המיליארדר היהודי ביל אקמן, שגם בזכותו אוניברסיטת הרווארד פיטרה את הנשיאה קלודין גיי, שהואשמה באנטישמיות (אחרי שהתגלה שהעתיקה חלק מעבודת הדוקטורט שלה), יוצא עכשיו לקרב על הגנת שמה של רעייתו, הפרופ' הישראלית נרי אוקסמן. זאת אחרי שה"ביזנס אינסיידר" טען שגם אוקסמן העתיקה לכאורה חלקים מעבודותיה - מוויקיפדיה. במסגרת המאבק מאיים אקמן לפרסם העתקות של בכירים ב־MIT.

אוקסמן, יפהפייה מהממת, עלתה לכותרות לפני כחמש שנים כשיצאה עם בראד פיט, בשיאו של המאבק שניהל עם אשתו לשעבר, הכוכבת אנג׳לינה ג׳ולי. מיד לאחר רומן הבזק עם פיט היא נישאה לאקמן, והשניים גם חובקים בן משותף שנולד מספר חודשים לאחר החתונה המתוקשרת. אוקסמן, פרופ׳ לעיצוב ממוחשב, היא ישראלית לשעבר שהוריה היו אדריכלים ומרצים נחשבים בטכניון בחיפה. אביה, רוברט, היה דיקן וחוקר בתחום ההיסטוריה והתיאוריה בפקולטה לאדריכלות בטכניון. אמה, רבקה, הייתה חוקרת בתחום האדריכלות הדיגיטלית בטכניון.

View this post on Instagram

A post shared by @bnzenglish


שלום לרוברט אוקסמן, אתה מאמין להאשמה שלפיה בתך העתיקה עבודות?
“הבת שלי היא גאונה, והחתן שלי גאון, וכך גם הבת שלה בת ה־4.5, רייקה, על שם אשתי ששמה רבקה. זה לא משהו רציני בעיניי, המשפחה לא מתייחסת לזה".

איך הקשרים עם החתן המיליארדר? אתם תומכים במאבק שלו נגד MIT?
“הוא בחור חזק, חכם, בוגר הארוורד, הוא יועץ השקעות. מיליארדר. לצערי אני לא יכול לראות אותם כל כך הרבה כי אני גר עם אשתי בעיירה שמרוחקת חצי שעת נסיעה מבוסטון והם גרים במנהטן. לאשתי יש בעיה לשבת הרבה שעות בנסיעה, אז אנחנו לא מבקרים הרבה".

נרי מטפלת יפה באמה?
״בזמן האחרון היא עסוקה עם בניית המשרד החדש שלה. בעלה לא רוצה שהיא תישאר באוניברסיטה הזאת, אז הוא בונה לה משרד ענק בניו יורק. הייתי שם בדצמבר ביום ההולדת שלי, ואני חושב שזה הולך להיות משהו רציני מאוד. הם גרים במנהטן בבית מאוד מפואר שזכה לאזכור בספר על הבתים הכי יפים בניו יורק".

הבת שלך עוזרת לך כלכלית?
״אשתי ואני מקבלים פנסיות מהטכניון, אני לא זקוק לכלום, חוץ מעזרה במימון לספרים שאני מוציא. בזה הם עזרו לי. הם משלמים בעבור הפרסום, זה מאוד יקר. אני לא מבקש שום דבר. מה שאני צריך הם עוזרים".

אתה מאמין לבת שלך?
״אני מבין שהיא שכחה לשים סימני ציטוט. היא גם אמרה את זה. היא נתנה הסבר טוב. אני חושב שזה היה בעיתונות, מה שהיא אמרה. היו לי הרבה דוקטורנטים בטכניון, לפעמים שוכחים לשים את סוג המקורות. מדובר בשני דפים מתוך ספר של מעל 300 עמודים".