- כמו כל אומני ישראל מאז ה-7 באוקטובר, גם פבלו רוזנברג שנמצא בימים אלו בזוגיות חדשה, התנדב בצרורות. אבל עכשיו יש גם זמן לקצת דינרוס. המאהב הלטיני יככב בקומדיה דרום אמריקאית שתצא לקולנוע, לצד דנה סמו, אשתו של יובל סמו, כשלצדם גם השחקנית הבינלאומית האורגוואית־ישראלית, סנדרה שונוולד.

רוזנברג, אתה לא פוחד? בכל זאת יובל סמו משחק את נאסרללה.
“זה סרט קולנוע בבימוי של חורחה וולר, שבנוי סביב סיפור חייו האמיתי. אני משחק את מרסלו, שהוא הדמות הראשית, ודנה סמו היא אשתי. הסרט מופק על ידי משה אדרי ויונייטד קינג. חציו של הסרט דובר ספרדית וחציו עברית. הוא מתרחש בארץ. סנדרה היא אחותי הגדולה שבאה לביקור בארץ עם אבא שלי ואחותי הקטנה".

פבלו רוזנברג (צילום: פסקל פרץ-רובין)
פבלו רוזנברג (צילום: פסקל פרץ-רובין)

- חצי שנה אחרי שחגג יום הולדת ה־88 (ליאורה מאחלת עד 120, לפחות), כהן השירה בציבור, אפי נצר, עסוק יותר מאי־פעם. מלחמת חרבות ברזל הוציאה מהנפטלין שירים שהלחין שלא היו ידועים לדור הלוחמים של 2023, ונצר עושה הכל כדי להטמיע את מורשתו עם שירי הנצח: “גולני שלי", “בלדה לחובש" ועוד נכסי צאן ברזל.

נצר, התקווה בת שנות אלפיים והשירים שלך עוד יותר?
“אני גאה בכל המנון שהלחנתי לצה״ל שלנו. הצבא הכי מוסרי והכי טוב בעולם. כל המנון שהלחנתי צרוב בלבי".

תן דוגמאות.
“למשל ‘גולני שלי', שהלחנתי למילותיו של חברי עמוס אטינגר ז"ל, המנון שכולו שמחה וגאוות יחידה. הוא מושר בימים אלה בבתי העלמין בהלווייתם של הלוחמים היקרים והיפים כל כך שנפלו בקרב בעזה. אני רואה, שומע ובוכה, כי זה מרגיש לי ממש אישי וקשה, אבל אני יודע ובטוח שבזכותם ננצח, ואז שוב יושר השיר בשמחה וגאווה גדולה. עם זיכרון הנופלים היקרים קשה לי יותר מכל. יחד עם הקושי הגדול שמסביב הלחנתי וכתבתי כמה שירים עכשוויים חדשים שבקרוב מאוד ייצאו ממני. אשלח לך את מילותיהם".

- צל"ש מיוחד מוענק לסגן ראש עיריית כפר סבא, אורן כהן, שמפרוץ המלחמה נוסע כל יום חמישי לאזורי הלחימה של החיילים בדרום ומביא להם בגדים חמים, אוכל משובח וחבילות מפנקות מתושבי העיר והסביבה שבנותיהם ובניהם נמצאים באזורי הלחימה. כהן מארגן גם חפלות על האש ותשורות אינסופיות לחיילים האמיצים, בסיוע בתי העסק “מתוק בלב" וגדי בשארי.

אפי נצר (צילום: אנצ'ו גוש)
אפי נצר (צילום: אנצ'ו גוש)


- ואם כבר צל"שים, אז עוד אחד ומיוחד מגיע לעינת צרפתי כהן, שפתחה בהתנדבות מלאה את מתחם עינות בר, הנמצא בסמוך לצומת להבים בדרום, לטיפולי חינם לחיילים המגיעים מאזורי הלחימה. עד כה זכו אלפי חיילים לטיפולי מים, עיסויים רפואיים במגוון שיטות, מפגשי מיינדפולנס, אוכל איכותי ובריא ועוד. והכל בחינם. 

עינת צרפתי כהן (צילום: יח''צ)
עינת צרפתי כהן (צילום: יח''צ)