אחרי הביקור בישראל, עלה אילון מאסק עם דיסקית לשחרור החטופים על צווארו, לראיון בוועידת DEALBOOK והתייחס לציוץ האנטישמי, ולמפרסמים שנטשו. מאסק כזכור, כתב: "אמרת את האמת לאמיתה", ליוזר שצייץ כי הקהילות היהודית מקדמות שנאה נגד אוכלוסיות לבנות. 

לצד הציוץ האנטישמי, התפרסם דו"ח לפיו מודעות פרסום גדולות פורסמו ליד ציוצים גזעניים ואנטישמיים ובעקבות הדוח המדובר, מפרסמים רבים הקפיאו את הקמפיינים שלהם ברשת X (טוויטר לשעבר), ביניהם: IBM, האחים וורנר, דיסני , אפל ועוד. כעת, מגיב מאסק לציוץ האנטישמי וגם פותח שוב את הפה הגדול שלו כשהוא מקלל את המפרסמים שהקפיאו את הפרסום ב-X.

אילון מאסק (צילום: רויטרס)
אילון מאסק (צילום: רויטרס)

"אני מצטער על הפוסט, זה היה טיפשי מצידי. מתוך 30 אלף ציוצים זה כנראה היה הגרוע והטיפשי ביותר שכתבתי אי פעם. ועשיתי את המיטב כדי להבהיר זאת שש פעמים מאז יום ראשון", כתב מאסק והמשיך להתגונן: "אבל אני חושב שזה ברור שאני רחוק מלהיות אנטישמי, למעשה אני פילושמי (אדם המראה עניין רב וחיבה כלפי העם היהודי)".

מאסק ניסה להבהיר את עמדתו כשהתקפל וטען שלא היה צריך כלל להגיב את הציוץ המדובר: "במבט לאחור, לא הייתי צריך להגיב לאיש הזה, בפועל הגשתי אקדח טעון למי ששונאים אותי וגם לאנטישמים, ועל זה אני מצטער , זאת לא הייתה הכוונה שלי". שיא המונולוג של אחד האנשים העשירים בעולם, היה כשמאסק הגיב למפרסמים שעזבו את X: "אל תפרסמו, אם מישהו מנסה לסחוט אותי באמצעות פרסום, באמצעות כסף? לכו תזד**נו, לכו תזד**ו, האם זה ברור? אני מקווה שכן", אמר בעוד בקהל נשמעו קולות של צחוק.

אילון מאסק ובנימין נתניהו בסיור בכפר עזה (צילום: עומר מירון, וואלה!)
אילון מאסק ובנימין נתניהו בסיור בכפר עזה (צילום: עומר מירון, וואלה!)