הזמר עידן רייכל שאיבד את חברו היקר בשבת השחורה ולא חסך בדעותיו כשקרא לנקמה, נתקל בפוסט של הבסיסט אור ברקת, מוזיקאי שנולד וגדל בישראל ומתגורר בשנים האחרונות בברוקלין. ברקת, יצא בסיסמאות פרו פלסטיניות, ובפוסט ששיתף כתב: "ששום דבר לא יכול להצדיק את מה שקורה בעזה ובאזור ישראל-פלסטין עכשיו".

רייכל על הפוסט של הבסיסט אור ברקת (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
רייכל על הפוסט של הבסיסט אור ברקת (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

רייכל, שזעם על התגובה המנותקת של הישראלי שמתגורר מחוץ לארץ בתקופה הקשה הזו הגיב לו בחריפות: "ניסיון פתטי להשיג לייקים ולהבטיח את חלטורת הג'אז הבאה שלך ובתמורה למכור את המדינה והאנשים שלך ."

עוד שיתף המוזיקאי המוערך, פוסט שיוצא נגד כל המוזיקאים הישראלים המתגוררים בחו"ל ופוגעים במדינה שלנו. הזמר פרסם תמונה של ארז קלדרון בן ה-12 החטוף בעזה, וכתב: "מוזיקאים ישראלים שחיים בחו"ל ואין להם אפשרות להתפרנס מהמוזיקה שלהם אלא רק בחו"ל (כי מבריקים ככל שיהיו, בישראל המוזיקה שלהם שולית יחסית) - ברור שהם תלויים בפרנסה בקהל העולמי, ובפלטפורמות של העולם כמו אגודות שתומכות, היכלי תרבות, פסטיבלים וכו'".

הזמר לא עצר כאן והמשיך לפרט: "בשעת מלחמה - כשהם מעלים פוסטים כדי לרצות את הקהל העולמי או את הפלטפורמות המציעות להם עבודה (בזמן שיש להם גם את האופציה הפשוטה - לשתוק בזמן לחימה) - הם בעצם פוגעים בישראל בשעת מלחמה, במודע או שלא. מדוע? כי הנרטיב שהם מציגים, מספר שיש כאן לכאורה כאב הדדי כביכול של שני הצדדים, שהם לכאורה מאוזנים - ושצריך לשחרר אסירים פלסטינים ובתמורה שישוחררו החטופים. בכך הם יוצרים משוואה מסוכנת שטרוריסט, שרצח בפעולות טרור אזרחים בישראל - נתפס, נשפט והורשע למאסר - שווה איכשהו לילד ישראלי תמים בן 12 חטוף בעזה, שלא עשה דבר לאדם בעולם".

לסיכום כתב רייכל: "מוזיקאים כאלה במקרה הטוב הם צבועים לא קטנים, ובמקרה הרע פוגעים בהסברה הישראלית בשעת מלחמה, ולמעשה מוכרים את המדינה שלהם ואת העם שלהם תמורת חנפנות לעולם. אל תטעו במספר העוקבים הקטן שלהם בדרך כלל. המוזיקאים האלה ידועים ומוכרים בקרב שכבות רבות ומשפיעות והדברים שלהם עלולים לחלחל למנהיגי דעה הרבה יותר מוכרים. 

עידן רייכל (צילום: איציק בירן)
עידן רייכל (צילום: איציק בירן)