בצל האנטישמיות הגואה ברחבי העולם, והחמרת אזהרות המסע לאירופה לאור התרעות על פגיעה ביהודים וישראלים, השף טום אביב קוטף הישג מרשים. בזמן שבתי עסק ומסעדות של יהודים וישראלים ברחבי העולם מותקפות מידי יום, ה- New York Post ו-Eater, אתר הקולינריה מהגדולים בארצות הברית, מכריזים כי מסעדת "ברנז׳ה" החדשה של אביב היא הכי טובה במיאמי. אביב: ״אין שמח ממני במיוחד בימים אלה, להביא קצת גאווה ישראלית בעולם. אמשיך לייצג את המדינה בכבוד בכל הזדמנות שתהיה לי. מייחל להחזרת כל החטופים מהשבי ומתפלל שכל הלוחמים וחיילי צה״ל יחזרו מהמלחמה בריאים ושלמים״.

המסעדה החדשה הטובה ביותר במיאמי. הברנז'ה. (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
המסעדה החדשה הטובה ביותר במיאמי. הברנז'ה. (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

הבשורה המשמחת הזו מגיעה כחצי שנה לאחר שהמסעדה המצליחה שלו "קוקו במבינו" בתל אביב, שהפכה למוקד עליה לרגל של מאות אלפים בחמש וחצי שנות פעילותה, נסגרה במפתיע. המסעדה כזכור, עלתה לכותרות שליליות כשבחודש נובמבר 2021, הכה השף צעיר שעמד בחוץ ולטענתו של אביב, התעלל בכלבו. במסגרת הסדר טיעון, הודה השף במעשיו והתנצל: "לא הייתי אמור לקחת את החוק לידיים, החוק עשה את שלו במקרה הזה כמו שצריך", אמר. כמו כן, נגזרו עליו שלושה חודשי מאסר על תנאי, קנס בסך 1000 ש"ח ופיצוי בסך 2500 ש"ח לבעלי הכלב שתקף.

טום אביב (צילום: פול סגל)
טום אביב (צילום: פול סגל)

בכל מקרה, מדובר בהישג מרשים עבור אביב שמצטרף להישגים נוספים של הקולינריה הישראלית, שחווה פריחה בשנים האחרונות. רק לאחרונה זכה השף אייל שני בכוכב מישלן על מסעדתו "שמונה" שבניו יורק. גם שני, עלה לאחרונה לכותרות לאחר שאורחים במסעדת "הסלון" שלו במיאמי, טענו שלא נתנו להם להניף דגל ישראל בתוך המסעדה, כשמשטרה אף הוזמנה למקום והחרימה את הדגלים. השף יצא לבסוף בהצהרה בה הודיע שפיטר את מנהל המקום שהיה אחראי על התקרית. 

אייל שני לאדידס (צילום: יותם שוורץ)
אייל שני לאדידס (צילום: יותם שוורץ)