לפני שבוע התייצב איש העסקים והיהלומן ישראל אור בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בהמשך למשפטו בחשד לאונס, מעשה מגונה ואיומים. בדיון ביקשו עורכי דינו של אור לשחררו ממעצר ולהעבירו למעצר בית מלא. אלא של-TMI נודע לראשונה כי הבוקר (רביעי) החליט בית המשפט לדחות את בקשת עורכי דינו לשחרור למעצר בית ואור יישאר במעצר עד תום ההליכים. 

בדיון שנערך הוגש תסקיר משירות המבחן, ובו חוות הדעת הממליצה לשחרר את אור, אלא שעורך הדין בן מעוז המייצג את המתלוננות לצד עורכת דין שיר אהרונסון, העביר לבית המשפט את התנגדותן של המתלוננות, כמו החשש לשיבוש הליכים, הימלטות של אור כפי שנהג בעבר וחשש המתלוננות להעיד נגדו. על בסיס הנימוקים האלה החליט בית המשפט לדחות את בקשתו הבוקר, ואור יישאר במעצר עד תום ההליכים. אור רשאי כאמור להגיש ערעור לבית המשפט העליון.

ישראל אור בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)
ישראל אור בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)

עורך דין בן מעוז מסר ל-TMI: "בית המשפט בהחלטה נכונה ואמיצה דחה את בקשתו של ישראל אור לשחרור ממעצר תוך שציין את קווי האישיות המסוכנים שלו, הפגיעות הקשות במתלוננות והנזק הנפשי שיגרם להן כתוצאה מכך. בנסיבות אלה, אין לתת אמון בישראל אור ואנו שמחים כי בית המשפט קבע כי יש להותירו מאחורי סורג ובריח עד לתום ההליכים המשפטיים".

עורך דין בן מעוז (צילום: פרטי)
עורך דין בן מעוז (צילום: פרטי)