שחקן הכדורגל בדימוס, לירן שטראובר חשף בשבוע שעבר כי בנו בן שטראובר נפצע בעזה והובהל לבית החולים תל השומר. בראיון לתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM, כשכרגע מוחלפים על ידי יוסי יהושע וברק סרי סיפר על הגיוס של בנו, על רגע הפציעה ואיך הוא מתמודד עם ההחלמה.

"בן בכלל הגיע לצבא ממקום בלתי צפוי, הוא היה בכלל בטניס עד גיל 18. חזר לחופשה בארץ והחליט שהוא הולך לקרבי. עבד קשה מאוד להגיע לאיפה שהוא היום. הוא עושה ימים ולילות בעזה ואנחנו עושים ימים ולילות ערים בבית", אמר שטראובר.  

איך עובר לילה על אבא לקצין בהנדסה?
"ישן עם עין אחת פתוחה ועין אחת סגורה. יש הרבה חששות. אין מה לעשות. הוא אחראי מאוד ודואג מאוד לכל מה שקשור לביטחון ולמיגון שלו ושל חייליו אבל עדיין, אתה רואה דברים שקורים ואתה חושש". 

מה קרה?
"זו הפעם השלישית שהוא כבר נפצע. בפעמיים קודמות הוא לא סיפר בכלל. פעם אחת לא ידענו עליה בכלל ועל הפעם שנייה אני ידעתי רק בדיעבד. אחר כך שאלתי אותו 'למה אתה לא מספר?' אז הוא אמר, 'לא רציתי להדאיג אתכם. באתי להוציא כמה רסיסים וחזרתי חזרה לפלוגה שלי'. הפעם באתי". 

מה קרה עכשיו?
"אני לא יודע בדיוק מה קרה באירוע עצמו אבל נורה עליהם טיל נ"ט וירו על הפלוגה שלו תוך כדי שהם מתכוננים לצאת לטפל במשגרים, זה מה שהבנתי. הוא הצליח למגן מהר מאוד את החיילים שלו והוא נפצע מהרסיסים. הוא בהתאוששות". 

איפה הוא נמצא עכשיו? 
"הוא השתחרר כבר הביתה והוא בפיזיותרפיה יומיומית. אני לא גורם משפיע במה שקשור אליו. הוא לא שואל. זו הקריירה שהוא בחר בה והוא עושה את זה על הצד הטוב ביותר, אני גאה בו על כך. זה קשה מבחינתי אבל אני לא יכול להיות אגואיסט בצורה שאני מאוד רוצה להיות כאבא. יש לו את התפקיד שלו, את האחריות שלו".

טל טלמון, לירן שטראובר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
טל טלמון, לירן שטראובר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

מי עדכן אותך?
"למזלי הוא עדכן אותי. ברבע לשתיים עוד הסתמסתי איתו כשהוא היה בעזה. נכנסתי ללוויה של דרור קשטן ז"ל וכשיצאתי מהלוויה בשעה שלוש, הטלפון שלו היה על הצג, הוא אמר לי 'אבא אל תדאג, נפצעתי. הכול בסדר. אעדכן אותך עוד מעט אם לבוא או לא לבוא'. מצד אחד, אתה מאוד מאוד דואג ואתה חרד לכל דבר. אני מחובר לטלפון ולשמחתי יש לי קשר ישיר לרס"פ שלו אז אני יכול להתעדכן כמעט 24/7 מה קורה איתם. אבל מצד שני אני גאה מאוד. לא בטוח שהעורף בכלל מצליח להבין מה רוח הלחימה והמוטיבציה המטורפת שיש לחיילים שלנו שם פשוט לסיים את המשימות שלהם". 

אתה מרגיש שיש פער בין החיים שלך פה ומה שהחברים מספרים לבין מה שהילד מספר?
"פער עצום עדיין. נקודה, סימן קריאה. לא הכול יוצא לפרסום ולא כל ההישגים מפורסמים והצבא עובד שם 24/7 בלי הפסקה בתנאים לא תנאים. אתה נלחם נגד מחבלים שיוצאים לך מדירות, מפירים. אחד הדברים שהבן שלי אומר לי כל הזמן כשהוא כבר יוצא לחופשה או דברים כאלה, הוא אומר לי 'אבא תתנתק מהכול. אני מעדיף להיות שם. אני יוצא מפה, אתם בדיכאון. אני לא מצליח להבין. אני יוצא החוצה, כולם בדיכאון. אני מעדיף להיות חזרה בפנים. שם אנחנו בטירוף'".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm

לירן שטראובר וטל טלמון עם בנם אולי (צילום: אספוסה צלמים)
לירן שטראובר וטל טלמון עם בנם אולי (צילום: אספוסה צלמים)