> אחרי האסון שפקד את משפחתו בשבת השחורה, שבו אחיינו אביעד הלוי ז״ל נרצח, חזר חזי דין להופיע. את הופעת הבכורה הוא ביצע ביחידה סודית.

דין, החיים נמשכים עם כל הכאב?
“לאורך כל התקופה האחרונה נמנעתי מלהופיע בשל האבל, והאמת שלא הייתי מסוגל. כאחד שתמיד הראשון להתנדב בכל משבר, היה לי מאוד קשה - שאני לא שם לתת מעצמי לאלה שצריכים. בכל זאת הבטחתי לעצמי שאחרי 30 ימי האבל אני אוזר כוחות ומתחיל להתנדב".

> משפחות החטופים הגיעו להתברך השבוע בבני ברק אצל הרבנית לאה קולדצקי, בתו של הרב חיים קנייבסקי ז״ל. היא אמרה להם שכל עם ישראל מתפלל לשחרורם של בני המשפחות. את המפגש ארגנו הרב ג'וד דרוק ואיש התקשורת ישראל כהן, והשתתפו בו יועצת ראש הממשלה, טל גלבוע ואחותה, מירב גלבוע דלאל, שבנה גיא, נחטף לעזה. השתתפו במפגש המרגש גם ירדן גונן, אחותה של החטופה רומי גונן, וחן אביגדורי, שרעייתו שרון ובתו נעם גם הן חטופות.

חזי דין מופיע בפני יחידה סודית (צילום: פרטי)
חזי דין מופיע בפני יחידה סודית (צילום: פרטי)

גונן, קיבלתם חיזוק משמיים?
“המפגש הציג ערבות הדדית כשכל המגזרים מחוברים בתקווה לשובם הביתה של כל החטופים".

מימין: טל גלבוע, ישראל כהן, לאה קולדצקי, מירב גלבוע דלאל (צילום: משה בצלאלי)
מימין: טל גלבוע, ישראל כהן, לאה קולדצקי, מירב גלבוע דלאל (צילום: משה בצלאלי)

> מגיש הרדיו והטלוויזיה יגאל גואטה, לשעבר ח"כ מטעם מפלגת ש"ס, הכין במסגרת הלהיט “גואטה בדרכים" בתאגיד, כתבה על חמ״ל המתנדבים של היישוב עומר. מדובר בחמ"ל שמכין אלפי ארוחות ביום ללוחמי צה״ל ברצועה. במהלך הכתבה הניח גואטה את המיקרופון, לבש סינר לבן והחל לבשל יחד עם המתנדבות והמתנדבים. לצדו האיש והאגדה דורון אלבז, שכבר יותר מעשר שנים, כולל כמובן כל מבצע, מאכיל את לוחמי צה״ל ומפעיל מאות מתנדבים לשם כך.

יגאל גואטה ודורון אלבז (צילום: יח''צ)
יגאל גואטה ודורון אלבז (צילום: יח''צ)

> ד"ר רפי קישון, בנו של הסאטריקן האגדי אפרים קישון, יצא בפוסט מפתיע נגד הטיפול בשעתו בפרשת החייל אלאור אזריה. “אחרי שהמלחמה תסתיים ותוקם ממשלה המורכבת רק ממפלגות ציוניות, דמוקרטיות המעודדות שירות בצה"ל והדוחות שחיתות שלטונית מובהקת, אז אפשר יהיה לעשות רפורמה נאותה בבית המשפט - בצורה כזאת שבית המשפט לא יוכל להגביל את כוחו של צה"ל וכוחות הביטחון - במלחמתם באויבי ישראל אשר מחוץ למדינה", כתב קישון. “הפעם, המלחמה בעזה מוצלחת במיוחד - כי אף אחד לא עולה בכלל בדעתו לשאול את הפרקליטים הצבאיים במשרדיהם איך צריך להתנהל מול האויב האכזר. אני ספגתי ביקורת רבה מכל חבריי בצפון ת"א, כולל אנשי ימין מובהקים - כאשר טענתי שפרשת אלאור אזריה הייתה טעות איומה, שפגעה קשות ברוח הלחימה של צה"ל. אלאור אזריה הרג מחבל מתועב, ששכב אומנם על הקרקע, אבל התחיל לזוז ובכך היווה סכנה. אלאור אזריה עשה שירות גדול לעם ישראל".

קישון, אתה לא פוחד מהחברים בשמאל?
״על הדעה הזאת שהשמעתי כבר בעבר, בזמן האירוע - קיבלתי ביקורת גם מאנשי ימין מובהקים. אבל בגלל שאני מגיע מהאסכולה הקישונית - אני מחויב לאמת הדיאגנוסטית שאני מזהה. האירוע המשפטי המנופח והמוגזם הזה פגע מאוד בביטחון ובנחישות של חיילי צה״ל, הם התחילו לפחד מהפרקליט הצבאי יותר מאשר מהאויב. אני הייתי מעניש את אלאור על חריגה מהתקנות, אבל סוגר את זה ברמת הגדוד ונותן לו עונש של נזיפה, ואולי גם ריתוק של שעה לבסיס לפני היציאה הבאה הביתה".