אין תקופה מאתגרת וציונית יותר מימים קשים אלה של מלחמה, להתגייס בהם לצה"ל, והנה ברגעים המורכבים האלו, הצטרף גם יוסי, בנו הזכר והיחיד של טילטיל (לירון אורפלי) לשורות הצבא. טילטיל, אשתו ורד ובני משפחתם ליוו את בנם הבכור לבקו"ם בתל השומר רגע לפני שרשרת חיול, ותחילת הטירונות. כאבא נרגש שיתף הכוכב את רגעי הפרידה המרגשים בדרכו החדשה של בנו.

"היו לי כמה רגעים מרגשים בחיים, ואפילו ברגע אחד כזה אתם הייתם שותפים, היום התווסף לי בשעה טובה עוד רגע כזה , שהבן היחידי שלי יוסי התגייס לצבא ההגנה לישראל ואת האמת לומר אני בהתרגשות שיא, אני לעולם אני לא אשכח כששאלתי את יוסי מה הוא רוצה לעשות בצבא הוא ענה לי, במילים האלה - 'אתה זה שכל היום מרים ללוחמים, משמח אותם, מבקר אותם ואומר שאין על החיילים והלוחמים שלנו, אז אתה שואל אותי מה אני רוצה לעשות בצבא?'", כתב האב הנרגש.

עוד המשיך והוסיף: "אני מודה שבאותה הרגע בלעתי את הרוק וחיבקתי אותו. ילד שלי, אני רוצה לכתוב לך כאבא שאני גאה בך על הדרך שלך, קודם כל תודה לאמא שלך ורד על כך שהיא ילדה לנו ילד כמוך ועל כל החום, האהבה, הדאגה והעיצוב שהיא העניקה לך. לסבתא וסבא שכל ילדותך גדלת בביתם ונתנו לך את החיים. ד״א עד עצם היום הזה, בן שלי, אני בטוח שתצליח להגיע למטרות שסימנת לעצמך ואחת מהן היא להגיע לאחת מהיחידות החי״ר שאתה כל כך רוצה. אני בטוח באלף אחוזים שהמפקדים שלך הולכים להיות מבסוטים ממך.

את הפוסט המרגש, סיים טילטל במילים מרגשות וציוניות כיאה לתקופה: "ובנימה אישית אני רוצה לומר לכם עוקבים יקרים שלי, דווקא בימים כאלה לא פשוטים של מלחמה, של חטופים, נעדרים ושל חוסר ודאות לכלום, אני גאה לשלוח את הבן שלי לשרת את מדינת ישראל".