שני בבוקר, מלון “vert" ירושלים. ח"כ שמחה רוטמן, יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט וממובילי החקיקה המשפטית, יורד לחדר האוכל לשתות את הקפה של הבוקר כשהוא מוקף בשלושה מאבטחים ומסתפק בשולחן הפינתי, הרחק מעיניהם של המפונים משדרות שמתארחים גם הם במלון.

שמחה רוטמן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
שמחה רוטמן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)


> לא משעמם לרגע במשרדו של עורך הדין החרדי הרב אבי זרקי: הפעם מדובר במלחמה עם רב מבת ים, שלדבריו גנב ספר תורה של אדם ערירי. 

הרב זרקי, נרתמת למאמץ להשבת הספר?
״המציאות עולה על כל דמיון. שמעת פעם שרב גונב ספר תורה של אדם ערירי? וכי אנו נשתוק על זה? התנועה להגינות משפטית שבראשותי מטפלת בזה בכל הכוח וללא קבלת תשלום״. 

מה הסיפור?
״אדם ערירי ללא ילדים פנה אל חברו, סיפר לו שחסכונותיו הם 200 אלף שקל, וביקש ממנו שלאחר מותו יעשה לזכרו בסכום של 150 אלף שקל ספר תורה וב־50 אלף שקל ישפץ מקווה. החבר פנה לרב מבת ים, שהזמין עבורו ספר תורה והכניס אותו לבית הכנסת שלו. לרוע המזל, החבר קיבל דום לב ולמרות שהצליחו להציל אותו, הוא לא בא תקופה ארוכה לבית הכנסת. כאשר הגיע, ראה שבארון הקודש אין את ספר התורה. הרב מבת ים סיפר לו שהספר היה פגום וכי הוא שלח אותו ‘לתיקון' אצל הבן שלו בחוץ לארץ. לאחר דין ודברים, הרב הציע שהוא ייתן למשפחה 50 אלף שקל, כאשר כל חודש הם יקבלו 500 שקל. זה נראה לך מעשה ישר?". 

הבנתי שעשית לו שיימינג. 
״פרסמתי את שמו ותמונתו בפייסבוק של ‘התנועה להגינות משפטית' וקיבלתי טלפונים מבכירי העירייה והמועצה הדתית בבת ים המכירים את הרב. למרות פנייתי אליו, הוא בחר להתעלם. אני אלך איתו בכל הכוח, ויש לנו מספיק כוח וקשרים כדי להשיב את ספר התורה למשפחה".

> מתחם הצעירים באצטדיון הכדורגל בנתניה אירח את פתיחת התוכנית החמישית של "מסע אל האופק" בהובלת האלוף במיל' רם רוטברג, מפקד חיל הים לשעבר, מנכ"ל עיריית נתניה, יורם כהן, וליפז פיכמן מנחה הקבוצה, המונה 26 צעירים וצעירות. מדובר בתוכנית המכווינה את משוחררי צה"ל והשירות לאומי לייעודם בחיים, בין השאר באמצעות קואוצ'רים צמודים, סדנאות והכשרה מעשית בהייטק ובאקדמיה ועוד.

רם רוטברג ויורם לוי (צילום: יח''צ)
רם רוטברג ויורם לוי (צילום: יח''צ)