הזמרת מאיה בוסקילה התארחה בפודקאסט "FOLLOW U" עם אביחי קרבצ'יק ומיקי לוין וסיפרה על השינוי הגדול בחייה מאז השבעה באוקטובר. "לקחתי את המלחמה הזאת מאוד קשה. בשבועיים הראשונים הייתי דיי זומבי, מזל שבן הזוג השתלט על הבית, כי אני הייתי בוכה, במיטה ועם כדורי הרגעה. החרדות חזרו ביג טיים. אתה מסתכל בבית ומדמיין איפה תתחבא אם יקרה משהו", סיפרה בוסקילה. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מאיה בוסקילה מתוקן ב-FOLLOW U (צילום :מעריב)

"כשהדלקנו את הטלוויזיה התחיל הסרט שלי, ראינו סרט אימים. החדירה שלהם הייתה כמו סרט קולנוע. אתה מתחיל לגמגם מול הטלוויזיה, אני לא יודעת מה אני רואה", הוסיפה בוסקילה. "יש מאיה שהשמחת חיים נפגעה לה, האופטימיות. אני בן אדם תמיד אופטימי, לא משנה מה. מסתבר שהכי נוראי שיש, לא ידענו עד השבעה באוקטובר. זה חלחל נשמה לאט לאט, פתאום הבנתי מה ראיתי. עד שבן הזוג שלי אמר לי 'את לא בסדר, בואי נלך לטפל עכשיו, כדי שלא יהיו דברים אחר כך'". 

"חרדות אצלי זה הרגשה שאתה עומד למות, סגירת לסת, כאבי לב. כשיש את זה המון שנים אז יודעים איך לווסת את זה ולעמוד מול החרדה. אחרי השבעה באוקטובר, יש משהו בחרדה הקיומית שלא קשורה לחרדות הרגילות ואתה מתמודד עם חיה חדשה. מאוד רזיתי, אין לי תאבון. לני סבל ממני בחודש הראשון, לא נתתי לו לזוז ממני. הייתי נוראית", הוסיפה בוסקילה.

"ההתנדבויות הצילו אותי. נכנסתי באטרף לכל מקום שרק ביקשו. המשפחות החטופים ואז המפונים - מהצפון ועד אילת. טסנו כל המשפחה כדי להופיע באילת למפונים של שדרות. פתאום הבנתי את הדיסוננס אצלי. אני רציתי להיכנס להופיע בעזה. כתבתי את 'עם ישראל חי' לחיילים. זה התחיל מהחיילים. הופעתי בבסיס בדרום והיו מלא חיילים ובקטע משיר שלי 'עם ישראל חי' וזה הפך לוויראלי בטיקטוק, בקטע של דאחקה. מגי אזרזר צחקה על זה. נכנסו להקליט ואחרי 10 דקות יצאנו עם שיר", אמרה בוסקילה. 

מאיה בוסקילה (צילום: שלומי ביטון)
מאיה בוסקילה (צילום: שלומי ביטון)

"שקרנים, אנשים שמדברים ולא עושים", סיפרה בוסקילה על מה עיצבן אותה בתקופה המלחמה. "מעצבן אותי אנשים שיודעים לדבר, זה נורא עובד על הישראלים. בן אדם שעובר מסך ויודע לדבר ולתת את כל כולו, אבל בעצם אני רוצה מעשים. אני לא ראיתי את מפת המנדטים כי פחדתי להתעצבן עוד יותר. אני מאוד רוצה להגיד 'אין לי שום דבר נגד ביבי', הוא במשך שנים עשה דברים נפלאים במדינה הזאת. אתה לא יכול להישאר כל כך הרבה שנים באותו תפקיד, יש משהו שם שנשחק. אתה נמצא במקום גבוה ולפעמים מתבלבל מהכוח שיש לך. לא צריך להחזיק את קרנות המזבח עד שהידיים מדממות, להרפות. אפשר גם חדש".

כשנשאלה "איזה מנהיג את רוצה לראות?", השיבה: "אני הופתעתי כל כך לטובה מבנט. ברגע שהוא יושב ליד כל עיתונאי ולא משנה מי, כולל ה-BBC ומכניס בפיהם מים, הם לא יכולים לדברי אחרי שהוא מדבר. אומר דברים חזקים בלי לפחד. עניין 'הפוליטיקאי' שיחסנו, הוא לא נכון, אפשר להיות פוליטיקאי בלי שאנחנו מפרשנים את זה. הגיע הזמן לשינוי". עוד הוסיפה על נתניהו: "כשמעבירים כספים לאויב והאויב נשאר בשקט, זה לא ביטחון. זה שקט שיסתיים מתישהו". 

כשנשאלה "האם צריך להפסיק את המלחמה בעזה ולהחזיר את החטופים?, אמרה בוסקילה בנחרצות: "בעסקה הראשונה נורא שמחתי. לאחר מכן הייתי מאוד עצובה. החזרנו את האנשים וכל כך שמחנו, בכיתי כמו ילדה קטנה. גם בכיתי בחודש אחרי שהחמאסניקים יצאו מהמחילות, מלכדו את הבניינים והחיילים שלנו מתו בזה אחר זה. אני לא יודעת אם ההפוגות האלה טובות, אני לא פוליטיקאית. לא ייתכן שחיילים שלנו מתו לשווא. אף אמא שיושבת בבית לא רוצה לדעת שהילד שלה מת סתם ועדיין יש חמאסניקים שיכולים להזיק לנו. לא יכול לקרות דבר כזה, מוסרית. יש קצת רפיון במדינה, אנשים שכחו את השבעה באוקטובר, אסור לנו לשכוח. צריך להגיד לעם את האמת ולהפסיק להשתמש במילה 'ניצחון'". 

מאיה בוסקילה (צילום: רפי דלויה)
מאיה בוסקילה (צילום: רפי דלויה)