מגיש מהדורת "חדשות 12", דני קושמרו, שהפך לאחד מסמלי המלחמה, החליט לקחת הפוגה קלה מהימים הקשים על הדיווחים הקדחתניים של המלחמה והסיפורים הקשים איתם הוא נאלץ להתמודד בחודשיים האחרונים, ולפתוח את הבוקר ברוגע מול הגלים של הים. אלא שאז, נזכר קושמרו במציאות הכואבת בה אנחנו חיים כשישנם עדיין 137 חטופים בשבי חמאס בעזה. מגיש החדשות המוערך שיתף הבוקר (שלישי) סטורי בחשבון האינסטגרם שלו, של ים עם רחשי הגלים המתנפצים וכתב: "בוקר נפלא, לא לכולם, 137 אחיות ואחים שלנו קמים הבוקר ליד מחבל מתועב שיאמר להם מה לעשות היום".

דני קושמרו על השבויים שעדיין בעזה  (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
דני קושמרו על השבויים שעדיין בעזה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

בחודש שעבר, נכנס קושמרו עם המצלמות למעמקי עזה, ללב הלחימה והביא תיעודים בלתי נתפסים של בתי ספר בהם מלמדים כימיה וביולוגיה לצד מחסני תחמושת כבדים. זה מה שאמר הכתב על מה שראה: "בדרך החוצה מעזה, אנחנו ליד הכיתה, מוצאים ספר לימוד. בכל זאת, אנחנו בבית ספר. זה החומר הלימודי בבית הספר: מחבלים, רצח, חטיפות. כל הגיבורים פה זה אנשים שרצחו יהודים. כולם". עוד הוסיף קושמרו כשכתב מילים מצמררות על הצורך להחזיר את השבויים בכל מחיר, גם במחיר חייו האישיים: "החלום שלי שנחזיר את כל החטופים ואם אני אדע שאני או הלוחמים שפה נמות עבור זה שחטוף יחזור בחיים, או חייל/חי, לישראל, עשינו את העבודה שלנו. לא משנה מה יקרה, בכל מחיר, גם של הרוגים וגם שאני אמות, צריכים להחזיר אותם לא משנה מה".

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎קשת12‎‏ (@‏‎keshet12‎‏)‎‏

דני קושמרו כידוע, לא סתם הפך לסמל המלחמה הזאת. מלבד שעות ארוכות בהן הוא מעביר בקור רוח, לצד רגישות בלתי מתפשרת את הדיווחים האיומים על מה שמתרחש כאן, המגיש הפך לכוכב ויראלי ברשתות החברתיות עם שלל תקריות. ביניהן, הזכורה ביותר היא הברכה המפורסמת שלו ליום הולדתו של ראש החמאס יחיא סינוואר, אז איחל לו קושמרו בשידור חי ש-"אמן וזהו יהיה יום ההולדת האחרון בחייו".

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎קשת12‎‏ (@‏‎keshet12‎‏)‎‏