בשנת 2013 פרש דניס דסיאטניק, לוחם לשעבר ביחידת המסתערבים ויחידת יס"ם של משטרת מחוז ת"א, חצה את הקווים והחל לעבוד כשומר הראש של היעד המשטרתי מספר אחת דאז, העבריין עמיר מולנר. לאחר מכן, כשפרצה מלחמת אוקראינה־רוסיה, הוא הצטרף לצבא אוקראינה כמדריך יחידות קומנדו ונלחם בצבא הרוסי. הוא הקים שם בהתנדבות יחידת קומנדו וכמעט איבד עין במלחמה עם הרוסים. עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל הוא החל ללמד צעירים ישראלים איך להביס מחבלים חמושים. "ראיתי את הסרטונים מהשבת השחורה ומיד התחלתי להקים כוח מתנדבים שימנע את הטבח הבא", סיפר בראיון לשמעון איפרגן במאקו. עכשיו, לידיעת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מקורבים לאסיר אבנר הררי טוענים כי דסיאטניק חזר למקורות, הצטרף להררי ויחד הם מקימים מפלגה חדשה שתיקרא "עוצמה לישראל".

הררי, מה ההבדל בינה לבין עוצמה יהודית של בן גביר?
עו״ד איתן סבג, בא כוחו של אבנר הררי, מסר: "אבנר הררי מקים מפלגה חדשה שתתמודד בבחירות הקרובות, יחד עם יואב שיינר ודניס דסיאטניק שאכן תיקרא 'עוצמה לישראל'. זאת על רקע כישלון המדינה ב־7 באוקטובר. לדברי הררי, מטרת המפלגה שתוקם היא להשיב את הביטחון האישי לאזרחים באמצעות הקמת כיתות כוננות מיוחדות שיורכבו מאזרחים טובים, אשר יאומנו במיוחד ללוחמה בטרור".

דסיאטניק, במה תתבטא העוצמה? יהיו מכות?
"היי. אנחנו רוצים להקים מפלגה שתוכל לתת יותר דגש על ביטחון העם בישראל, הביטחון האישי. שכל העם שלנו ירגיש יותר בטוח ויותר בביטחון, היום אני מדריך בלחימה קבוצות כוננות בגבול הצפון, וגם מתעסק בהדרכות של חיילים שלנו שנמצאים בעוטף עזה ובגבול לבנון. אני עושה את זה ללא שום תמורה ובהתנדבות. חשוב לי לתת להם ידע מלחמתי כדי שירגישו ביטחון מלא ושיכלו להגן על המדינה שלנו, אין לנו ארץ אחרת ומדינה אחרת".
מטעמו של בן גביר ביקשו לא להגיב.

השר בני גנץ התקבל השבוע בכבוד רב בעיר החרדית ביתר עילית. ראש העיר, מאיר רובינשטיין, ציין לחיוב את כניסתו של גנץ תחת האלונקה לממשלת האחדות ואת ניסיונו הצבאי כחבר בקבינט המלחמה. בסיום הפתיע השר גנץ כשהראה לראש העיר רובינשטיין ולפרשן החרדי ישראל כהן, שליווה את הביקור, את הטלפון הטיפש שהוא מחזיק ברשותו לשעת חירום. ״אני כמעט כמוכם״, אמר גנץ בחיוך, ״שמחזיקים שני מכשירים, גם סמארטפון וגם סלולרי כשר. לפעמים בשעות מסוימות אני סוגר את הסמארטפון ומשתמש רק בטלפון הטיפש, בו יש רק אס־אם־אסים ושיחות״.

מאיר רובינשטיין, בני גנץ, ישראל כהן (צילום: יוסי גנץ)
מאיר רובינשטיין, בני גנץ, ישראל כהן (צילום: יוסי גנץ)

ביום ראשון השבוע, כבר בשעות הבוקר המוקדמות, יצאו כמאה בכירי ועובדי בן אנד ג'ריס ישראל, בראשם אבי זינגר, בעלי החברה, מהמפעל בבאר טוביה, לקטיף במטע לימונים, במטרה לסייע לחקלאים במושב צלפון, סמוך לבית שמש. במסגרת זו הם טיפלו בכ־50 טונות של תוצרת חקלאית.

אבי זנגר (צילום: אסף לוי)
אבי זנגר (צילום: אסף לוי)

רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון, ואלכסיי ברפנוב, מנכ״ל רשת מתחמי העבודה המשותפיםSOK, לקחו חלק בחניכת המתחם החדש של הרשת במגדל מילנייה במתחם האלף בראשון לציון. המפגש נפתח בטקס מרגש של קביעת המזוזה.

מינדי שניידר לסר וד"ר מייקל לסר הגיעו לישראל ונכחו בטקס הסרת הלוט מפסל טיובפייס של איציק מבורך, שתרמו והוצב בכניסה לבניין החדש של בית החולים שניידר.

איציק מבורך (צילום: דוברות בית החולים שניידר)
איציק מבורך (צילום: דוברות בית החולים שניידר)