הזמרת שעולה על השולחנות, עינת שרוף, נמצאת בימים אלו בחזרות להצגה "האמיני יום יבוא" של התיאטרון הלאומי "הבימה", שם תשחק את יפה ירקוני ז"ל לצידה של גילה אלמגור וברוטציה עם גלית גיאת. שרוף עלתה לכותרות בשבוע האחרון לאחר שנחנקה במהלך החזרות להצגה, בזמן שאכלה כריך, והזכירה לנו את הסרטון הוויראלי ובו נחנקה ממנת שווארמה בזמן שידור בערוץ 24. שרוף שתופיע במועדון גריי בתל אביב ב-24 בינואר, לכל המעוניין לבלות איתה בזמן איכות, סיפרה בראיון ל-TMI על התאונה שהפכה להומור וריאלי, וחשפה את האמת על התקרית הקודמת ששברה את הרשת.

"בשבוע שעבר במהלך החזרות, התחלתי לקנא כי כל השחקנים באים עם סנדוויצ'ים שווים מהבית, אז עשיתי סנדוויץ' עם טונה ופלפל צ'ומה, וכל השאר הוא היסטוריה מה שנקרא", סיפרה שרוף על האירוע שהפך ויראלי. "האירוע היה רגעי מה שנקרא. נחנקתי מפירור שהיה שילוב של טונה ופלפל צ'ומה, אני משתדלת לגוון מה שנקרא. טלולה, שהוא חי עם אנרגיות מגניבות ומלא הומור ושמחת חיים, הוא כל הזמן מצלם והוא קלט את הרגע הזה. עם הפאתוס של 'האמינו יום יבוא', ושנייה אחרי זה הייתי בחנק מוחלט".

@talula_bonet_tal_kallai שרוף על עינת. שרוף @HABIMA @Einat Sarouf ♬ צליל מקורי - talula_bonet_tal_kallai

את בסדר עכשיו?
"כוחותינו חזרו הביתה בשלום. אני בחזרות, על הבמה, מלאת חיים. זה משהו מדהים, הבורקס, התגעגענו למשהו שישחרר אותנו, קצת הומור. אחרי שלושה חודשים, זה משהו שכולם צחקו איתו. זה היה פשוט מטורף".

את רואה בזה טראומה חוזרת? את מפחדת להיחנק עוד פעם?
"התשובה כן. כשטלולה באזור, אני אעשה הכל כדי שזה לא יקרה. מי חשב? הייתה חזרה וכל האנסמבל ישב יחד ושרנו. פתאום באמצע השיר זה נתקע".

מה קרה בפעם הקודמת?
"במקרה הקודם עשיתי תכנית בימי שישי בירושלים, מ-10 בבוקר ועד 14 בצוהריים. ישבתי בכיכר ציון ונראה מי יגיע ומה יגידו לי. זה היה חצי סיינפלד כי קרו שם דברים מטורפים כמו 'כל הכבוד לניסים', שאחר כך הפכו לשלאגרים". 

היה מקרה עם בורקס והיה מקרה עם שווארמה?
"אני הייתי רעבה והיה כבר לקראת הצוהריים, ואני משמונה בבוקר ערה. האיש הזה שאירחתי אותו בשירתו הססגונית, שר שיר של פריד אל אטרש. שירים שלו או של אום כולתום, לוקחים לפחות חמש דקות. אמרתי 'יש לי חמש דקות לאכול, אני רוצה שווארמה'. הבאתי לעצמי מנת שווארמה עם טחינה וחריף ואכלתי אותה בכזה כיף. ואז זה קרה. הוא כנראה עשה סלסול שלא עבר לי טוב בגרון וכל השאר היסטוריה".

אז מה קרה עם הבורקס?
"זה היה שווארמה, והעורך דאז אלירז יוסיפון העלה את זה ומאקו עשו על זה כתבה 'מה קרה לעינת שרוף עם הבורקס'. אז הייתה טעות. הבת שלי רופאה, היא כרדיולוגית ילדים בבית החולים תל השומר. כשהיא הייתה בשיא הלימודים שלה היא התקשרה אליי ואמרה: 'אני כל כך רעבה. את יכולה להביא לי משהו לאכול?'. אני אמא טריפוליטאית מותק. אמרתי לה: 'מה להביא לך? מפרום, קוסקוס?', 'לא, תביאי לי בורקס - שני קילו היא רוצה'. אני מגיעה ומה מתברר? שהמתמחים רצו להצטלם עם אמא של הרופאה והבורקס. זה מטורף. לפעמים עוצרים אותי ברחוב להצטלם ומבקשים ממני לעשות כאילו אני נחנקת. זה רגע אחד בחיים שהוא מלא שמחה והומור ונובע מחוסר מודעות. אני תאוותנית אוכל, אני אוהבת לאכול וככה אני אוכלת, זה שמחת חיים. כמו שאני מופיעה, ככה אני אוכלת".

אני לא אשקר לך שעלה לי בראש שזה אולי היה מבויים כדי לייצר הייפ. זה היה מבוים?
"נראה לך? ממש לא. מה שנקרא, הלוואי. שילוב של אישה רעבה עם סנדוויץ' טונה עם פלפל צ'ומה כמו שאני אוהבת ושירת 'האמיני יום יבוא' ברקע, בסופו של דבר יוצרת כאוס קטן". 

לא מפריע לך שצוחקים על זה?
"לא. אני אוהבת לצחוק. אני משתדלת שכל החברים שלי יהיו אנשים שצוחקים ומצחיקים. זה חשוב לי ההתפרקות הזאת. רק לצחוק, כמה שיותר". 

עינת ממה תיחנקי בפעם הבאה?
"יש למה לחכות. כרגע בדמות של יפה ירקוני אני צריכה להרזות אז אני אוכלת רק ירקות, בשר ועוף. אז לא נראה לי שיהיה חנק בקרוב". 

עינת שרוף (צילום: אוהד רומנו)
עינת שרוף (צילום: אוהד רומנו)