כבר יותר מחודשיים שישראלים רבים שבויים בשבי החמאס בלב עזה, כשמדינה שלמה עצרה מלכת וזועקת להשיב אותם הביתה. בחודש האחרון, הצליחה המדינה להחזיר יותר ממאה חטופים במסגרת הסכם אליו הגיעה עם ארגון הטרור, אולם הסכם זה כידוע הופר באמצע על ידי חמאס, ובתוך הרצועה נמצאים עדיין 137 אזרחים וחיילים שחייבים לחזור הביתה בהקדם. אולם, מלבד כל השבויים של השבת השחורה בשבעה באוקטובר, בשבי החמאס שוהה כבר במשך 9 שנים אברה מנגיסטו, שחצה את הגבול לעזה ומאז לא שב.

אברה מנגיסטו (צילום: צילום מסך)
אברה מנגיסטו (צילום: צילום מסך)

כעת, אורטל עמר מבקשת סליחה ממנגיסטו ומשפחתו, ושמה אותו על סדר היום הציבורי בתקופה הקשה וחסרת הודאות בה אנחנו נמצאים. בפוסט ששיתפה היום (שני), כתבה עמר: ״הגיע הזמן שנבקש סליחה, מאברה מנגיסטו ומשפחתו. 9 שנים שהבן שלהם נרקב בשבי חמאס, דמיינו לעצמכם 9 שנים. מגיע למשפחתו זעקה של סליחה, שכמעט לאף אחד מאיתנו לא באמת היה איכפת. שיש לו אמא שיושבת בוכה ומחכה. ואף אחד לא יצא לרחובות עבורה,  תנו לזה דקה של מחשבה, למה אברה מנגיסטו הופקר. סליחה״.

אורטל עמר על אברה מנגיסטו (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
אורטל עמר על אברה מנגיסטו (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

אין ספק שאנחנו נמצאים בתקופה מטלטלת עם מציאות שעולה על כל תסריט כששבויים רבים ששבו הביתה, עלו לכותרות בהקשרים שונים. רק בשבוע האחרון, הפכה מייה שם שהוחזרה במסגרת עסקת החטופים לארץ, לכוכבת רשת בכל כורכה. שם, שריגשה מדינה שלמה בסרטון החזרה שלה הביתה, שיתפה את הקעקוע המרגש שעשתה כשחרטה על ידה את המשפט "we will dance again", בצירוף התאריך ה- 7.10.2023. מאוחר יותר, שמו לב גולשים רבים לאירוניה כשהתאריך המקועקע נראה כמו המילה "סבל". שם הגיבה ואמרה שלא מדובר בכוונת תחילה וכי גם היא שמה לב לצירוף המקרים המצמרר, לאחר שקועקעה.  

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎מייה שם‎‏ (@‏‎mia_schem‎‏)‎‏