רק הבוקר (חמישי) נחתו בישראל בתו של נשיא ארה״ב לשעבר דונלד טראמפ - איוונקה טראמפ ובעלה היהודי ג׳ראד קושנר, ששימש כיועצו הבכיר של הנשיא בדימוס. יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה שהגיע לקבל את בואם בנתב"ג, לא בזבז זמן יקר וסייר איתם בקיבוץ כפר עזה, התחנה הראשונה של השניים במהלך ביקורם הקצר שאורכו 24 שעות בלבד. 

במשך כשעתיים, קילומטר משג'אעיה‎ ובזמן שרעשי התותחים מרעישים ברקע, עברו השניים מדלת לדלת ושוחחו עם תושבי הקיבוץ: מאור מורביה, שחר שנורמן וחן קוטלר ששיתפו איתם את הסיפור הקשה שלהם ושל חבריהם מהקיבוץ, שנרצחו ונחטפו על ידי ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

איוונקה טראמפ וג׳ראד קושנר בכפר עזה (צילום :נתן וויל)

קוטלר העניקה לאיוונקה דיסקית עליה כתוב: ״כפר עזה זה הבית״, שהתרגשה מאוד מהמחווה ומורביה אמר להם: ״אנחנו חייבים לנצח את חמאס כדי שהילדים שלנו יוכלו לחזור לכאן לשחק במדשאות. אסור שזה יקרה שוב״. טראמפ וקושנר שמעו עדויות גם מנציגי צה״ל, מלוחמות משמר הגבול ומהמשטרה שחיסלו מחבלים ב-7.10 והצילו חיים של ישראלים רבים, וגם ממתנדבי זק״א שפעלו בשטח. 

איוונקה טראמפ (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
איוונקה טראמפ (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

קושנר אמר ללוחמות ולשוטרות: ״תודה ששיתפתן איתנו את הסיפורים שלכן. אני מלא ענווה להיות פה לצדכן ולשמוע על מעשי הגבורה שלכן. למה שעשיתן הייתה השפעה עצומה. אני מודה לכן ומעריך אתכן״. כזכור, טראמפ וקושנר מצטרפים לשורת אמנים מפורסמים שמגיעים לישראל בזה אחר זה, ביניהם הקומיקאי ג'רי סיינפלד, סקוטר בראון, השחקנית ההוליוודית דברה מסינג, הקומיקאי ההוליוודי מייקל רפפורט, השחקן הבריטי גרג סולטין ואחרים.

איוונקה טראמפ, ג'ארד קושנר (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
איוונקה טראמפ, ג'ארד קושנר (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)