הקומיקאי והשחקן, אוראל צברי, מפטרל בימים אלה בין שירות מילואים בצו 8, לבין אפטר אותו הוא מנצל לטובת צילומים לעונה החדשה של "ארץ נהדרת". ובתוך כל זה, הוא לא שוכח להשמיע את קולם של המילואימניקים הסטודנטים שמשרתים יחד איתו ונמצאים בימים האחרונים בליבה של סערה, עקב הודעה שקיבלו מטעם האוניברסיטאות בהם הם לומדים, לפיה ההיעדרות מהלימודים עקב המילואים, תפגע ביכולתם לסיים את הסמסטר כראוי. 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Orel Tsabari‎‏ (@‏‎oreltsabari‎‏)‎‏

הבוקר (שני), שיתף צברי את זעקת הסטודנטים שנקראו למילואים, כשפרסם הודעה שנשלחה לסטודנט על היעדרות מהלימודים ובתגובה הגיב הסטודנט:  "אני נמצא כבר 48 ימים בעזה, האם יש סיבה מוצדקת להתחיל סמסטר לימודים בזמן שאנשים מגנים בגופם על המדינה?". צברי התייחס למכתב החריג וכתב: "המדינה חייבת להיות ערבה לכך ששום מילואימניק שהוא סטודנט לא ייפגע מכך. מישהו נותן על זה את הדעת? משרתים איתי עשרות סטודנטים שחרדים מהמשך השירות שלהם שיתרחש במקביל לפתיחת שנה הלימודים, חרדים מהפער שייווצר להם. מישהו דואג לכך? שר החינוך? מישהו?".

אוראל צברי על סערת הסטודנטים המילואימניקים (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
אוראל צברי על סערת הסטודנטים המילואימניקים (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

אוראל צברי הפך לאחד מהכוכבים הגדולים במדינה בשנים האחרונות כשכשרון החיקוי המדויק שלו הביא לו תפקידים נחשקים והכרה לאומית, אולם גם הוא כמו מדינה שלמה, לקח את מאורעות השבעה באוקטובר בצורה קשה, ובפוסט אמיץ שהעלה כתב: "להיסחב עם האשמה העצמית הזו, וזה גלגל שכל הזמן חוזר חלילה. אבל קשה לי המרחק, הגעגוע, החוסר ודאות. ורק רוצה את החיים שלי לפני. יודע שאני לא לבד בזה, ובטוח שהמון חשים כמוני. אבל עדיין תחושת האשמה לא מניחה לי".

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Orel Tsabari‎‏ (@‏‎oreltsabari‎‏)‎‏