הרשת סערה הבוקר (רביעי) כשכדורסלן נבחרת הדאלאס מאבריקס, קיירי אירווינג, דרש לערב את האבטחה במשחק מול נבחרת ג'אז היריבה כשראה ביציע של הג'אז אוהדים מניפים שלטים עליהם כתוב: "אני יהודי וגאה בזה". אירווינג ידוע בתור תומך פלסטין והפיץ כבר בעבר מסרים אנטישמיים רבים, אולם מה שהרתיח במיוחד היה העובדה שאבטחת המקום אכן התערבה ודרש מהנוכחים, ביניהם הרב של יוטה להוריד את השלטים בטענה שהם "מסיחים את דעת השחקנים". התקרית כמובן יצרה סערה גדולה ברשת כיהודים רבים ברחבי העולם תקפו את ה-NBA שנותנים מקום לאנטישמיות במשחקים שלהם.

ומדוע אתם קוראים על הידיעה הזאת ב-TMI? ובכן, המדור לא התבלבל בין בידור לספורט, פשוט כאן מגיע הקטע המעניין בסיפור. נבחרת הדאלאס נרכשה לאחרונה על ידי המיליארדרית מרים אדלסון בעלות של כ-3.5 מיליארד דולר. רבים ציפו לראות את תגובה של אדלסון וקיבלו תשובה מהר מן הצפוי. בקבוצת וואטספ של מערך ההסברה הישראלי, בו חברה גם יסמין לוקץ', בתה של אדלסון, נשלחה הידיעה המקוממת על הסרת השלטים היהודים ובנוסח ההודעה נכתב: "נאצי כלב. מרים אדלסון לא קנתה אותם עכשיו?". לוקץ' לא היססה וענתה: "אכן. שלחתי לה". כעת, נותר לראות מה תעשה אדלסון בנושא ואיך תטפל באנטישמיות המחרידה של שחקן ה-NBA .

יסמין לוקץ' (צילום: ניר פקין)
יסמין לוקץ' (צילום: ניר פקין)

התקרית הזו מצטרפת לתקרית מפורסמת אחרת שקרתה, כשבחודש שעבר, אורחים במסעדת "הסלון" של אייל שני במיאמי, הניפו דגלי ישראל עד שמנהל המסעדה דרש מהם להוריד אותם ואף הזמין משטרה למקום. השף גינה בתוקף את התקרית עד שהודיע בסופו של דבר שמנהל המסעדה פוטר בעקבות התקרית.

קיירי ארווינג (צילום: Sean Gardner gettyimages)
קיירי ארווינג (צילום: Sean Gardner gettyimages)