אחרי הביקורת השחורה של האלוף יצחק בריק במהדורת שישי, על כך שלא ניתן לנצח במלחמה בלי להיכנס לרפיח ולפגוע בבלתי מעורבים, שם נמצאים כשני מיליון פלסטינים שפונו מבתיהם מאז הכניסה הקרקעית, יותר ויותר אזרחים שלא מהתחום הביטחוני צבאי, מציעים פתרונות לאיך צריך להמשיך את הלחימה. 

ביניהם גם הזמר עידן רייכל, שסבור כי כל הפלסטינים הם מעורבים. בסרטון ששיתף הלילה נתן הזמר את משנתו להמשך הלחימה ואמר: "הפלסטינים העזתים לא מתקוממים נגד ארגון הטרור חמאס. הם יכלו להיות אמיצים, להיכנס עוד הלילה לכל המנהרות ולהתקומם נגד חמאס. להילחם בהם גם במחירים כבדים לאלפים מהם. להחזיר לנו את כל החטופים, להעיף את ארגון הטרור חמאס ולהתחיל לשקם את חייהם".

עוד הוסיף: "הם לא עושים את זה ולכן יש להתייחס לרובם ככן מעורבים". חבר הכנסת אחמד טיבי לא נשאר חייב וענה לו: : "אם עידן רייכל לא מתנפל על חבורת המתנחבלים גוזלי הקרקעות ומפנה אותם, ואם לא פורץ לבתי הכלא כדי לשחרר אלפי עצורים ללא משפט, ואם לא עוצר תקציבים להתנחלויות ואם לא מתנפל על ביתו של נתניהו בקיסריה ומאלץ אותו ליזום עסקה להחזרת החטופים אז הוא נחשב להזוי, צבוע ואמן המעודד פשע מלחמה, שרק בגלל תזמון דבריו לא נכללו בתביעה של דרום אפריקה. מקנא באייל גולן ההוא? המלחמה הנוראית הזו העבירה אנשים על דעתם".

אחמד טיבי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אחמד טיבי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)