שלושה מתמודדים דתיים משתתפים העונה ב"כוכב הבא", ויתחרו על המקום הראשון במטרה לייצג אותנו באירוויזיון - יהודה סעדו זוכה העונה השלישית של "כוכב נולד", מוריה אנג'ל ואדל זלצר. אממה, כידוע תחרות האירוויזיון נערכת כמדי שנה במוצאי שבת ולכן נערכות חזרות אינטנסיביות לתחרות הבינלאומית בשישי ובשבת, כשמחצית מניקוד השופטים ניתנת מהחזרה בשישי בערב, והחזרה בשבת מצולמת כגיבוי למקרה של תקלה בשידור החי, מה שאמור להוות בעיה למתמודדים הדתיים, מאחר ומדובר בחילול השבת.

על מנת למנוע תקריות של פרישה ברגע האחרון, כפי שהתרחש בעבר עם להקת שלווה, הוחתמו כל המתמודדים של העונה כי הם לוקחים בחשבון כי אילו יבחרו לייצג את ישראל, החזרות לתחרות הבינלאומית יתרחשו בשבת. שלושת המתמודדים חתמו מראש על הסכמתם ואישורם לחזרות בשבת.

אדל שרה "מיכל" בכוכב הבא לאירוויזיון (צילום :באדיבות קשת 12)

גורם בהפקה מסר ל-TMI: "כל אחד מהמשתתפים חתם על ההסכם. הם מודעים למשמעות ולוקחים את זה בחשבון ולכל אחד יש את השיקולים שלו". בין המשתתפים הדתיים הבולטים מככב הזמר יהודה סעדו שאמר לגורמים בהפקה: "אני לוקח את זה בחשבון, אני אדם מאמין ואם זה המקום שאני צריך להיות בו, אלוהים יעזור לי לכוון את זה לשם".

כמו כן, השנה יוחלף יו"ר התחרות הבינלאומית וגורם בהפקת הכוכב הבא מסר ל-TMI כי הם מקווים שהיו"ר החדש ינהג בגמישות גדולה יותר בנושא, אך הוסיפו שהם לא לוקחים על זה אחריות ולא מתחייבים. בעבר הייתה זאת שרית חדד שנבחרה לייצג את ישראל באירוויזיון למרות שהיא שומרת שבת, אך היא השיגה אישור מיוחד מהרב שלה. לעומתה להקת שלווה, שחלק מחבריה שומרי מסורת, פרשה בשלבי הגמר, מחשש לחילול השבת כי הבינה את המשמעויות של חזרות ביום שבת.

מהפקת התוכנית נמסר: כל המתמודדים שבחרו להשתתף בתוכנית "הכוכב הבא" מודעים למשמעויות ייצוג ישראל באירוויזיון.

להקת שלווה שרים למען החטופים  (צילום: דודו גרנות)
להקת שלווה שרים למען החטופים (צילום: דודו גרנות)