היום (שלישי) בציון חודש ימים לשבת השחורה, משתף כתב חדשות 13 אלמוג בוקר בתחושותיו הקשות על אשמה שהוא חווה מאותה שבת ארורה ומבקש סליחה מתושבי העוטף. כזכור, כתבי הדרום קיבלו ברגעי הטבח אין ספור פניות אישיות לנייד מתושבי העוטף שהתחננו לכתבי החדשות לעזרה וסיוע, עוד כשהיו נעולים בממ"ד, רגע לפני שנטבחו באכזריות על ידי ארגון הטרור חמאס-דאעש.   

אלמוג בוקר היה בין הכתבים שתושבי העוטף התחננו שישלח להם סיוע. חודש ימים נושא בוקר על גבו אשמה כבדה וכעת הוא מבקש סליחה: "סליחה. קורא שוב ושוב את ההודעות שלכם, את הזעקה לעזרה, ההודעה האחרונה שאחריה המחבלים נכנסו לבית שלכם וזהו, קורא את ההודעות של אלה שהגבתי להם, של אלה ששלחתי לכוחות המעטים שהיו בעוטף מיקום וגם את אלה שלא הצלחתי לשלוח אך אחד ואת את אלה שפספסתי".

אלמוג בוקר בשידור חי (צילום: באדיבות חדשות 13)
אלמוג בוקר בשידור חי (צילום: באדיבות חדשות 13)


"מאות הודעות אחת אחרי השנייה ואני מנסה, אבל לא מספיק", כתב בוקר ושיתף בתחושות האשמה: "כבר 30 יום מרגיש אשם. מנסה להבין אם יכולתי לעשות עוד משהו כדי להציל עוד אחד, עוד אחת מכם, אם היה זה נכון לעמוד ולזעוק את זעקתכם בשידור, או שהייתי צריך לשדר פחות וללחוץ יותר על הכוחות בשטח. אולי הייתי מצליח לשלוח עוד גיבור/ה שיציל אתכם. שלושים יום של תחושת מועקה בלתי נגמרת, רצון עז לחזור שוב לבוקר הזה ולנסות משהו אחר".

כמו כן פירט בוקר את שמות חלק מהנרצחים שפנו אליו לעזרה: "חושב על השניות האחרונות של יניב שבטוח עד הרגע האחרון שהצבא יגיע ועל שחר, ורועי וסמדר, וגיל, ואופיר והרשימה כל כך ארוכה ולא נגמרת. חושב על הילדים שלכם, ורואה את הפנים של הילדים שלי שם ולא מצליח להפסיק לבכות. מרוקן. מנסה להתנחם באלה שכן ניצלו, בגאולה ששלחתי את המיקום של הילדים שלה והם חולצו, בילדה הקטנה שחולצה מהתופת בזכות ההודעה המצמררת ששלחה לי בת המשפחה שלה, במיכל שבצירוף מקרים נדיר קצין משטרה היה לא רחוק ממנה ונכנס תחת אש ותוך כדי שיחה איתי וחילץ אותה".

אלמוג בוקר (צילום: אור דנון)
אלמוג בוקר (צילום: אור דנון)

בוקר סיכם עם הדברים הבאים: "אבל מרגיש מרוקן ואשם על אלה שלא. רוצה לומר לכם, לכל אחד ואחת מכם, שלא נרדם בלילה לפני שחושב עליכם עוד קצת. קורא את ההודעות שלכם שוב ושוב. מנסה לזכור דווקא את הטוב ולהירדם עם חיוך. מנסה ולא מצליח. מבקש מכם סליחה שלא עשיתי מספיק, אבל מבטיח לכם שלא אפסיק לצעוק בשידור, עד שהאחים שלכם, הילדים שלכם, החברים שלכם יחזרו הביתה משבי חמאס. ומבטיח לכם עוד דבר אחד, שלנצח אעשה הכל, כל מה שאני יכול, כדי שהמשפחות שלכם, שלנו, יזכו לחיות בביטחון. אוהב אתכם ומבקש סליחה".

זירת הטבח במסיבת הטבע ברעים, מבצע חרבות ברזל (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
זירת הטבח במסיבת הטבע ברעים, מבצע חרבות ברזל (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)