- ליאורה, מעריצה נלהבת של פרופ' אהרן ברק, נשיא ביהמ"ש העליון לשעבר, מיהרה להתקשר לבן אבנר על מנת להבין כיצד מרגיש האב, לאחר הטיסה לבית הדין הבינלאומי בהאג.

שלום לאבנר ברק, הבמה שלך.
"תודה על התחושות כלפי אבי. מעבר לזה, כפי שהוא לא מתראיין, אני בטוח שתביני אם גם אני לא אדבר בעניין. אני גם משוכנע שזה לא אמור לעניין את קוראי העיתון שלך מה דעתי".

- אחת מסמלי השכול של מלחמת חרבות ברזל היא גלית ולדמן, אמו של הלוחם רס״ן אריאל בן משה ז"ל. בן משה, שהיה מפקד פלוגה בסיירת מטכ"ל, נפל בגיל 27 במהלך הלחימה הקשה בקיבוץ רעים. הוריה של אשתו, יובל נשיא, בעלי חברת משקאות בחיפה, החליטו להוציא לזכרו מהדורה מיוחדת של יין שנקרא “אריאל". גם חברת הבנייה שתית, בבעלות הקבלן החיפאי שלום שטרית, החליטה לתת כבוד לדמות המופת, ועכשיו היא מרימה בקריות מגדלים שייקראו “מגדלי אריאל".

גלית ולדמן, מרגש.
“מדובר ביוזמה ענקית מדהימה של משפחת נשיא מהקריות, שאיבדו לא רק חתן, אלא את אריאל ז"ל, שהיה להם כבן. לזכרו גם הוקמה עמותה ‘בראי אריאל'. יין ‘אריאל' יימכר על ידי אחיו וחברי העמותה, וכל ההכנסות יהיו קודש לעמותה. מטרות העמותה הן: ארגון, ניהול והפעלת פעילויות ספורט ויוגה, פעילויות להעלאת המורל ולעשייה משמעותית ותרומה למדינה בקרב בני נוער בפריפריה וברחבי הארץ, חיילים וחיילים משוחררים, יחד עם פעילויות חינוכיות ללימוד מורשת הארץ והמורשת צבאית. הכל להנצחתו".

ולגבי הבניינים?
“שלום שטרית הקבלן בונה בניינים בנהריה ע"ש הנופלים אריאל וארז שגיא ז"ל".

שלום לקבלן שלום שטרית. שאפו.
“הרעיון הגיע מתוך חשיבה מה אפשר לעשות למען עם ישראל ולמען המשפחות השכולות. בנוסף, אנחנו דואגים להקים מתחמי אוכל לטובת חיילים. הפעם את תופסת אותי כשאני חוזר ממיזם שעשינו למען 2,500 חיילי גולני שעוזבים את הרצועה. כמה ימים לפני שהתחילה המלחמה קנינו קרקע בנהריה בשכונת אריאל. אריאל בן משה ז"ל נהרג, והבת שלי מכירה אותו ואת ארז שגיא ז"ל מבית הספר הריאלי. זו הייתה ההתחלה, ואז קיבלנו פניות נוספות, וכבר קראנו לכל מיני פרויקטים על שם חללים נוספים. זה המינימום שניתן לעשות, ואנחנו גאים בילדים האלה".

מרשים!
"וגם מגדלי דקל בחביבה ע״ש דקל סויסה, מגדלי גיל בחיפה ע״ש גיל אביטל, עדן ים בחיפה ע״ש עדן פרוביזור, פסגת גל בירושלים ע״ש גל איזנקוט, רמות אלחנן בבאר שבע, ע״ש אלחנן קלמנזון, פינת אוראל בחיפה ע"ש אוראל בשן ויש עוד מספר פרויקטים שאנחנו נבחר לפי בקשת המשפחות. בדרך זו אנחנו אומרים שממשיכים לבנות את הארץ שלנו. ממשיכים בציונות בזכות החיילים שנפלו".

גלית ולדמן (צילום: צילום פרטי)
גלית ולדמן (צילום: צילום פרטי)