נכון לתפקד. אחד מהטיפים שנתתי זה קודם כל לסגור טלוויזיה וחדשות ובעיקר מול הילדים. האימהות רוצות להתעדכן, מובן לגמרי. תתעדכנו בנייד, לא על מסך הטלוויזיה כשהילדים שלנו בבית ורואים את זה. לנתק אותם עד כמה שניתן. למצוא איזושהי פעילות עם הילדים כדי להכיל ולדבר איתם על המצב. בבוקר כשאני שמה את הילדים במסגרות, אני עושה קצת מתיחות וגם לנפש וכל הסטרס שיש לנו מתבטא בגוף, בשרירים התפוסים, בכאבים. הפיברומיאלגיה שלי הייתה גרועה בשבועיים הראשונים של המלחמה, היו לי מלא כאבי תופת שלא יכולתי לישון בלילה, והיוגה והמתיחות מרגיעות אותי וגורמות לי להתנתק רגשית מהמצב".

מה עם האח הגדול יצא לך כבר לראות את כל הפרקים?
"כדי להרגיע את עצמי החלטתי כל יום, אחרי שהילדים הולכים לישון, להתנתק מהמציאות ולצפות בפרק של 'האח הגדול'. אני עכשיו כבר לקראת הסוף האמת, נותנת לעצמי ליהנות מהחוויה של הפרקים. בסוף אני סתיו מ'האח הגדול' שיצאה לא מזמן. זה נותן לי אתנחתא, אבל זה רק לזמן קצוב".

את מרוצה ממה שאת רואה על המסך?
"כן אני מאוד מרוצה, ראו בדיוק מה שהיה. כשאת נכנסת לבית סגור את לא יכולה לדעת איך ערכו את הפרקים וכשיצאתי ראיתי שכל מה שהיה הראו ואני מאוד שמחה על זה, ראו אותי בדיוק כמו שהייתי בבית".

עם מי מדיירי הבית נותרת בקשרים ?
"אני בקשר עם שיר ואורי נגר וגם קצת ריקי ויאיר ועם כל השאר לא דיברתי עד עכשיו. אה גם עם יענקי. הוא מגיב לי המון על הסטוריז ורושם לי שאני צדיקה ושמח לראות איך אני מחנכת את ילדיי. יענקי מקרב לבבות. כמה שהוא חרדי, הוא לא שופט אותי על איך שאני מתלבשת או דברים שאמרתי, הוא תמיד מאחד ואני שמחה שיענקי היה בתוכנית וגם החזרתי לו עוקב השבוע. לא ידעתי שאני לא עוקבת אחריו בכלל. הוא מאוד שמח לראות שהבן שלי מתחיל לגדל פאות".

הזוכה הגדולה. יובל מעתוק (צילום: אור גפן)
הזוכה הגדולה. יובל מעתוק (צילום: אור גפן)

ואיך היחסים עם זוכת העונה יובל מעתוק אחרי חילופי הדברים הקשים ביניכן?
"אני בטוב עם יובל כי השלמתי איתה במסיבה של 'האח הגדול'. אין לי שום דבר רע להגיד על יובל - להיפך, אני מקווה שאחרי המלחמה ניפגש. עשינו סגירת מעגל במסיבת הסיום של 'האח הגדול', דיברנו והכל בסדר בינינו עכשיו. אין שום דבר לא סגור. אני רואה כמה יובל משקיעה ומהממת והולכת לחיילים ותורמת והיא אלופה ואני מאחלת לה הצלחה, מגיעה לה הזכייה. 'האח הגדול' נגמר מזמן, זה מאחורי כל העניין הזה של הזכייה, ובעזרת השם אני ויובל קבענו להיפגש עם תומר אח שלי עם פיגור שכלי ואח שלה קובי וניקח אותם ליום כיף. כרגע זה לא על הפרק בגלל המלחמה. אבל אנחנו ניפגש בעזרת השם כשתיגמר המלחמה".

את אופטימית לגבי הסוף?
"אני מאוד אופטימית. יש לנו צבא הכי חזק בעולם, יש לנו את הקודש ברוך הוא ששומר עלינו, יש לנו תקווה, אנחנו מאוד חזקים. מה שחשוב זה אהבת חינם - לא ימין ולא שמאל, לא חרדים ולא חילונים, כולנו יהודים. לא צריך פילוג, שנאת חינם גרמה לפילוג ויצרה שנאה בעם מה שגרם לאויבים שלנו לראות אותנו חלשים ולצאת במתקפה. עם ישראל צריך להיות מאוחד, זרוע אחת, רק יחד נוכל להתגבר על כל המלחמות מבחוץ ועל כל המלחמות בינינו. אני שולחת אהבת חינם לכולם".

סתיו קצין (צילום: קורל מזון)
סתיו קצין (צילום: קורל מזון)

שיער דרור נתן
איפור קורל מזון