בספטמבר האחרון דיווחה ליאורה כי קאזם חליליה מ"האח הגדול" עשה הסבה מקצועית והלך לקורס דיילי אוויר בקמפוס חברת אל־על בנתב"ג. באותו החודש הוא נקרא לראש אגף הדרכה בחברה, שם שמע שהתוצאות של המבחנים לא מספקות ושעליו לשפר את ביצועיו. בסופה של השיחה הוא קיבל הזדמנות נוספת. חליליה סיים את הקורס והתחיל לעבוד כשהוא מתחייב, כמו כל מסיימי הקורס, לשנת עבודה, אחרת הוא אמור לשלם קנס. רק מה, עכשיו ליאורה שמעה שחליליה שבר שיא ועזב את העבודה חודש אחרי שהתחיל.

חליליה לא מסר תגובה.

קאזם חליליה (צילום: נוי עינב)
קאזם חליליה (צילום: נוי עינב)

> את עופר פרצמן־שמר אני מכירה יותר מ־20 שנה, אבל הסוד הגדול שלו נודע לי רק לאחרונה. הוא שימש כעורך בדסק החדשות של "מעריב" ובהמשך גם סגן עורך מוסף השבת ואחר כך מילא עוד מספר משרות בשלל כלי תקשורת, ומה שהוא הצליח להסתיר במשך התקופה הזאת היה ההתמודדות הקשה שלו עם אלכוהוליזם. ביוני 2018 הוא הצליח להיגמל מהטיפה המרה ובסוף השבוע הוא משיק את "שקר הצ'ייסר". הרצאה שתביא את סיפורו המרתק, איך הצליח לשלב את עולמו של האלכוהוליסט עם עבודתו התובענית של העורך. סיפור שהיה יכול להיגמר רע מאוד, אבל קיבל טוויסט ברגע הכמעט אחרון ונגמר בטוב עם הרבה תקווה.

עופר, סחתיין על ההתמדה.
״אני תמיד אומר שלהחליט להפסיק לשתות זה קל, והפסקתי כמה פעמים לאורך השנים, אבל תמיד חזרתי לשתות. מה שקשה זה התחזוקה של הפיכחון. אבל עם כוח רצון חזק, שכנוע פנימי עמוק, ותמיכה של אשתי, ילדיי וחברים, אתה הופך ימים לשבועות ולחודשים ולשנים. כבר חמש שנים, שבעה חודשים ו־25 ימים אני נקי. אבל זה ממש בתמצית התמצית. שיזמינו אותי להרצות וישמעו הסבר הרבה יותר מפורט״.

> אולי בכל זאת נשארנו עם הספר? ביום ראשון השבוע התקיים טקס פרס ברנר, פרס הספרות הישראלי המוענק על ידי אגודת הסופרות והסופרים העברים בישראל, בהשתתפות צביקה ניר, יו"ר האגודה. הזוכה לשנת 2023 הוא הסופר ישי שריד עם ספרו "מגלה החולשות". שריד זכה בסכום של 50 אלף שקל. הפרס מוענק משנת 1945. את הערב הנחתה אשת הטלוויזיה דליה מזור. בנוסף זכו שלושה סופרים בפרס ספר ביכורים: הסופרים נדיה בושנק, רחל גץ סלומון ויובל מורן.

צביקה ניר יו''ר אגודת הסופרות והסופרים, דליה מזור שהנחתה את הארוע וישי שריד  (צילום: ארנסט ארנוב)
צביקה ניר יו''ר אגודת הסופרות והסופרים, דליה מזור שהנחתה את הארוע וישי שריד (צילום: ארנסט ארנוב)