בתיאטרון גשר ערכו בסוף השבוע מופע בכורה תחת השם: "שלום מלחמה". למופע שנערך בהאנגר של התיאטרון על גבול תל-אביב יפו, הוזמנו ידידי התיאטרון. מדובר במופע שירים חדש, שנוצר בעקבות המלחמה, הכולל שירי מלחמה בולטים. את המופע כתב וביים אמיר י. וולף, תרגם רועי חן (יחד עם תרגומים של שירים של אברהם שלונסקי ויהונתן גפן) ערך מוזיקלית אבי בנימין, וניהלו מוזיקלית יובל ינאי וניר כנען. את ידידי התיאטרון אירחו: יו"ר תיאטרון "גשר" ואגודת הידידים ישראל מקוב ובת זוגו בלה לוסטיג; מנכ"לית אגודת הידידים - רותי היילפרן; ומנכ"לית תיאטרון "גשר" - לנה קריינדלין. בכניסה לאולם חילקו לכל המוזמנים סיכה צהובה כאות הזדהות עם החטופים. בין הנוכחים: נילי זהר, אלכס לנדסברג, ישראל ברטוב, בוריס וברברה קרסני, קולט אביטל, פרופ' יהודה סקורניק, צבי וג'וזפין זיו, יעקב פרנקל ואיריס לביא, אתי אנטה וד״ר שלמה שגב, קובי ירדני, יהודית קצין, הילה רהב, ציפי בן חיים, דנה ואבי אדרי ועוד. 

ישראל מקוב, יעקב פרנקל, איריס לביא (צילום: רן בירן)
ישראל מקוב, יעקב פרנקל, איריס לביא (צילום: רן בירן)

דנה ואבי אדרי   (צילום: רן בירן)
דנה ואבי אדרי (צילום: רן בירן)

> חגי שלום, מבעלי קבוצת טיב טעם, יחד עם בכירי הרשת, השיקו סניף דגל של הרשת בצומת סביון, אשר בהקמתו הושקעו כ-12 מיליון שקלים. השקת הסניף התקיימה בנוכחות ראש עיריית קרית-אונו ישראל גל, וכללה גם טקס קביעת מזוזה. שלום ביקש להרים כוסית לרגל השנה האזרחית החדשה ואמר: "אני מאחל לנו ששנת 2024 תהייה טובה יותר ובהזדמנות זו מאחל לכל הלוחמים והשבויים שיחזרו במהרה בריאים הביתה".  

חגי שלום וישראל גל (צילום: אסף לב)
חגי שלום וישראל גל (צילום: אסף לב)

> בתיאטרון החאן שבבירה נערכה הצגת הבכורה להפקה "על אם הדרך". מדובר בשיתוף פעולה ייחודי וראשון מסוגו בין תיאטרון החאן וארגון שלוה – המרכז הלאומי לטיפול באנשים עם מוגבלויות. בפרמיירה נכחו: ראש העיר ירושלים - משה לאון; יו"ר הוועד המנהל של תיאטרון החאן - מושיק ביבי; יו"ר ומייסד שלוה - קלמן סמואלס; מנכ"ל תיאטרון החאן - יורם ברוורמן; מנכ"ל ארגון שלוה - יוחנן סמואלס; מנהלת תחום התרבות בקרן ירושלים -  רות דיסקין; המנהל האומנותי של התיאטרון אודי בן-משה; בני המשפחות של שחקני שלוה; ועוד.

ארגון גמלאי צה״ל - ״צוות״, מגויס מאז פרוץ המלחמה למגוון של פעילויות התנדבות בכל רחבי הארץ בסיוע ליחידות צה״ל, לחקלאים ברחבי המדינה, לחיילים, למשפחות מפונים, לפצועים במחלקות אשפוז ובשיקום, ביחידות החילוץ וההצלה, בחמ״לים ברשויות מקומיות ובמשימות סיוע לצה״ל בכל תחום נדרש כולל באריזות ציוד חם, מנות מזון ועוד. הארגון מונה כיום כ-42 אלף חברות וחברים, הפועלים מ-42 סניפים מהגליל העליון ועד אילת. חברי הארגון יוזמים ומשתתפים מדי יום בעשרות פעילויות ברוח הערבות ההדדית שהיא ערך יסוד ב״צוות״. כולם שרתו שנים ארוכות בצה״ל, אלפים מתוכם מגויסים למילואים כולל גימלאיות וגימלאים מבוגרים ומנוסים מאד בתחומים רבים והאחרים פשוט מתנדבים, תורמים, תומכים ועושים למען החברה בישראל כמיטב יכולתם. הארגון הפנה משאבים לטובת העשייה החשובה הזו וממוקד בה כל עוד יהיה צורך בכך.

