אחרי יותר ממאה ימים מאז 7 באוקטובר, פורסם השבוע שגלעד שליט נפגש עם משפחות החטופים. זאת אחרי קריאות לשליט להתבטא ולפעול בנושא. כזכור, על מנת לשחררו מעזה שוחררו יותר מאלף מחבלים, ביניהם גם יחיא סנוואר מתכנן הטבח הנורא. הפגישה נערכה ביוזמת משפחות פרטיות ולא דרך מטה החטופים.

שלום לאביבה שליט, האמא. יותר ממאה ימי לחימה, 136 חטופים בעזה. למה שתקתם עד עכשיו? לא מגיע לעם ישראל, שפעל כל כך הרבה לשחרור גלעד, לשמוע מה אתם חושבים על המצב?
"אני נמצאת אצל רופא שיניים".

אוקיי, רק שאלה קטנה. לגבי המעורבות וההתנהלות של המשפחה, יש קצת תסכול בציבור. אתם עוסקים בפעילות כלשהי למען החטופים?
"אני לא מעוניינת להתראיין".

אתם פעילים באיזושהי צורה?
"פעילים קצת".

מה התחושות של הבן שלך לגבי כל הסיפור?
"אני לא יכולה לדבר".

אחמד ג'עברי בשחרור גלעד שליט (צילום: רויטרס)
אחמד ג'עברי בשחרור גלעד שליט (צילום: רויטרס)

> ברוריה לוזון, אשתו הראשונה של עמוס, מחפשת דירה בת"א לבן שלה. היא עצמה נשארת נאמנה למלאבס.


> במסגרת פרויקט “עיר חכמה", המשותף לאוניברסיטת ת"א ולעיריית דימונה, שנמשך זו השנה החמישית, נערכה השבוע פגישת עבודה בין ראש העיר בני ביטון לבין בכירי האוניברסיטה. במהלך ישיבת העבודה נראה אלוף במיל׳ ישראל זיו פותח את דלת חדר הישיבות, נושק לפרופ' ליאת קישון רובין ומחבק את הראיס ביטון. בירור קצר העלה כי פרופ' קישון רובין שימשה קצינת המבצעים של האלוף זיו, בעוד ביטון וזיו שירתו יחד באותה יחידת צנחנים באמצע שנות ה־70.


> בכירי רשת גרג, ביניהם בעלי הרשת יאיר מלכה, גלעד אלמוג וניר אדרי, השיקו בחמישי שעבר את התפריט החדש לשנת 2024, שמבוסס על המטבח היווני ופותח על ידי השף הראשי של הרשת, אלעד אמסלם.

גלעד אלמוג, ניר אדרי, יאיר מלכה (צילום: אסף לוי)
גלעד אלמוג, ניר אדרי, יאיר מלכה (צילום: אסף לוי)