קשה להישאר אדישים מול האם שריגשה רבות ורבים והפכה לאחד הסמלים של המלחמה: גלית ולדמן מעוררת ההשראה ובעלת העוצמות המדהימות, שבנה רס"ן אריאל בן משה, שהיה מפקד סיירת צנחנים ומפקד פלוגה בסיירת מטכ"ל, נפל ב־7 באוקטובר הארור בקרב בקיבוץ רעים, מטרים אחדים מהמקום שבו נלחם גם אחיו הצעיר באותה שבת.

כדי להבין מאיזה חומר קורץ הקצין המבטיח הזה, בכיר הנופלים של הסיירת במלחמה הזו, צריך קודם כל לשמוע את אמו, גלית, שפשוט לא דומה לאף אחת. ולדמן נחשפה בתוכנית “עובדה" בראיון שלא הותיר עין אחת יבשה. היא סיפרה לאילנה דיין על קרב הגבורה שבו נפל בנה, אחרי שעות ארוכות של לחימה, בשעה 19:30, כשנכנס לבית שלא טוהר: “הם רצו לפוצץ את הבית מבחוץ, ואז נודע לאריאל שיש ילד בתוך הבית", סיפרה האם על אומץ לבו של בנה.

גלית ולדמן ואריאל בן משה (צילום: פרטי)
גלית ולדמן ואריאל בן משה (צילום: פרטי)

על הקשר המיוחד עם בנה היא סיפרה: “אריאל נולד עם כתר, אמרתי לפני ואני אומרת אחרי", אמרה לאילנה דיין. “אני נהגתי בו כ׳מעשה רבקה׳ - שמתי עליו את כל יהבי. הוא היה זרקור של הבית, והבנתי את זה ביום שהוא נולד. הייתה לו הילה. אני האמנתי שהוא יגיע גם לרמטכ"לות. אני אם לגיבור ישראל".

לפני כחצי שנה פרסמה גלית, גרושה (“אנחנו ביחסים מצוינים") ואם לשישה, פוסט מרגש על חידוש הקשר עם אמה ואחותה: “לראשונה בחיי ברכה מאמא. בחצי השנה האחרונה יש לי אמא ואחות שנותקנו בהיותי קטנטנה. לא ארחיב, רק אומר שבגיל 55 יש לך בת ולי אם! אוהבת".

גלית, תרצי לשתף עוד קצת ולספר גם על עצמך?
“ילדותי עברה בכפר קיש. הוריי התגרשו בהיותי בת שנה. סיפור סינדרלה קלאסי ואמיתי, היות ונותרתי בחזקת אבי. אבל לא ארחיב יותר".

אביך בחיים? יש לך אחים ממנו?
“אכן, אבל רחוק מחיי ומבניי".

הוא הגיע לשבעה?
“הגיע והלך כשם שבא".

לירון, בנך הבכור, חזר בתשובה ואף נבחר לחתן חידון התנ״ך. ספרי קצת על ילדייך.
“נכון, לירון הבכור, בן 29, הוא חתן חידון התנ"ך העולמי, אריאל ז"ל, הבן השני, היה רב־סרן בסיירת מטכ"ל, בן 28 במותו. קורן, בן 26, הוא סרן בנח"ל, ששהה בגזרת יהודה ושומרון בלחימה. שביט, בן 23, הוא סגן בצנחנים שנפצע בקרב אחרי נפילת אחיו וחזר כעת פצוע לגזרה. ניתאי, בן 22, שהה בניו יורק - חזר לארץ כדי לעזור בשיקום הנגב המערבי. ואדר, בן 16, הוא חניך בפנימיית הריאלי בחיפה".

את מודעת לזה שהפכת לסמל?
“בעל כורחי. אין ספק שנוף ילדותי עיצב אותי, אבל החוזק הוא לגמרי מאריאל, פטריוט אמיתי שעוצב במשפחה השכולה שלנו, ומהסבתא רותי, שורדת אושוויץ".

מהמעט שאני קוראת בין השורות, ילדותך הלא פשוטה הכינה אותך לחיים.
“זה חוזק נרכש על יסודות קיימים. גם התגובות שאני מקבלת מחזקות, הן של זקיפות קומה".

אגב, תקרית קצת מביכה התרחשה בשבעה של רס"ן אריאל ז"ל, כשח"כ טטיאנה מזרסקי מיש עתיד הגיעה לנחם ולא זכרה את שמות הנוכחים. המשפחה כתבה פוסט זועם, וח"כ מזרסקי, כמובן, התנצלה.

ח"כ מזרסקי, איך זה קרה?
"ביום בו הגעתי לנחם את משפחתו של אריאל ז"ל, הייתי אצל מספר משפחות אבלות והייתי בטלטלה רגשית ובאבל כבד. לא זכרתי את שמה של אלמנתו של אריאל ז"ל, יובל, ועל מנת לפנות אליה באופן אישי וקרוב, כדי לחזק ולנחם אותה, שאלתי אותה מה שמה. אם חלילה במהלך הביקור אצל משפחתו של רס"ן אריאל בן משה מישהו מבני משפחתו נפגע ממני, אני כמובן מצרה על כך מכל הלב".