- לאחר שליאורה חשפה בלעדית את הפרידה של אקי אבני וניקול מילר ב־TMI של "מעריב" במהלך השבוע, היא מצאה זמן ללקט תגובות מהנשים החשובות בחייו של אבני.

שלום לאמא חנה אבני, המיסטיקנית המוערכת. את נערכת לחתונה שלישית?
“אני מאחלת לשניהם את הכי טוב בעולם".

בנוסף, הסוכנת הצמודה של אבני, זוהר יעקובסון, מסרה שאינה מתערבת בחיים האישיים של מיוצגיה. גם סנדי בר, אשתו הראשונה של אבני ואם בנו הבכור ליאם, ביקשה שלא לערב אותה בסוגיה.

אקי אבני, ניקול מילר (צילום: לנס הפקות)
אקי אבני, ניקול מילר (צילום: לנס הפקות)

- הלביאה נכנעה
אשת התקשורת עדה הוז־פלס הלכה לעולמה בשיבה טובה, והיא בת 95. ליאורה נפרדת מאחת הנשים האהובות עליה, סבתא של סגן רועי ז"ל, שנפל בצוק איתן.

לפני שבועיים הלכה לעולמה עדה הוז־פלס בבית חולים בניו יורק, לאחר שנפרדה ממשפחתה - ילדיה אורי ודור, ונכדיה. את דבר מותה הסתירה המשפחה עד למועד קבורתה ביום רביעי השבוע.

הוז־פלס, שחיה חיים מלאים ועשירים, הלכה לעולמה בגיל 95. היא נקברה מעל אמה האהובה בבית העלמין בקריית שאול, לאחר שגופתה הוטסה מניו יורק, שם התגוררה במשך כשלושה עשורים.

הוז־פלס הייתה המומחית ליישוב העברי וגם בגילה המתקדם כיכבה ברשתות החברתיות עם אלפי עוקבים ומעריצים. מסלול חייה בתקשורת, בעיתונות ובדוברות עבר דרך קאנונים גדולים כמו השר לשעבר, יגאל אלון, הדיפלומט אשר בן נתן (השגריר הישראלי הראשון בגרמניה המערבית), ושמות נוספים שבוודאי לא אומרים הרבה לדור הטיקטוק והטלגרם.

היא גם הייתה עיתונאית בשבועון היוקרתי ״מוניטין״, המייסדת של ״ידיעות אמריקה״, חברת האקדמיה לקולנוע, עיתונאית ב"מעריב" ועוד.

את האהבה לכתיבה, אחרי שכיכבה גם בעיתונות היהודית בניו יורק, היא הביאה לידי ביטוי לפני כ־15 שנה, דרך פייסבוק, אף שכבר נשקה לגיל 80. היא שיתפה את החברים ואת העוקבים בהגיגים, בזיכרונות ילדות ובסיפורים משפחתיים ולא חסכה בביקורת מושחזת עקב אירועי השעה, כולל נגד השלטון הישראלי והאמריקאי.

אף על פי שהתגוררה בארה"ב, היא חיה את ישראל ושילמה מחיר כבד למען המולדת. נכדה, סגן רועי פלס ז"ל, נהרג במבצע צוק איתן ב־2014. הוא היה הנכד האהוב שלה, והיא לא התאוששה מהכאב על מותו. להלווייתו היא הגיעה מניו יורק, שבורה וכואבת, ומאז לא הפסיקה להספיד אותו ולהביא את סיפורו ואת מפעל ההנצחה שהקימה המשפחה לזכרו. לא פעם אמרה כי הייתה מעדיפה למות במקומו. באתר יזכור, אתר ההנצחה של צה״ל, מוזכרת הוז־פלס כמי שנכדה נהג להתייעץ איתה בכל החלטה שקיבל, גם במסלול השירות הצבאי וגם לפני שיצא לקורס קצינים. לפי התיעוד הסבתא שאלה: “למה דווקא אתה?", והוא השיב: “כי אני יכול. אם לא אני אז מי?".

הייתה לי הזכות להיפגש עם עדה, הצעירה הנצחית, מספר פעמים בביקוריי בניו יורק. בניגוד לתדמיתה הקשוחה, היא הייתה האם והסבתא הרגישה והאכפתית. סלון ביתה היה עמוס בספרים ובתמונות של נכדה האהוב, שעל מותו היא לא הפסיקה להתייסר. נפגשנו גם בביקורי האחרון בניו יורק, והיא סיפרה שבכוונתה לחזור לארץ בקיץ הבא. והיא חזרה. בארון, בסתיו הקשה של שנת 2023 בישראל, שבו קולה כל כך חסר ועדיין נוכח. היא הייתה גם הסבתא של החיילים, החברים של רועי נכדה, ודאגה לכל אחד מהם.

“לצערנו, אמא נפטרה בגיל 59, בשיבה טובה. היא נפטרה בניו יורק כשאני לצדה", סיפר דור בנה לפני ההלוויה. “היא הספיקה להיפרד בטלפון מהנכדים, כל אחד בעתו. אני עצוב מצד אחד ושמח מצד שני על כך שהספקתי לראותה. בשנים האחרונות היינו בקשר יומיומי צמוד באמצעות שיחות וידיאו. הגעתי לניו יורק בבוקר שישי, ובלילה אמא נפטרה. היא הייתה צלולה עד יומה האחרון. לביאה אמיתית. אורי אחי היה אצלה לפני שבועיים וגם הוא נפרד ממנה".

עדה הוז פלס וליאורה במהלך הקורונה  (צילום: פרטי)
עדה הוז פלס וליאורה במהלך הקורונה (צילום: פרטי)