ברוח התקופה וכיאה למלחמה שפקדה את המדינה, לוח השידורים של הזכייניות הגדולות עבר מהפך בין רגע וככה נוצרו להם צוותים שונים ומגוונים שבימים כתיקונם לא היו עולים על הדעת. כך אתמול (שבת), הגישה המנחה אופירה אסייג תכנית לאחר מהדורת החדשות המרכזית כשלצידה הקומיקאית עדי אשכנזי.

עדי אשכנזי, אופירה אסייג (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
עדי אשכנזי, אופירה אסייג (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

השתיים אירחו את כתב חדשות 12, ברהנו טגניה שחשף סיפור מטורף על יום שבת הארור בשבעה באוקטובר שרק בנס נגמר ללא אסון. כתב הפלילים של חברת החדשות, הוא אחד שתמיד מגיע ללב האירוע כשקורה אסון במדינה, וכבר שנים שהוא מזוהה עם הקסדה המפורסמת על ראשו כשהוא משתטח על הרצפה ומדווח מהשטח בתנאים לא תנאים. 

ברהנו טגניה מדווח (צילום: צילום מסך חדשות 12)
ברהנו טגניה מדווח (צילום: צילום מסך חדשות 12)

טגניה סיפר לאסייג ואשכנזי על אותו בוקר בו התעורר לקול האזעקות וחשב שמדובר בעוד אירוע טרור "רגיל": "באיזשהו שלב אני מקבל ידיעה שיש חוליית מחבלים שחדרה לנתיב העשרה. גם גיא סודרי וגם יניב הלפגוט (עורכי החדשות) מסמסים לי – 'אללה סע לנתיב העשרה'".

הכתב כהרגלו במצבים כאלה לא חשב פעמיים ועלה לרכבו: "אני מתניע את האוטו ושם בווייז 'נתיב העשרה'. זה הראה לי 50 ומשהו דקות נסיעה. אחרי שכבר עברתי את אשקלון - פתאום אזעקה. בנוהל, אני עוצר בצד ונשכב על הרצפה ואז אני שומע נפילה והאדמה העיפה אותי. הבנתי שזה ק"מ לידי".

ברהנו טגניה באולפן אצל אופירה אסייג ועדי אשכנזי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
ברהנו טגניה באולפן אצל אופירה אסייג ועדי אשכנזי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

כשהוא מתאושש מהנפילה הקשה לידו, מקבל טגניה עדכון נוסף: "ואז אני מקבל עדכון. שתבינו באיזה סיטואציה היינו – 'הרוגה באחד הישובים ליד גדרה ושני פצועים אנוש'. העורכים שלי אומרים לי – 'תעשה יו טרן, תפרסס ותיסע לשם'. כלומר, אני הייתי 20 דקות מלהגיע לנתיב העשרה".

בשלב הזה עוצרת אותו אסייג שמבינה את גודל האירוע שנמנע, כשהכתב שינה מסלול ולא נסע ללב התופת: "כלומר היית 20 דקות מלהיות נעדר, בוא נקרא לזה ככה".

טגניה הסכים עם דבריה וסיפר איך הוא עדיין חושב על אותו רגע גורלי שיכל לעלות בחייו: "חטוף, נעדר, לא יודע. כשראיתי את הסרטון ששחררו, מה עשו המפלצות האלה בנתיב העשרה – הם פשוט ירו RPG לכל רכב שהגיע, ושאני חושב על זה לפעמים, אני אומר: 'וואלה, אלוהים אומר: חכה רגע, זה לא הזמן'". 

ברהנו טגניה (צילום: יח''צ)
ברהנו טגניה (צילום: יח''צ)