- השחקנית חני נחמיאס והזמר יהודה אליאס יוצאים במופע משותף שנקרא “להתאהב מחדש".

אליאס: “מדובר במופע מוזיקלי מרגש ומחמם לב, השזור בשירי האהבה היפים ביותר שנכתבו לצד סיפורים אישיים והרבה הומור. המופע התחיל לרוץ כמה חודשים לפני המלחמה. חלק מההופעות נדחו, והמופע מתקבל נהדר".

חני נחמיאס (צילום:  רמי זרנגר )
חני נחמיאס (צילום: רמי זרנגר )

יהודה אליאס (צילום: מירי צחי)
יהודה אליאס (צילום: מירי צחי)

- אגדת בירון
הוויכוחים עם רבנים, הפגישה עם הבמאי האגדי קוסטוריצה והגילוח הקבוע אצל הספר הערבי בעיר העתיקה. שרי רז נפרדת מבן זוגה, דן בירון, שהלך לעולמו בשבוע שעבר.

המוזיקאי דן בירון, איש אהוב ומיוחד בפי חבריו, הלך לעולמו בשבוע שעבר. בירון ז״ל (84) היה בין השאר המפיק של התוכניות המיתולוגית ״ניקוי ראש״, ״עוד להיט״ ו״סיבה למסיבה״, ששודרו בערוץ הראשון. הוא גם הציג מועמדות לראשות עיריית ירושלים, ובשנת 2019 היה מועמד לכנסת בתנועת ״הפיראטים״ הזכורה לטוב. בירון שימש גם מספר שנים כיו״ר אגודת העיתונאים בירושלים. הוא תרם את גופו למדע. המשפחה, במודעת האבל, ביקשה להימנע מביקורי תנחומים. חתמו: אוהביו - שרי, עפרה, אורי ורומי.

שלום לשדרית הטלוויזיה שרי רז, בת זוגו. מה בעיקר תזכרי מדן?
“את קומתו הגבוהה במיוחד, תלתליו והכתפיים הרחבות ששידרו תמיד חוזק. יש שראו בכך איום, אך פניו ועיניו הביעו טוב לב, אדיבות ואמון. אנשים נמשכו לפנים האלה. מהשיכורים ברחובות, שידעו שייתן להם סיגריה, הנגנים ברחוב, שידעו שלא יחלוף על פניהם מבלי להטיל מטבעות, ועד אנשי הבוהמה, הסטודנטים, הפרופסורים, הפוליטיקאים, העיתונאים ואפילו רבנים, כולם נהנו לדבר או להתווכח איתו״.

רבנים? מעניין.
“באחת הטיסות לארצות הברית, לניו יורק, היו במטוס כמאה רבנים שנסעו לכינוס סגור. דני התחיל להתווכח איתם על כפייה דתית, ויכוחים מרים. אך לאחר שהם ראו שהוא ידען בענייני הלכה, הוא היה נכד של רבנים, הם כל כך התרשמו ממנו והזמינו אותנו להיות אורחים בכנס שלהם".

הבנתי שהוא היה איש רעים להתרועע.
“היו לו חברים כאחים מכל העדות - תימנים, מרוקאים, ספרדים, עיראקים ופרסים. עם כולם הוא הרגיש קרבה משפחתית, גם עם הערבים בעיר העתיקה. הוא נהג להתגלח כל יום שלישי במספרה מול הכנאפה של ג'עפר - היה נכנס ומניח את צווארו מרצון תחת סכינו של הספר הערבי. כל הגברים הממתינים לתספורת היו חוטפים שוק, הנה יהודי שבא להתגלח בלי פחד. אמרתי לו: ‘יום אחד ישלמו לגלב סכום שלא יוכל לעמוד בו והוא ישחט אותך', והוא ענה לי: ‘אני התגלחתי כבר אצל אביו וסבו של הספר. הם אוהבים אותי'. הוא הכריח אותי להיכנס למספרה לשבת ולהיווכח - זה אדם שיכול היה להביא שלום עם הערבים - כי בו הם בטחו".

יש לך בוודאי עוד הרבה זיכרונות ממנו.
“בכל הפסטיבלים של הפולקלור ברחבי העולם הוא היה במרכז. כל הנגנים מכל הארצות סבבו אותו. במשך השנים הוא למד לבד את מנגינות העמים והצליח לנגן באקורדיון מנגינות רומניות, בולגריות, סרביות ובקיצור מכל הבלקן, כאילו נולד בארצות אלה. כשפגשנו את במאי הקולנוע אמיר קוסטוריצה בירושלים, דני הפתיע אותו בנגינה של שירי גן הילדים שלו ומנגינות ילדות. קוסטוריצה היה מאושר לדעת שמחוץ לסרביה מישהו טרח ללמוד את מנגינות עמו. ומיד, כמו כולם, התאהב בו. גם אני וילדיי נאהב אותו לנצח".

שרי רז ודן בירון (צילום: אלבום פרטי)
שרי רז ודן בירון (צילום: אלבום פרטי)