אמש פירסמה מגישת חדשות 12 קרן מרציאנו ברשתות החברתיות הודעת איומים דוחה, שכללה קללות גזעניות ובעלות תוכן מיני ואיומים שקיבלה מפלוני. גם הכתב הצבאי של חדשות 13, אור הלר שיתף הודעות דוחות שנשלחו אליו מאותו אדם מבוגר. "מרוקאית, מוצצת ***, שוטרת או זו** היריקה בפה מתקרבת", כתב הטוקבקיסט למרציאנו.  

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מרציאנו חשפה ברשתות את ההתכתבות ביניהם ובה השיבה לו: "היי משה טואשי, יש לי כבר את השם המלא שלך. אם אתה כזה אמיץ אתה מוכן לשלוח לי את הכתובת שלך? כדי שאדע בדיוק לאן לשלוח את כתב התביעה?". הוא השיב לה: "הכל בסדר אני עובד בתנאים שלי מוצצת *** למחבלים". על כך השיבה המגישה: "*** כותבים ככה, לא עם פעמיים יוד. מרוקאית אבל יודעת לכתוב בלי שגיאות".

לאחר מכן פרסמה מרציאנו בסדרת סטוריז את תמונתו של השולח, את חשבון הפייסבוק והטוויטר שלו, והוסיפה: "מתברר שמשה טואשי שלח הודעות בוטות לעוד כמה אנשי תקשורת. גר בחולון, איש עסקים לשעבר, יש הרבה תיקים משפטיים עם בנקים. לאט לאט ננצח גם את מכונת הרעל הזאת", כתבה.

הודעות הנאצה שנשלחו לקרן מרציאנו (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
הודעות הנאצה שנשלחו לקרן מרציאנו (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

 
כעת נשאלת השאלה האם מרציאנו עשתה טעות שפרסמה את ההודעה המבזה שקיבלה, ואיך היא תרמה למכונת הרעל כשעשתה כך? אני חייבת להודות שאני הופתעתי מהמהלך של מרציאנו. אילו הייתי בנעליה, לא הייתי משתפת את ההתכתבות הדוחה. גם אני מקבלת הודעות נאצה מזוויעות מדי יום, ואני מבינה שזה חלק בלתי נפרד מהעבודה, קוראת ומדפדפת או מתעלמת. מעולם לא חשבתי להשתמש בפלטפורמה שלי להוציאם לאור. כמו שאנחנו מצפים מראשי ציבור ופוליטיקאים לעמוד בלחצים והודעות קשות ככל שיהיו, שהם חלק מהעבודה. כמו שאנחנו מצפים מראש הממשלה בנימין נתניהו ושרים בממשלה שאחראיים למחדל הנוראי של השבעה באוקטובר להיפגש עם תושבי העוטף המפונים, משפחות הנרצחים ומשפחות החטופים ולתמוך בהם למרות הביקורת הקשה שיטיחו בהם, כך אנחנו גם מצפים ממגישי תקשורת בולטים ומוערכים במיוחד כמו קרן מרציאנו, שמקבלת במה ענקית באולפני החדשות המובילים עם נתוני שיא רייטינג.

קרן מרציאנו לא צריכה את זה, היא מספיק חזקה, ניצבת איתנה בראיונות קשים ומאתגרים מול שרים כושלים בממשלה, כשהיא נלחמת על טובתה של המדינה, ומציפה לסדר היום את הנושאים החשובים ביותר, שבלעדיה אני לא רוצה לדמיין בכלל איך הממשלה הייתה מתנהלת עם תקציב המדינה . מרציאנו יכולה לעמוד מול כל ביקורת גם כזאת דוחה ומבזה, של טוקבקיסט עלוב שלא ראוי בכלל לקבל במה. אני לא שופטת את מרציאנו - נהפוך הוא. רק בגלל שאני מוקירה ומעריכה את עבודתה המופלאה והמקצועית, הופתעתי כפליים מהבחירה שלה לחשוף את ההודעה, מה שהרגיש לי כלל לא תואם את מעמדה.

קרן מרציאנו בפסגת מעריב (צילום: ליאור לב)
קרן מרציאנו בפסגת מעריב (צילום: ליאור לב)


תדמיינו את נתניהו, בני גנץ, יואב גלנט או יאיר לפיד חושפים הודעות נאצה שהם מקבלים בכל שנייה ביום? ככה אני מצפה גם ממרציאנו, אשת תקשורת מובילה. לטעמי היא עשתה טעות, וזה בסדר אם אחרים חושבים אחרת ממני, וזה בסדר גם לטעות כשאתה ניצב מול ביקורת אינסופית. כמו כן, בל נשכח כי מגישת החדשות ועורכת הכלכלית הראויה הזאת, עברה שבוע לא פשוט, לאחר שקיבלה איום בתביעה מעורכת הדין כנרת בראשי דרך רשת הטוויטר.

האם זה גרם לה להסיק שאם לצייצנים בטוויטר מותר, אז גם לה מותר? אלא שמרציאנו כאמור נמצאת במקום אחר, בבמה הגדולה ביותר כיום בישראל, אולפני חדשות 12. עלובי החיים כמו הטוקבסיקט העבריין, אוהד נתניהו או תומך נלהב של סמוטריץ', לא אמורים להטריד את מנוחתה של מרציאנו. בטח לא לגרום לה לזהם את הרשתות החברתיות של עצמה ברפש מהסוג הנמוך ביותר, שלא ראוי היה לקבל אצלה במה.