"הלוואי ויום יצמח מתוך סופה גועשת" שרו וקיוו מאות תושבי העיר באר-שבע והסביבה, בערב שקיימה הסינפונייטה הישראלית באר שבע. התזמורת, תחת ניצוחו של מאסטרו גיל שוחט, אירחה באירוע את הזמר בעז שרעבי, שהגיע לקונצרט חד-פעמי בבירת הנגב. לצד יצירות קלאסיות מרעננות שלחלקן הצטרפה הצ'לנית הבינלאומית קריסטינה קופר, ותוך כדי שיח עם הקהל, סחף שרעבי את הקהל בשיריו הנוסטלגיים והאהובים, בהם: "לתת", "הלוואי", "כשאת נוגעת בי" ונוספים. באירוע המיוחד נכחו קלאודיה צובל - מנכ"לית הסינפונייטה; מנהלה המוסיקלי של התזמורת - רני קלדרון; ורבים נוספים שנהנו מערב של שירת נשמה ישראלית. הקונצרט התקיים במסגרת הסדרה הישראלית של הסינפונייטה ב"ש שהיא למעשה התזמורת הקלאסית היחידה שפועלת בדרום, ומציעה גם בזמן המלחמה, אירועי תרבות במגוון סדרות נוספות.

בועז שרעבי, גיל שוחט וקלאודיה צובל (צילום: באדיבות הסינפונייטה הישראלית באר שבע)
בועז שרעבי, גיל שוחט וקלאודיה צובל (צילום: באדיבות הסינפונייטה הישראלית באר שבע)

> חברת "פורינה", לתזונת חיות מחמד, יזמה שיתוף פעולה עם מתנדבים ומתנדבות, לשם האכלת חתולי הרחוב העזובים באזורים המפונים – בדרום ובצפון. לצורך המבצע סיפקה החברה משאית ייעודית עם ציוד ומזון רב שעברה בין היישובים הנטושים. מאיה דותן, מיישוב נתיב העשרה, אחת המתנדבות הבולטות בפעילות, פועלת בנושא כבר מראשית המלחמה, ויחד עם מתנדבות נוספות  הן  גייסו תרומות מזון, והקימו 150 פינות האכלה ביישובי העוטף, המתופעלות באמצעות מתנדבים מכל הארץ. 

***

דבר המנכ"ל

ינון דולב, מנכ"ל מעבדת החדשנות של ענקית הביטוח היפנית סומפו (SOMPO) בישראל:

"מאז השבעה באוקטובר נחשפנו לסיפורי גבורה של אזרחים וחיילים שבגופם הצילו חיים רבים. לקח לנו כמה ימים להבין את גודל הטרגדיה והאובדן שפקדו את ישראל. למרבה המזל, אף אחד מהעובדים שלנו לא נפגע, אבל כמה מהם איבדו חברים, ולחלקם יש קרובי משפחה שנלקחו כבני ערובה לעזה. היה חשוב לנו להקשיב לתחושות העובדים, להבין את המצוקות שלהם ולספק תמיכה. בשבוע הראשון ארגנו מפגש עם אשת מקצוע המתמקדת בניהול מתחים, עבדנו מהבית וניהלתי שיחות על בסיס יומי כדי לטפל בצרכים האישיים של עובדי החברה, שהתמודדו עם הצורך לאזן בין העבודה לבין הטיפול בילדיהם, מאז שבתי הספר נסגרו. במהלך הימים הראשונים קיבלנו תמיכה רבה מהקולגות שלנו ביחידות העסקיות של סומפו ביפן, בארה"ב ובאירופה. לדוגמא, קבוצה מיפן שלחה סרטון של קולגות שהביעו תמיכה ושיתפו את תחושותיהם כגון "ישראל אצלנו בלב". כחברה רב לאומית, אחת המשימות העיקריות שלנו היא להוכיח להנהלה שלנו מעבר לים שמגזר הטכנולוגיה הישראלי יודע לעבוד גם בעתות מלחמה ולחזק את התפיסה שישראל היא מקום טוב לחדשנות ועסקים. בשבועות הראשונים שלחתי להנהלה סרטונים קצרים בהם אני משתף אותם במה שקורה בארץ במקביל לפעילות העסקית היום יומית השוטפת שלנו. זה מאד הרגיע את ההנהלה. במקביל, חתמנו על הסכמים חדשים עם סטארטאפים והתחלנו בפרויקט פיתוח מוצר תכנה גדול עם אחת מהיחידות העסקיות שלנו. כיום אנחנו עובדים על קמפיין גיוס תרומות של עובדי החברה עבור ארגונים ישראלים". 

ינון דולב (צילום: נתי הורטיג)
ינון דולב (צילום: נתי הורטיג)