שיר אלמליח ומיקי לוין בראיון עם הפסיכיאטר אילן וולקוב (צילום: מעריב)

ד״ר אילן וולקוב הוא פסיכיאטר המתמחה בחרדות, דיכאונות ובעל קליניקה לטיפול בהתמכרויות. וולקוב הגיע לשיחה עם הדוגמנית שיר אלמליח והעיתונאית מיקי לוין בפודקאסט שלהן "שיר ומיקי", ונפתח בפניהן בכל הקשור לבריאות הנפש, בתקופה רגישה מאוד בה נמצאת מדינה שלמה. כבר בהתחלה, מספרות אלמליח ולוין כי שתיהן נוטלות ציפרקלס, וד"ר וולקוב שמח שהן מדברות על הנושא בחופשיות, כיוון שאחת המטרות שלו היא לגרום למטופל להבין ש-״אין גבורה בסבל״. אלמליח ממשיכה ומספרת על מה הוביל אותה ליטול את הכדור, ושהדבר היה קשור במות סבתה. משם המשיכה הדוגמנית וסיפרה: "האבן שישבה לי פה בלב, שחשבתי שככה חיים, היא לא נמצאת יותר. ופתאום הבנתי שהציפרלקס עושה לי טוב״.

שיר ומיקי בראיון עם הפסיכיאטר אילן וולקו (צילום: מעריב)
שיר ומיקי בראיון עם הפסיכיאטר אילן וולקו (צילום: מעריב)

לוין הצטרפה והתוודתה שהיא לא נוטלת ציפרלקס, אלא כדור אחר נגד דיכאון. ד"ר וולקוב מסביר שככל שיש דיאלוג יותר טוב בין המטפל למטופל, כך ניתן לבדוק מספר רב של כדורים עד שמגיעים להתאמה הנכונה. בהמשך השיח, לוין מדברת בפתיחות על סוגי ההתקפי חרדה שהיא חווה בלילה: ״אני פשוט מתעוררת ומרגישה שאני הולכת למות, שיש לי התקף לב, ושזה השניות האחרונות בחיי. והדבר היחיד שמרגיע אותי זה לרדת לרצפה קרה. אני לא מצליחה להבין מה זה הדבר הזה, למרות שאני מטפלת בעצמי. אני באותו רגע מאבדת 'common sense'״. לאחר מכן מסביר וולקוב את דרכי הטיפול, כיצד נכון להתייחס לדבר ומה קורה ביולוגית בגוף שלנו בהתקף חרדה.

ד''ר אילן וולקוב (צילום: פרטי)
ד''ר אילן וולקוב (צילום: פרטי)

עוד, מוסיף וולקוב, כי כל עוד אנשים מנרמלים את הסיטואציה של התקפי חרדה, כך אנשים אחרים סביבם מרגישים יותר בנוח לדבר על זה. אלמליח שואלת: ״יש מישהו שלא חווה חרדה בעולם הזה?״ והתשובה היא שכן, אבל ייתכן שהם לא מתרגמים את זה לצד הרגשי. ״לעיתים החרדה זה להיות עייף, לפעמים זה בלבול״, מסביר הד״ר וממשיך: "חרדה מתבטאת בשלל מובנים. חשוב לא להיות לבד עם זה, לשתף איש מקצוע, לשתף חברים, לשאול את זה. לנסות להבין מה קורה לנו גופנית, להגיד לעצמנו זה התקף חרדה, יהיה בסדר״.

צפו בראיון המלא, ואולי תצליחו גם אתם קצת להשקיט את הנפש בתקופה הסוערת הזו במדינה.