הזמר חנן בן ארי נחשב עד לפני השבעה באוקטובר לקונצנזוס בתעשיית המוזיקה הישראלית. הוא נגע בכולם, בלי הבדלי דת, גזע ומין ובלי הבדלים בהשקפות הפוליטיות וצידי המפה הפוליטית מימין ועד שמאל. חנן, חובש כיפה, נולד וגדל בקרני שומרון התנחלות במערב השומרון, הוא למד והתחנך בבית ספר דתי ודודו הוא חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי, ממקימי מפלגת עוצמה יהודית. למרות זאת, הוא נהג תמיד לשמור את עמדותיו הפוליטיות לעצמו, ובכך צבר לו אהדת מעריצים מכל הגוונים של הקשת הפוליטית.

אלא שבניסיון לתרום את חלקו בימים קשים אלה של לחימה להעלאת המורל של החיילים, הופיע הזמר בפני פלוגה של חיילים ושר יחד איתם: "חוזרים לגוש קטיף, משחקים כדורעף חופים, מקימים את חוף נובה על החוף של עזה – עם ישראל חי". התגובות הנזעמות מהצד השמאלי של המפה לא איחרו להגיע. עיתונאים ביקרו את בן ארי שנחשף בעמדותיו הימניות הקיצוניות. הבמאית, היוצרת והפעילה החברתית יעלי אבנרי תקפה את הזמר חנן בן ארי בטוויטר, לאחר שקרא לחזור לגוש קטיף ולהקים חוף חדש על חופי עזה.  

היא כתבה: "חנן בן ארי הפסיכופת שר לחיילים 'חוזרים לגוש קטיף, מקימים את חוף נובה על החוף של עזה'. מקווה שהאפס הזה לא יוזמן לשום הופעה. לעולם!". בתגובה, בן ארי תקף בחזרה את אבנרי בעמוד האינסטגרם שלו, וכתב: "רצחו לנו תינוקות, אנסו גופות, רוצים להשמיד אותנו- ואני הפסיכופת?! גאה להיות ישראלי, גאה להיות יהודי, עם ישראל חי. עוד נשוב לשם!". מה שהוביל לעשרות תגובות נגד הזמר, ואילו מנגד למאות תגובות בעד בן ארי ונגד ההתבטאות החריפה של אבנרי.

לראשונה ניצב הזמר בן ארי שהיה עד כה נקי ממסרים פוליטיים ואהוב על כולם, בעיצומו של שיח פוליטי משסע ומפלג בין ימין לשמאל, כשהוא מזוהה עם הצד הימני של המפה הפוליטית. האם מדובר בנקודת תפנית מכריעה בקריירה המוזיקלית של חנן בן ארי? האם מעמדו כקונצנזוס התנפץ ברגע אחד והוא טרף את הקלפים כשחשף את עמדותיו הפוליטיות. גורמים בכירים בתעשיית הבידור התבקשו לתת את דעתם על כך ומסרו ל-TMI: "אין ספק שהביצוע של חנן בן ארי על גוש קטיף פגע בתדמית הטובה שלו וניפץ את מעמדו בתעשיית המוזיקה בישראל. עד לאותו רגע הוא היה אהוב על כולם, נקי מדעות פוליטיות ושערוריות והצעד בו נקט שינה את פניו. מה שגורם עכשיו לגורמים בתעשייה לחשוב פעמיים לפני שנוגעים בו. חברות גדולות במשק הישראלי, שלא רוצות להיות מזוהות פוליטית, ישקלו לשכור את שירותיו. סביר להניח שחברה כמו "אל-על" לה הוא משמש פרזנטור לא אהבו את הביצוע שלו על גוש קטיף ולא ברור האם ימשיך לעונה נוספת. מנגד זה חיזק את מעמדו בקרב המעריצים שלו מהמתרס הימני של המפה הפוליטית".

חנן בן ארי (צילום: עמית אלקיים)
חנן בן ארי (צילום: עמית אלקיים)


סוכן אומנים אחר בתעשייה מסר ל-TMI זווית אחרת: "הוא נקט בצעד אמיץ, וחבל שאומנים רבים לא נוהגים כמוהו, אני בטוח וסמוך שדווקא בימים קשים אלה שמדינת ישראל ספגה מהלומה אכזרית, אין מקום לשיח של ימין ושמאל, וגם תומכי השמאל עצמם, שהם מיעוט מאוד קטן באוכלוסייה יצליחו באיזה אופן להזדהות עם כאבו של הזמר שכל כוונותיו הן טובות וטהורות. הוא לא התבטא בחומרה כמו שר המורשת עמיחי אליהו שהציע אפשרות של להטיל פצצת אטום על עזה. הוא בסך הכל רוצה לחזור לימים של גוש קטיף, ובימים אלה של כעס ותחושת נקם על הטרור הנורא שחווינו מידי מחבלי החמאס, ההתבטאות שלו אינה חריגה ומובנת. מכאן ועד להסיק שמעמדו בתעשייה כקונצנזוס יפגע זה כבר מגוחך הדברים שאמר מבטאים תחושות של 80% מהעם היום".

חנן בן ארי (צילום: שלומי פינטו)
חנן בן ארי (צילום: שלומי פינטו)