ההודעה על פציעתו הקשה של הזמר עידן עמדי בלחימה בעזה, הותירה את כל התעשייה המומה וכואבת. עמדי הובהל לבית החולים תל השומר כשהוא סובל מרסיסים בחלקי גופו. נכון לרגע זה, אין שינוי במצבו והוא מורדם ומונשם, לאחר שעבר הלילה ניתוח ומצבו מוגדר כיציב. הדיווחים על פציעתו מילאו את האתרים ברחבי העולם, מאחר והזמר והשחקן התפרסם ברחבי העולם בתפקידו בסדרה "פאודה", כשגילם את דמותו של שגיא צור, מסתערב צעיר שהצטרף לצוות הלוחמים.

הניו יורק טיימס דיווח: "כוכב 'פאודה' נפצע קשה בפעילות בעזה", כמו גם אתר התרבות והבידור האמריקאי "דדליין" שדיווח: "אחד מכוכבי הלהיט הישראלי 'פאודה' נפצע בלחימה בעזה". הסלבס בביצה מילאו את הרשתות החברתיות בתפילות וברכות להחלמתו, לצד תמונות של הזמר שהפך לגיבור מלחמה, וסמל לחיילנו האהובים שמקריבים את חייהם לטובת שמירה על המולדת. הציבור הרחב הכיר את עידן הזמר, זה שהצליח לרגש ולגעת בכולנו עם היצירות המרגשות שלו, אבל מאז השבעה באוקטובר כשעמדי ויתר על חייו, ונקרא לעלות לדגל, הוא הפך ללוחם קרבי שמסכן את חייו, לסמל המלחמה, כמי שמייצג את פניה היפות של חיילנו היקרים והנחושים לנצח בכל מחיר.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עידן עמדי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
עידן עמדי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

עמדי שיתף מעת לעת ברשתות החברתיות על הלחימה בעזה, נמנע מלהביע עמדות פוליטיות, אך לא הצליח להתאפק ולבסוף ביקר בחריפות את הממשלה שתקפה את הרמטכ"ל ומחלישה את הלוחמים בשטח וביקש מהם פשוט להפסיק. "כל אלה שחזרו לאותם הרגלים של ה-6.10, תפסיקו. יש קשר בין היכולת שלכם לאחד את השורות למצב הלוחמים בשטח. אמרו מעט, עשו הרבה", כתב עמדי. כמו כן, שיתף פוסטים מעוררי השראה לאחר שביקר באחד הישובים שהותקפו בשבעה באוקטובר וכתב: "דור שלם של יקירנו שנטבחו. לא נעצור את הלחימה. אני מוכן לא להופיע ולא לשיר שנה. אסור להפקיר בשנית את אזרחי הדרום והצפון. כל דבר שהוא לא חיסול חמאס בעזה וטיפול שורש בחיזבאללה בדרום לבנון זה סכנה מידית לילדים שלנו. ה'למה' שלנו במלחמה הזו חזק וברור".

עידן עמדי מעדכן מהמילואים (צילום: מתוך אינסטגרם)
עידן עמדי מעדכן מהמילואים (צילום: מתוך אינסטגרם)

פציעתו של עמדי הצליחה לפרוט על הלב של כולנו, הוא לא שונה מאף חייל אחר שנפצע או נפל בלחימה, הכאב של משפחתו לא כואב יותר מכאב של כל משפחות אחרות, אבל יש לו פנים מוכרות מאחורי הדמות של הפצוע. פנים שנהגנו לעקוב אחריהם בימי הלחימה ולגמוע כל פיסת מידע שהוא הביא מהשטח. השיר שכתב עידן עמדי לפני 14 שנה אותו ביצע לראשונה מאודישן ל"כוכב נולד" והביא לפרסומו - ״כאב של לוחמים" על מלחמות ושכול והקשיים הרגשיים של הלוחמים, מקבל היום משמעות אחרת כשעמדי ברגעים אלו ממש מאושפז במצב קשה בבית החולים. העוקבים מיהרו לשמוע שוב ושוב את השיר של עמדי היום וכתבו: "אני שומע את השיר ומגיעה אליי הידיעה שאתה נפצע קשה בעזה, מתפלל לשלומך. רוצה שתדע שאתה לא יכול ללכת לשום מקום המוזיקה שלך היא התרופה הכי גדולה ללב", ואכן היצירות שלו מתנגנות היום בכל תחנות הרדיו, ובלב של כולנו, עם תפילה לשלומו ולשלומם של כל החיילים הפצועים והחיילים שנלחמים בעזה.