ח"כ טלי גוטליב לא אוהבת את העובדה שיועץ התקשורת רונן צור עומד מאחורי המטה למען החזרת החטופים וכתבה בפייסבוק: “אל תיתנו לאיש רע לב ושונא עם ישראל לייצג אתכם. הוא מזיק ופוגע מאוד בסיכוי השבת יקירינו. הוא משחק בכאבכם והופך את מאבקכם לפוליטי. מרצחי חמאס האכזריים רואים ושומעים את הקולות, חפצים בפילוג ובשיסוי העם. רק מעמדת כוח ובעוצמה מדברים לאויב אכזרי".

רונן צור, מה יש לך לומר על הפוסט של גוטליב?
“בימים שבהם מדינת ישראל מאחדת שורות ופועלת כאיש אחד מימין ומשמאל כדי לסייע למשפחות החטופים, בחרה גוטליב להאשים אותנו בסיוע לרוצחי ואנסי החמאס. גוטליב מביישת כל אזרח ישראלי נורמלי העוקב בחרדה ובתקווה שמאבק המשפחות יצליח. אסור לאף יהודי וציוני לתת גיבוי להפצת השנאה האיומה מצדה של גוטליב, שלקחה על עצמה לסייע לחמאס להשמיד את מדינת ישראל".

גוטליב, מילים קשות.
"תגובתו של רונן צור מדברת בעד עצמה ובעד חוסר התאמתו המובהק לייצג את מטה החטופים. מדובר באיש מסוכן ומסית. משפחות החטופים הן בלב ובבסיס מטרות הלחימה בחמאס האכזרי. אין מקום לפוליטיקה במאבק הרה גורל של השבת חטופינו ושבויינו. כולנו כאיש אחד מאוחדים סביב מטרה זו. כל ניסיון להפוך את המאבק לפוליטי משחק לידי אויבינו".

טלי גוטליב (צילום:  יונתן זינדל פלאש 90)
טלי גוטליב (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

> עו״ד רומי קנבל, יו"ר מחוז מרכז בלשכת עורכי הדין, נענתה לפנייתם של הורים לילדים חטופים במטרה לנסות לקדם תהליכים של קבלת אזרחות זרה, בין היתר רומנית, פורטוגלית ועוד. היא נרתמה למשימה והגישה בהתנדבות בקשות לאפוטרופסות להורים.

קנבל: “זה הליך חריג, שכן מדובר באפוטרופוס לאדם כשיר. אבל אין ספק שכרגע בשבי הוא לא מסוגל לטפל בענייניו. הטסנו באמצע הלילה את המסמכים לחו"ל. עשינו את זה במספר שעות ובמאבק נגד השעון המתקתק".

> ביום חמישי שעבר נערכה בלוס אנג'לס הקרנה מיוחדת לסרט היוקרתי "May December" (“הצצה ליחסים"), בכיכובה של נטלי פורטמן ובהפקתה של לי ברודה. בין כוס שמפניה לראיונות לתקשורת ושיחות עם מוזמנים, הקפידה ברודה להגיד לנוכחים עד כמה חשוב לתמוך בישראל בימים אלה. היא הצטרפה לפורטמן, שלאחרונה יצאה בתמיכה חד־משמעית במדינה אחרי שנים של התרחקות. ליאורה קובעת שהדרך לאוסקר תוצרת כחול־לבן מעולם לא נראתה קרובה יותר.

> דויד ברוזה לא אכזב גם במלחמת חרבות ברזל וחורש מהיום הראשון את הארץ לאורכה ולרוחבה בהופעות לחיילים ולמפונים. בנוסף, הוא רתם את חברו, נגן הג'אז עומר אביטל, למופע של חברי ההרכב ווילסון לייב בניו יורק - מופע שהיה סולד אאוט מלא וכל ההכנסות ממנו נתרמו עבור ארגון נט"ל, לתמיכה בנפגעי פוסט־טראומה מ־7 באוקטובר.

ברוזה, כל הכבוד.
״יהיה טוב״.

דייויד ברוזה (צילום: הדס פרוש)
דייויד ברוזה (צילום: הדס פרוש)

> בין הזמרים שכתבו שיר זיכרון בעקבות אסון 7 באוקטובר, היה גם רגב הוד, ששיתף את ליאורה במחשבותיו: “התחושה היא שעקרו את לבנו. הימים הפכו לילות והלילות לימים. אבל קשה מרחף מעל כולנו. מתוך הכאב הזה נעניתי לבקשת חברי הטוב, יליד העיר שדרות, הכותב ומלחין אבירם דרעי, שאיבד תשעה מחבריו בטבח הנורא וביתו נהרס מפגיעת קסאם. הוא והמפיק המוזיקלי רן אביטן, שמחבלים הסתובבו ליד ביתו, ביקשו ממני להשתתף בשיר בו הם פרקו את תחושותיהם להנצחת הנרצחים, החטופים, השבויים והנעדרים".

> הזמרת אדר גולד הוציאה להיט סולו בשם “שיבולים", שמוקדש לתושבי הנגב המערבי והדרום. לעטיפת הסינגל, שבו ציור של קיבוץ בארי, אחראית האחות ליטל, שגרה בארצות הברית ונחשבת לאומנית מאוד מצליחה ומוערכת.

אדר גולד (צילום: אלון לוין)
אדר גולד (צילום: אלון לוין)